O structură din ANPC poate prelua reclamaţiile privind litigiile din sectorul bancar
16 Ianuarie 2025
AgerpresPotrivit ANPC, DSAL instrumentează reclamaţiile primite de la consumatori, prin intermediul platformei sale speciale, exclusiv pe cale amiabilă şi cu titlu gratuit.
Consumatorii care întâmpină dificultăţi în relaţia cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), printr-o reclamaţie pe platforma specială a acesteia.
"În contextul deciziei definitive a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prin care Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a pierdut posibilitatea înscrierii pe lista entităţilor de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) din România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor face următoarea precizare: până la clarificarea situaţiei privind funcţionalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăţi în relaţia cu operatorii economici financiar- bancari se pot adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamaţie pe platforma specială a acesteia, la link-ul https://reclamatiisal.anpc.ro/", se precizează într-un comunicat al ANPC.
"În contextul deciziei definitive a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prin care Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a pierdut posibilitatea înscrierii pe lista entităţilor de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) din România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor face următoarea precizare: până la clarificarea situaţiei privind funcţionalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăţi în relaţia cu operatorii economici financiar- bancari se pot adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamaţie pe platforma specială a acesteia, la link-ul https://reclamatiisal.anpc.ro/", se precizează într-un comunicat al ANPC.
Potrivit ANPC, DSAL instrumentează reclamaţiile primite de la consumatori, prin intermediul platformei sale speciale, exclusiv pe cale amiabilă şi cu titlu gratuit.
Conform descrierii proprii, CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 2 / 18289 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...