ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Măsuri noi pentru publicitatea politică la prezidențialele din 4 mai; amenzi până la 50.000 lei

16 Ianuarie 2025   |   Agerpres

Autoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.

 
 
Guvernul a stabilit, joi, în pachetul actelor normative privind alegerile prezidențiale din 4 mai, măsuri noi privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice, fiind prevăzute și amenzi în cazul nerespectării lor de la 15.000 lei la 50.000 lei, a anunțat, la Palatul Victoria, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.

Autoritatea Electorală Permanentă urmează să publice un ghid al finanțării campaniei electorale pentru aceste alegeri.

'Mai există o prevedere nouă față de alegerile prezidențiale din 2024 și anume măsuri privind derularea campaniei electorale și realizarea publicității politice în condiții de transparență. Concret, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru președintele României din anul 2025, actorii politici asigură publicarea împreună cu fiecare material publicitar politic a următoarelor informații: o indicație că este vorba despre un material publicitar politic, identitatea sponsorului materialului publicitar politic respectiv, adică numele, adresă de email și, dacă este publică, o adresă poștală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică adresa la care acesta își are sediul', a precizat Constantin, după ședința de Guvern.


El a adăugat că pe aceste materiale publicitare politice mai trebuie menționat, după caz, că 'au făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public țintă sau de distribuire a materialelor publicitare'.

'E vorba de acei algoritmi calibrați în funcție de interesul unui diseminator de mesaje - se întâmplă în marketing în scop comercial de ani buni de zile - să fie țintită și o anumită categorie socio-profesională din cadrul corpului de cetățeni cu drept de vot. Ei bine, dacă există o astfel de prelucrare, acest lucru trebuie precizat odată cu difuzarea materialului respectiv. De asemenea, este obligatorie o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sumele permise de Legea 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată cu modificările și completările ulterioare', a completat Mihai Constantin.

Potrivit acestuia, 'după caz, mai trebuie făcută o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau a unei promovări electorale plătite'.

'Aceste dispoziții se aplică și pentru orice promovare, distribuire, postare sau editarea unor materiale publicate politic pe platforme online, pe platforme online foarte mari, pe motoare de căutare online sau alte rețele de socializare. (...) Detalierea modului de promovare, distribuire, postare sau editare a materialelor publicitare politice se vor stabili prin hotărârile subsecvente emise de Autoritatea Electorală Permanentă și se vor regăsi centralizate într-un ghid al finanțării campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale ale României din anul 2025, care va fi publicat în timp util', a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Încălcarea acestor dispoziții constituie contravenție dacă fapta nu a fost săvârșită astfel încât să fie considerată potrivit legii infracțiune. Contravenția se sancționează cu o amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei, a menționat el.

'Există în derulare și va fi reglat mai intens în această perioadă electorală și un mecanism de monitorizare a materialelor care vor fi publicate pe rețelele sociale. Aceste sesizări, care pot veni și din afara sistemului de monitorizare, aceste petiții, aceste reclamații trebuie depuse la Biroul Electoral Central și ele trebuie sesizate și puse pe circuit imediat pentru a fi verificate prin instrumente specifice de securitate cibernetică, dacă este cazul', a transmis Constantin.

Guvernul a precizat, într-un comunicat, că 'la alegerile pentru Președintele României din anul 2025 este considerat material publicitar politic orice material scris, online, audio sau video utilizat în campania electorală care îndeamnă alegătorii în mod direct sau indirect să aleagă sau să nu aleagă, să voteze sau să nu voteze pentru un candidat independent sau pentru un candidat al unui partid politic clar identificat'.

'Birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București și biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate vor redirecționa de îndată Biroului Electoral Central, prin intermediul poștei electronice, plângerile adresate acestora cu privire la campania electorală prin intermediul platformelor online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900). Deciziile Biroului Electoral Central prin care sunt admise plângerile și deciziile birourilor electorale județene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului București și ale biroului electoral pentru secțiile de votare din străinătate prin care sunt admise plângerile privind campania electorală online reprezintă ordine de a acționa împotriva conținutului ilegal în sensul Regulamentului privind serviciile digitale', a mai arătat sursa citată.

Deciziile BEC se vor comunica de îndată Autorității Electorale Permanente în vederea transmiterii către platformele online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900), sub sancțiunea plății unei amenzi cuprinse între 1% și 5% din cifra de afaceri a platformei online, dacă în termen de cinci ore de la notificarea AEP, nu elimină materialul publicitar în cauză.

Deciziile Biroului Electoral Central pot fi contestate la Curtea de Apel București, în termen de 48 de ore de la afișarea acestora pe pagina de internet a BEC, mai precizează Executivul.

Guvernul a aprobat, joi, ca alegerile prezidențiale să aibă loc pe 4 mai, urmând ca perioada electorală să înceapă în 18 februarie.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 311 / 5654
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...