ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj: Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile

30 Iunie 2022   |   Agerpres

"78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate", se arată în comunicatul INSCOP.

 
 
Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, motiv pentru care majoritatea românilor este dispusă să facă eforturi personale pentru protejarea mediului şi susţinerea economiei circulare, potrivit sondajului de opinie intitulat "Agenda România 2050. O conversaţie despre viitorul României - Ediţia I", realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group.
 
"78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate", se arată în comunicatul INSCOP.
 
Persoanele cu studii superioare şi cei care declară că veniturile lunare le ajung să îşi cumpere şi unele lucruri mai scumpe consideră într-un procent mai ridicat decât restul populaţiei că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile.
 
Persoanele cu studii primare cred semnificativ mai mult decât restul populaţiei că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile.
 
"43,2% dintre respondenţi spun că atunci când cumpără un produs sau un serviciu iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului. 41,8% declară că fac acest lucru doar uneori, iar 14,5% niciodată. 0,5% nu ştiu sau nu răspund. Chiar şi în ipoteza în care aceste răspunsuri reflectă comportamente dezirabile sau o tendinţă de conformism social, ele arată o conştientizare puternică, de bun augur a faptului că prin comportamentul personal de consum, oamenii pot contribui la protejarea mediului înconjurător", precizează INSCOP.
 
Persoanele peste 60 de ani declară într-un procent mult mai ridicat decât media că iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu.
 
Peste 92% dintre participanţii la sondaj declară că ar fi dispuşi să se întoarcă cu ambalajele sau alte deşeuri la magazin sau într-un centru de colectare separată modern, în timp ce 7,6% declară contrariul, iar 0,2% nu ştiu sau nu răspund.
 
"Este un procent covârşitor care vine în sprijinul unor politici specifice de încurajare a economiei circulare în România, cu impact puternic asupra protejării mediului în viitor", se concluzionează în documentul citat.
 
Dacă ar cunoaşte traseul deşeurilor/gunoiului de la colectare şi până la reciclare şi ar fi siguri că deşeurile sunt reciclate, 75,6% dintre respondenţi ar fi de acord să plătească mai mult pentru a cumpăra produse reciclabile, 23,6% nu ar fi de acord.
 
"Răspunsurile la această întrebare arată că populaţia este dispusă să facă eforturi personale pentru a susţine reciclarea şi protejarea mediului. În acelaşi timp, este evident că o economie circulară solidă se poate dezvolta în România doar prin eforuri susţine de construire a încrederii în întregul mecanism", arată studiul INSCOP.
 
Asociaţia Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro) este un think tank care îşi propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecţiei şi gândirii strategice prin analize, studii şi cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date ştiinţifice şi evaluări structurate în vederea elaborării de contribuţii de substanţă pentru dezvoltare şi progres în domenii relevante din sectorul public şi privat. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9648 / 19669
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...