
Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
20 August 2020
Ștefania EnacheÎn prezent, firma oferă consultanță clienților inclusiv în privința măsurilor de protecție obligatorii, măsurilor active de sprijinire a angajatorilor care și-au reluat activitatea, continuarea activității în regim de telemuncă, cel puțin pentru o parte dintre angajați, sau într-un model mixt, atât de la sediul angajatorului, cât și în regim de telemuncă.
![]() |
Mihaela Bondoc, Partener Bondoc & Asociatii si coordonatoarea practicii de Employment din cadrul firmei si Daniela Gladunea, Managing Associate |
„În lunile martie-iunie ale acestui an, activitatea a fost una foarte intensă în aria de practică de Dreptul Muncii a firmei, fiind un volum mare de solicitări, la care echipa noastră a răspuns cu profesionalism și promptitudine, adaptându-ne din mers provocării de a ne desfășura activitatea având în vedere interacționarea față în față extrem de limitată cu clienții sau cu colegii. Ultimele luni au fost despre adaptare și despre autodisciplină, despre lucrul în echipa și despre o comunicare eficientă atât cu clienții, cât și cu colegii, într-un context care a adus provocări noi pentru piața muncii din România, dar si reglementări cu caracter de noutate în sfera relațiilor de muncă. Tehnologia ne-a permis să ne desfășurăm activitatea în condiții foarte bune, și chiar dacă întâlnirile s-au ținut în mediul online, am continuat să comunicăm cu clienții noștri așa cum o făceam și înainte de pandemie”, a declarat pentru BizLawyer Mihaela Bondoc, Partener Bondoc & Asociații și coordonatoarea practicii de Employment din cadrul firmei.
Avocații firmei au fost permanent în legătură cu clienții, atât pentru a-i asista în proiectele care au continuat, cât și pentru a-i consilia în cele care au fost inițiate în perioada pandemiei.
Echipa Bondoc & Asociații a încercat ca printr-o comunicare eficientă să fie cât mai proactivă și să vină în întâmpinarea clenților cu cele mai eficiente soluții.
„Desigur că i-am informat pe clienți cu promptitudine cu privire la noile prevederi legislative apărute, i-am și sfătuit cu privire la opțiunile legale disponibile, dar și cu privire la măsurile obligatorii privind securitatea și sănătatea în muncă pentru a își putea continua activitatea în condiții de siguranță, fie ca a fost vorba de angajatori din sectoarele productive, sau de angajatori care și-au desfășurat activitatea într-un ritm susținut în perioada stării de urgență, precum companiile de curierat, marile lanțuri de magazine alimentare etc.”, a adăugat Daniela Gladunea, Managing Associate Bondoc & Asociații.
Primele și cele mai frecvente mandate apărute ca urmare a condițiilor impuse de starea de urgență și ulterior de cea de alertă au vizat implementarea desfășurării activității în regim de telemuncă. Acest sistem s-a dovedit o alternativă viabilă, pe care mulți dintre clienții Bondoc & Asociații o iau în considerare și pentru perioada următoare. „Merită subliniat că, într-un comunicat dat publicității recent, Comisia Europeană a recunoscut rolul important al telemuncii în păstrarea locurilor de muncă și a desfășurării activității în contextul crizei sanitare Covid-19”, a punctat expertul în Dreptul Muncii.
De asemenea, avocații Bondoc & Asociații le-au oferit clienților asistență în ceea ce privește suspendarea temporară a activității, cu accesarea sprijinului oferit angajatorilor de către stat, în ceea ce privește reducerea programului de muncă al salariaților, dar și în ceea ce privește implementarea unor procese de restructurare, al căror risc de a evolua în situații litigioase nu poate fi total exclus, chiar și în situațiile în care restructurările sunt solid argumentate și implementate conform celor mai bune practici.
„Numeroase solicitări au vizat adaptarea la noile reglementări legislative din perioada stării de urgență și perioada următoare, dar și la evaluarea posibilităților de implementare a unor reduceri de costuri în ceea ce privește angajații, atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu”, mai spune Daniela Gladunea.
În aceste luni au continuat și proiectele în care membrii echipei de Dreptul Muncii sunt implicați alături de colegii litigatori în litigii de muncă. De asemenea, s-a lucrat în continuare în dosarele privind aspecte legate de securitatea și sănătatea în muncă, mandatele privind proiectele complexe de transfer de activitate sau vizând reorganizarea activității unor companii importante din diferite sectoare de activitate.
„Am fost implicați și în proiecte în care au lucrat echipe mixte, formate din membrii echipei de Dreptul Muncii, cărora li s-au alăturat colegii din practica de Protectia Datelor Personale, în special proiectele privind implementarea de către unii mari angajatori a regimului de telemuncă, colegi din Litigii in dosare care implica aspecte de Forensic si White Collar/Investigations & Compliance. De asemenea, am colaborat cu colegii din practica de Health Care/Pharma and Medical Services a firmei noastre, spre exemplu in proiecte legate de eligibilitatea unor categorii de personal medical pentru primirea stimulentului de risc”, a arătat Mihaela Bondoc.
În prezent, firma oferă consultanță clienților inclusiv în privința măsurilor de protecție obligatorii, măsurilor active de sprijinire a angajatorilor care și-au reluat activitatea, continuarea activității în regim de telemuncă, cel puțin pentru o parte dintre angajați, sau într-un model mixt, atât de la sediul angajatorului, cât și în regim de telemuncă. Pe lângă aceste mandate, avocații continuă să acorde asistență cu privire la aspectele de Dreptul Muncii care au impact în desfășurarea activității clienților și care le sunt solicitate în mod constant, precum asistenta in negocierea de contracte colective de munca, revizuiri de regulamente, politici si proceduri, redactarea de clauze speciale, de acorduri de încetare a relației de muncă, politici de beneficii, etc.
Echipă întotdeauna ”foarte promptă, flexibilă și de încredere"
„Așteptăm cu interes reglementările care urmează să fie adoptate în perioada următoare în vederea flexibilizării cadrului legislativ privind relațiile de muncă, între dezideratele exprimate atât de reprezentanții autorităților, cât și de reprezentanții mediului de afaceri fiind digitalizarea, dar și simplificarea procedurilor. Echipa Bondoc & Asociații este o echipă experimentată, permanent preocupată să identifice soluții practice, care să răspundă exigențelor clienților noștri. Membrii echipei fac parte frecvent și din echipe pluridisciplinare, în proiectele care reclamă o astfel de abordare. Ne onorează aprecierea și încrederea clienților noștri, care au condus la menționarea acestei arii de practică pe o poziție foarte bună și în ascensiune în clasamentul Legal 500 pentru anul 2020”, a conchis Mihaela Bondoc.
Reamintim că Legal 500, care poziționează firma în Tier 2, afirmă că echipa de Employment de la Bondoc si Asociatii SCA este lăudată pentru „abordarea foarte pro-business și reacția rapidă, ce are în spate o analiză juridică minuțioasă”. Ghidul juridic menționează că Mihaela Bondoc conduce echipa din care face parte și Daniela Gladunea, avocat „dedicat, flexibil și de încredere”. Echipa oferă un sprijin tranzacțional puternic, precum și instruire și sfaturi cu privire la politicile interne și este adesea solicitată pentru a oferi consultanță în cazuri legate de probleme disciplinare.
Clienții au declarat pentru Legal 500 că firma „oferă o analiză profundă, combinată cu îndrumări practice clare. Echipa a fost întotdeauna foarte promptă, flexibilă și de încredere."
Printre clienții din această practică, ghidul juridic internațional menționează firme precum EFD Induction, Astra Rail Industries, Clariant Producks, Fresenius Medical Care, Merck Sharp & Dohme, Eurosun Mining, Delphi Diesel Systems sau Nolato Romania.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1535 / 2064 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

Summer Internship-ul Mușat & Asociații, mai mult decât un stagiu de vară: program strategic de formare și recrutare, care le oferă studenților experiență practică autentică, mentorat direct de la parteneri și acces la Fellowship, cu șanse reale de a deveni parte din echipa firmei | De vorbă cu Ștefan Diaconescu (Partner) despre experiență completă a cursanților, cu expunere directă la multiple arii de practică și la cultura organizațională a uneia dintre cele mai mari firme de avocatură din România
Reff & Asociații | Deloitte Legal a asistat dezvoltatorul şi investitorul imobiliar Prime Kapital în emisiunea de obligațiuni de 100 mil. €. Partenerii Andrei Burz-Pînzaru și Irina Dimitriu, în prim plan
League Tables of Legal Advisors (H1 2025) | Piața globală a fuziunilor și achizițiilor a atins 2 trilioane USD – cel mai bun semestru pentru mega-deal-uri din 2020, dar cu cel mai mic număr de tranzacții din ultimele două decenii. CMS și Clifford Chance, printre primele în clasamentul global. Schoenherr are un avans impresionant în Europa și a asistat cele mai multe tranzacții în CEE
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...