Preşedintele cere reexaminarea legii privind obligaţia autorităţilor centrale de a publica, din oficiu, informaţiile cu taxele
03 Noiembrie 2023
AGERPRESPreşedintele consideră că legea transmisă la promulgare nu respectă normele de tehnică legislativă.
Preşedintele Klaus Iohannis a trimis, vineri, Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Potrivit unui comunicat al Administraţiei Prezidenţiale, legea, adoptată de Parlament, şi transmisă în 21 octombrie preşedintelui spre promulgare, prevede obligaţia instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale de a publica, din oficiu, pe pagina proprie de internet şi în punctul de contact unic electronic informaţii cu privire la taxe, tarife sau comisioane, în cazul în care furnizarea serviciilor publice se realizează cu perceperea acestora.
Potrivit unui comunicat al Administraţiei Prezidenţiale, legea, adoptată de Parlament, şi transmisă în 21 octombrie preşedintelui spre promulgare, prevede obligaţia instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale de a publica, din oficiu, pe pagina proprie de internet şi în punctul de contact unic electronic informaţii cu privire la taxe, tarife sau comisioane, în cazul în care furnizarea serviciilor publice se realizează cu perceperea acestora.
"În forma transmisă la promulgare, legea instituie obligaţia de a publica informaţii cu privire la taxe, tarife sau comisioane, în cazul în care furnizarea serviciilor publice se realizează cu perceperea acestora, doar pentru administraţia publică centrală", fiind restrâns domeniul de aplicare al art. 1 din OUG nr. 41/2016, care include şi autorităţile locale şi persoanele juridice de drept privat, se menţionează în cerere.
"Aşadar, organele de specialitate ale administraţiei publice locale şi persoanele juridice de drept privat (...) nu vor mai fi ţinute de obligaţia de publicare în format electronic a informaţiilor şi modelelor de formulare sau cererilor aferente tuturor serviciilor publice furnizate, atât pe pagina de internet proprie, cât şi pe punctul de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar", arată preşedintele în cererea de reexaminare.
Totodată, "prin eliminarea acestei obligaţii se realizează un regres în materia standardelor de prestare a unor servicii publice de calitate în centrul cărora se află interesul cetăţenilor", mai consideră şeful statului.
De asemenea, preşedintele menţionează că, "în lumina tendinţelor actuale de digitalizare a serviciilor publice, cetăţenii apelează din ce în ce mai mult la instrumente digitale pentru accesarea diferitelor servicii, iar administraţia publică centrală şi locală este necesar să se adapteze noilor realităţi şi să contribuie la reducerea birocraţiei".
"În acest context, considerăm că menţinerea sferei actuale de aplicare a art. 1 din O.U.G. nr. 41/2016 ce include autorităţile locale şi persoanele juridice de drept privat care au statut de utilitate publică care sunt autorizate să presteze un serviciu public, asigură respectarea principiilor specifice de funcţionare a administraţiei publice prevăzute de art. 580 din Codul administrativ. (...) Digitalizarea serviciilor publice bazată pe eficacitate şi transparenţă trebuie să reprezinte un deziderat asumat la nivelul întregii administraţii publice, motiv pentru care consacrarea unei obligaţii de a furniza informaţii în format electronic despre serviciile publice prestate doar la nivel central este în contradicţie cu acest deziderat", se mai arată în cerere.
Totodată, preşedintele consideră că legea transmisă la promulgare nu respectă nici normele de tehnică legislativă.
"În concluzie, introducerea unor obligaţii în sarcina autorităţilor publice de a publica, acolo unde este cazul, informaţii privind taxele, tarifele sau comisioanele percepute pentru prestarea unor servicii publice este o măsură benefică. În acelaşi timp, dat fiind faptul că măsurile prevăzute de actul normativ de bază reprezintă un ansamblu unitar care are ca scop degrevarea cetăţeanului de sarcini administrative în relaţia cu autorităţile publice, atingerea scopului legii se poate realiza numai în măsura în care sfera entităţilor vizate este una cât mai largă, în beneficiul cetăţenilor", se mai menţionează în cererea de reexaminare transmisă Parlamentului de către preşedinte.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 493 / 5353 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...