ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce oferă Dragne & Asociații stagiarilor și care sunt cerințele. Ioana Oprea, Partener: Continuăm atragerea avocaților tineri, absolvenți ai promoției 2020 sau definitivi. Stagiarii vor fi implicați în toate activitățile generate de proiecte, alături de îndrumător și de alți avocați cu experiență

02 Noiembrie 2020   |   Ștefania Enache

Atragerea tinerelor talente reprezintă o practică obișnuită în cadrul firmei, Dragne & Asociații implicându-se constant în formarea noilor generații de experți în Drept. De altfel, în echipa firmei, o treime dintre avocați au sub 30 de ani.

Ioana Oprea, Partener Dragne & Asocia?ii

 
 
Firmele de avocatură își orientează programele de recrutare în funcție de mandatele noi care le sunt încredințate. În ultimele șase luni, de exemplu, Dragne & Asociații a primit cele mai multe solicitări din partea clienților pentru a se implica în proiecte generate de dispute născute de diverse tipuri de contracte comerciale, de dificultățile financiare care au atras starea de insolvență a unor agenți economici, de modificările legislative sau restricțiile impuse de criza sanitară care au determinat litigii în domeniul achizițiilor publice, dar și din multiple conflicte de muncă. În acest context, Dragne & Asociații își îndreaptă atenția către candidații interesați să profeseze în domeniile respective.

Selecția noilor profesioniști din echipa Dragne & Asociații urmărește aducerea în firmă a unor avocați care să se muleze perfect pe politica organizațională a firmei. Sunt căutați acei tineri care, pe lângă interesul pentru profesie, au putere de muncă, o capacitate ridicată de a identifica probleme și soluții în cadrul spețelor în care vor fi implicați, dar și o mare dorință de a performa.  

„În pofida crizei medicale generate de pandemia de Covid-19, activitatea societății noastre a fost constant în creștere în perioada ianuarie - septembrie 2020, proiectele gestionate în anumite arii de activitate fiind în continuă dezvoltare. În ce privește actualul context și modul de lucru în cadrul firmei, am urmărit, in primul rând, asigurarea unei echipe care să poată gestiona proiectele în derulare indiferent de eventualele situații neprevăzute. Acesta este și motivul pentru care am aplicat cu strictețe regulile privind distanțarea fizică între avocați în sediul firmei și, pe cât a fost posibil, am continuat și desfășurarea activităților remote pentru o parte dintre avocați. Intenționăm să continuăm atragerea de tineri avocați, fie că sunt absolvenți ai promoției 2020, fie definitivi”, explică Ioana Oprea, Partener Dragne & Asociații.




Implicare activă în formarea noilor experți în Drept

Atragerea tinerelor talente reprezintă o practică obișnuită în cadrul firmei, Dragne & Asociații implicându-se constant în formarea noilor generații de experți în Drept. De altfel, în echipa firmei, o treime dintre avocați au sub 30 de ani.

Și anul acesta, casa de avocatură a organizat stagii de pregătire pe durata vacanței judecătorești. Ioana Oprea menționează că toate aceste stagii au fost deschise pentru studenți din anii terminali, dar și pentru viitorii magistrați aflați în perioada cursurilor organizate de Institutul Național al Magistraturii. „De asemenea, în ultimii ani am primit solicitări pentru organizarea unor stagii de practică, solicitări cărora le-am și dat curs, din partea unor elevi de liceu în an terminal care erau interesați să cunoască mai îndeaproape activitatea avocaților pentru a lua o decizie privind studiile universitare”, mai spune avocatul.

Partenerul Dragne & Asociații explică faptul că, în cadrul stagiilor de practică organizate, se are în vedere atât analiza diverselor spețe gestionate în cadrul societății, discuții privind modul în care au fost abordate apărările și soluționate proiectele, cât și participarea la ședințe de judecată alături de avocații firmei.
„Desigur, având în vedere condițiile din  acest an, pentru desfășurarea activității în cadrul stagiilor de practică am pus la dispoziție săli adecvate pentru a putea desfășura activitățile în condițiile restricțiilor impuse de criza medicală. Beneficiile acestor stagii sunt, în principal, profesionale. Credem că am reușit să oferim o experiență valoroasă celor mai mulți dintre cei care au desfășurat stagiile de practică în cadrul firmei noastre atât din perspectiva proiectelor în care i-am implicat, cât și al relaționării cu o echipă de specialiști tineri, dinamici și dornici să împărtășească din “secretele” profesiei”, detaliază avocatul.

Ioana Oprea amintește faptul că, în fiecare an, s-au alăturat firmei avocați stagiari, iar în 2020 se dorește continuarea dezvoltării echipei. „În principiu, urmărim ca avocații stagiari pe care îi integrăm în echipa noastră să fie cât mai pasionați de studiu în ariile practică ce prezintă interes pentru ei sau pentru viitoarea noastră colaborare, să fie entuziaști și dornici să învețe cum să aplice cât mai mult din teoria studiată temeinic în timpul facultății”, punctează Partenerul Dragne & Asociații.  

Recrutarea urmează linia clasică. Astfel că firma de avocatură a utilizat atât instrumentele convenționale, respectiv interviurile clasice și evaluările scrise ale avocaților care au aplicat pentru o colaborare în cadrul Dragne & Asociații, cât și platformele de interacțiune online.

„La început de drum, cei mai mulți avocați stagiari urmăresc să se integreze într-o echipă care să le ofere un mediu de lucru prietenos și  posibilitatea de a se dezvolta profesional, de a avea acces la exercitarea deplină a activităților specifice profesiei, în cadrul unor proiecte cât mai variate și mai interesante sau complexe”, precizează Ioana Oprea.

Partenerul Dragne & Asociații nu crede că un avocat se formează mai greu astăzi decât în trecut, cu atât mai mult cu cât resursele pentru dezvoltarea profesională sunt tot mai multe și mai ușor accesibile. „Atâta vreme cât implicarea coordonatorului, dar și cea a stagiarului au la bază pasiunea pentru profesie, formarea nu este dificilă”, punctează expertul.   


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Integrarea în echipă

Odată ajunși în echipă, tinerii sunt imediat integrați și implicați în proiectele pe care firma le are în lucru. „Chiar și în contextul crizei sanitare din acest an, modul în care avocații noștri își desfășoară activitatea nu s-a schimbat fundamental. Diferențele, raportat la anii anteriori, sunt generate de schimbarea modului de interacțiune, aceasta fiind desfășurată, în mare măsură, în mediul online. Aceste schimbări au vizat modul de comunicare atât cu clienții, cu funcționarii instanțelor statale, cât și cu instanțele arbitrale în fața cărora avem diverse proceduri în derulare. Raportat la actualul context social, în plus față de calitățile urmărite în procesul de recrutare, principala abilitate pe care o căutăm la avocați ar fi capacitatea de adaptare la noile situații de lucru și metode de relaționare cu clienții și instanțele. Modul de formare al avocaților stagiari este cel pe care l-am abordat și în trecut, respectiv implicarea acestora în toate activitățile generate de proiecte, alături de îndrumător și de alți avocați cu experiență”, arată Ioana Oprea.

Pandemia nu a modificat în niciun fel programul de lucru al avocaților Dragne & Asociații. Diferențele față de anii trecuți vin din modul în care se desfășoară activitățile în cadrul proiectelor. Toate modificările intervenite în modul de interacțiune cu instanțele sau cu clienții, posibilitatea consultării dosarelor electronice, desfășurarea ședințelor de judecată prin intermediul platformelor online, au condus la eficientizarea activității și creșterea productivității.

„Avocații desfășoară activitatea în cadrul echipelor coordonate de un asociat și, indiferent de nivelul de experiență, sunt implicați în orice categorie de activități. Desigur, implicarea acestora în diverse proiecte se face raportat la specificul și complexitatea fiecărei spețe, precum și sub îndrumarea avocatului coordonator. Avocații stagiari au posibilitatea de a participa în cadrul întâlnirilor cu clienții, de a studia dosarele și a redacta acte/materiale necesare clienților, de a reprezenta clienții în fața instanțelor de judecată etc. Evaluarea avocaților se face, în principiu, anual, însă am făcut și excepții de la această regulă. Criteriul principal de evaluarea vizează nivelul de implicare în proiectele echipei din care fac parte. Onorariile avocaților sunt confidențiale. Chiar dacă în perioada stagiaturii sunt relativ standardizate, ele diferă în funcție de anul de stagiu în care se află avocatul. Alte beneficii profesionale pe care le mai au avocații în perioada colaborării cu firma noastră vizează pregătirea profesională continuă care poate fi efectuată fie în cadrul firmei, fie prin susținerea în vederea participării la diverse conferințe, prelegeri, workshop-uri de pregătire organizate în acest scop”, a conchis Partenerul Dragne & Asociații.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1295 / 1884
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...