ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul e pregătit ca mâine să dea OUG care permite amânarea plăţii ratelor la bancă

25 Martie 2020   |   AGERPRES

Preşedintele Klaus Iohannis a participat la o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

 
 
Executivul este pregătit ca joi să dea o ordonanţă de urgenţă care permite amânarea plăţii ratelor la bancă atât pentru persoane fizice, cât şi pentru firme, pentru o perioadă maximă de nouă luni, a declarat, miercuri, preşedintele Klaus Iohannis.

"Guvernul este pregătit ca mâine să dea ordonanţă de urgenţă care permite amânarea plăţii ratelor la bancă, pe de o parte, pentru persoane fizice, adică pentru oamenii care au rate la bancă, dar şi pentru firmele din România. La cererea celor care au datorii la bănci, plata ratelor se poate amâna cu până la nouă luni, deci, practic, ratele pot fi amânate până la sfârşitul acestui an. Suntem convinşi că până atunci economia îşi va reveni, oamenii îşi vor reveni şi atunci lucrurile vor intra cu mult mai uşor într-o normalitate", a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni.


El a participat la o şedinţă de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu prim-ministrul Ludovic Orban, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Finanţelor Publice, Vasile Cîţu, ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Preşedintele Klaus Iohannis a arătat că se conturează o rectificare bugetară extraordinară destinată alocării de bani pentru Sănătate şi plata şomajului tehnic.

"Se conturează o rectificare bugetară extraordinară, care se face în această stare de urgenţă, pe două paliere. Este nevoie de rectificare bugetară pentru a aloca mai mulţi bani pentru Sănătate - sănătatea oamenilor este prima prioritate şi pentru a rezolva problemele este nevoie şi de oameni, dar şi de bani. A doua chestiune se referă la românii care din varii motive nu mai pot merge la serviciu - se închide firma sau intră în şomaj tehnic - şi atunci este nevoie de bani pentru a veni în sprijinul oamenilor, pentru a suplini banii care se alocă pentru şomaj tehnic", a explicat şeful statului, după şedinţa de evaluare şi prezentare a măsurilor cu privire la gestionarea epidemiei COVID-19 cu membri ai Guvernului.

El a arătat că discuţiile au vizat starea economiei, protecţia socială şi finanţele publice ale României.

"Am putut să constat că la nivelul Guvernului există multe proiecte foarte bune. Există foarte multă implicare şi dorinţă de a rezolva problemele în aşa fel încât şi românii şi firmele româneşti să treacă cât se poate de bine prin această criză. Este nevoie de măsuri speciale în vremuri speciale. Noi am înţeles că şi românii au probleme imense, fiecare în felul lui, am înţeles că şi firmele au probleme foarte mari. Dorim să venim cu măsuri de sprijin şi pentru oamenii simpli şi pentru economia românească şi pentru firmele româneşti, pentru a nu sacrifica mai mult decât este absolut necesar pentru a trece prin această criză, fiindcă criza se va termina la un moment dat şi noi ne dorim cu toţii ca, atunci când criza sanitară se termină, România să fie în situaţia să repornim imediat economia şi să revenim la o viaţă normală care va veni, pe care ne-o dorim cu toţii", a spus Iohannis.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8635 / 9097
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...