ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum te poți alătura firmei Mitel & Asociații ca tânăr stagiar și ce te așteaptă după | Magda Dima, Partener: ”Vrem să atragem jucători de echipă determinați și pasionați, viitori profesioniști ai Dreptului compatibili cu cerințele, standardele și principiile societății. Ne dorim alături avocați deschiși, care se pot adapta la situații neprevăzute, sunt proactivi, competitivi și conștienți de responsabilitatea pe care o au față de clienți”

28 Septembrie 2023   |   Ștefania Enache

Cei care își doresc să facă parte din echipa firmei trebuie să aibă în vedere faptul că profilul tânărului avocat stagiar la Mitel & Asociații trebuie să fie orientat spre calitate.

Magda Dima, Partener Mitel & Asociatii

 
 
Tinerii aflați pe punctul de a accesa piața muncii au nevoie de sprijin pentru a putea porni cu dreptul în carieră.În avocatură, firmele de profil au dezvoltat diferite instrumente menite să vină în ajutorul viitorilor specialiști.Mitel & Asociații organizează an de an, pe timpul verii, stagii de practică pentru studenții din ani terminali, firma primind studenți care se remarcă prin CV, rezultate academice, dar și prin implicarea în cât mai multe proiecte practice care să vizeze Dreptul. „Tinerii selectați au dobândit cunoștințe legate de activitatea profesională a avocaților, atât în domeniul consultanței juridice, cât și în domeniul litigiilor”, spune Magda Dima, Partener Mitel & Asociații.


Programele de internship pentru studenți organizate de Mitel & Asociații reprezintă o oportunitate de aprofundare a cunoștințelor teoretice asimilate în facultate. Totodată, oferă posibilitatea de a experimenta punerea în practică a acestor cunoștințe prin implicarea în diverse activități care sunt abecedarul profesiei de avocat.

„Studenții au acces la resursele societății, sunt implicați în proiecte și primesc task-uri reale, ce-i drept din cele mai simple, fiind supervizați îndeaproape de avocații noștri. Practic, pe perioada internship-ului, studenții se bucură de experiența de a „cocheta”cu viața de avocat, astfel încât, la finalul stagiului, studenții au o imagine destul de conturată despre ce presupune profesia de avocat”, detaliază Magda Dima.

Experiența este benefică pentru ambele părți, iar experții Mitel & Asociații implicați în acest program au descoperit, de-a lungul timpului, tineri foarte bine pregătiți, cu potențial, care au manifestat un real interes pe toată perioada desfășurării stagiului de practică. „În general, aceștia au fost proactivi, au pus întrebări, și-au dat silința să răspundă solicitărilor avocaților noștri. Avem exemple de foști studenți care s-au remarcat prin cunoștințe juridice, seriozitate și dorința de muncă pe parcursul stagiilor de practică și care au fost cooptați ca avocați după promovarea examenului de primire în profesie”, precizează Partenerul Mitel & Asociații.




Tinerii aspiră la un mediu de lucru prietenos

Generațiile care acum sunt pe punctul de a-și face debutul în carieră vin cu așteptări specifice. Tinerii sunt deschiși către mediile de lucru prietenoase, în care să nu le fie teamă să greșească. Ei vor să învețe, să descopere profesia, iar pentru a putea face acest lucru au nevoie de sprijin. „Așteptările tinerilor sunt diferite și în directă legătură cu modul în care aceștia percep profesia de avocat. Din interacțiunile cu studenții care au desfășurat un stagiu de practică în cadrul firmei noastre, am observat că ei aspiră la un mediu de lucru prietenos în care să nu le fie frică să greșească. Tocmai această abordare i-a făcut să fie mai îndrăzneți, mai curioși și să se implice mai mult”, arată interlocutoarea BizLawyer.

Faptul că Mitel & Asociații a dezvoltat o structură internă în care munca de echipă este cea care dictează cursul activităților de zi cu zi a oferit posibilitatea tinerilor veniți în practică să intre în acest mediu și să simtă că fac parte din el. De altfel, firma de avocatură acordă o atenție deosebită modalității de desfășurare a stagiilor de practică, astfel încât feedback-ul din partea studenților este fie o formă de recunoaștere a muncii depuse, fie o metodă de îmbunătățire permanentă, tocmai pentru ca stagiile acestea să corespundă nevoilor reale ale studenților. „Din discuțiile cu tinerii veniți în practică, am aflat că sunt atrași de modalitatea în care a fost gândit acest program. Ei sunt implicați în proiectele pe care societatea le gestionează la momentul respectiv, sunt provocați să învețe să analizeze și să găsească doctrina, jurisprudența, soluții juridice pe spețe aplicate”, subliniază Magda Dima.

Oportunități de carieră

Participarea la astfel de stagii de practică reprezintă o oportunitate extraordinară pentru viitorii avocați de a-și găsi un loc de muncă. Firmele profită de ele pentru a-și lărgi bazinul de recrutare, iar studenții care le trec pragul sunt foarte atent analizați, mulți dintre ei fiind ulterior ofertați pentru un job.

„Ca în fiecare an, avem poziții deschise pentru absolvenții care promovează examenul de primire în profesie și care consideră că împărtășesc valorile noastre. Nu avem un număr prestabilit, ne dorim să atragem tineri cu potențial, bine pregătiți, curioși profesional, cu dorință de muncă, determinați și perseverenți”, amintește Partenerul Mitel & Asociații.  

Cei care își doresc să facă parte din echipa firmei trebuie să aibă în vedere faptul că profilul tânărului avocat stagiar la Mitel & Asociații trebuie să fie orientat spre calitate.

„Ne dorim tineri care dețin cunoștințe juridice temeinice dobândite în timpul facultății, sunt serioși, cu rezistență la efort și dețin abilități interpersonale. Formarea unui avocat nu este completă după terminarea stagiaturii, astfel că ne dorim în echipă avocați deschiși, care se pot adapta la situații neprevăzute, sunt proactivi, competitivi și conștienți de responsabilitatea pe care o au față de clienți”, mai spune Magda Dima.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Referitor la procesul de recrutare, trebuie menționat că include interviuri susținute de candidați și un test scris privind cunoștințele juridice. Mitel & Asociații își dorește jucători de echipă determinați și pasionați, viitori profesioniști ai Dreptului compatibili cu cerințele, standardele și principiile societății. Prin procesul de recrutare, firma încearcă să le cunoască motivațiile pentru alegerea profesiei de avocat, dar și capacitatea de adaptare la munca în echipă.

„Formarea unui avocat este, fără doar și poate, un proces de durată. Avocații stagiari recrutați au posibilitatea de a activa atât în zona litigioasă, cât și în cea de consultanță. Aceștia vor fi integrați în echipe specializate în ariile de practică principale ale societății: Drept Societar și Comercial, Dreptul Muncii, Fuziuni și Achiziții, Litigii și Arbitraj, Drept Imobiliar, Restructurare și Insolvență, GDPR, Concurență, Drept Bancar. Odată ce au parcurs procesul de recrutare cu succes, avocații stagiari trec printr-o perioadă de integrare în societate. Aceștia se familiarizează cu activitatea curentă din cadrul firmei, cu echipele existene și ariile de practică acoperite. Tinerii stagiari lucrează în echipe și sunt coordonați și susținuți îndeaproape de colegii mai mari, tocmai pentru ca tinerii să fie sprijiniti în procesul de integrare”, explică avocatul.

Mitel & Asociații continuă să atragă tinerii avocați printr-un mediu de lucru prietenos, care să le asigure un cadru propice pentru dezvoltarea lor profesională.

Magda Dima îi încurajează pe proaspeții absolvenți să intre în lumea avocaturii cu inima deschisă, să-și păstreze entuziasmul și curiozitatea juridică pe tot parcursul carierei și să fie orientați către calitate și responsabilitate.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 377 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...