
Scădere de 17,8% a înmatriculărilor de autoturisme pur electrice, în luna iulie (APIA)
08 August 2025
AgerpresAutoturismele (care reprezintă aproximativ 86% din total piaţă) au înregistrat, în luna iulie 2025, un volum de 16.276 unităţi, cu 26,2% mai mult faţă de luna similară din 2024.
Înmatriculările de autoturisme pur electrice înregistrează o scădere de 17,8%, în iulie 2025, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), citate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Conform sursei citate, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu 26,2%, faţă de iulie 2024. Autoturismele "electrificate" au o creştere de 42,4%, realizând o cotă de piaţă de 54%, din care: autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de 29%, cu o cotă de piaţă de 23,5%; autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creştere de 69%, cu o cotă de piaţă de 20,9%; autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creştere de 87,8%, cu o cotă de piaţă de 6,3%; autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de 17,8%, cu o cotă de piaţă de 3,2%.
Conform sursei citate, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu 26,2%, faţă de iulie 2024. Autoturismele "electrificate" au o creştere de 42,4%, realizând o cotă de piaţă de 54%, din care: autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de 29%, cu o cotă de piaţă de 23,5%; autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o creştere de 69%, cu o cotă de piaţă de 20,9%; autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creştere de 87,8%, cu o cotă de piaţă de 6,3%; autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de 17,8%, cu o cotă de piaţă de 3,2%.
Vehiculele comerciale uşoare plus minibus sunt în scădere cu 12,7%, iar cele grele plus bus sunt în scădere cu 5,9%, faţă de luna similară a anului 2024.
"Datele din luna iulie aduc, într-adevăr, o uşoară gură de aer pentru piaţa auto, însă nu trebuie să ne lăsăm înşelaţi de această revenire temporară. Creşterea înmatriculărilor de autoturisme noi cu peste +26% faţă de iulie 2024 este încurajatoare, dar, privită în contextul întregului an, piaţa rămâne în scădere accentuată - cu un recul de -15,3% după primele şapte luni. Cu alte cuvinte, iulie este doar o excepţie într-o evoluţie generală descendentă. Mai mult, în pofida avansului segmentului electrificat - care a atins o cotă de 54% în iulie 2025 - înmatriculările de autoturisme 100% electrice sunt în scădere cu -17,8% în luna iulie şi cu -41,3% în primele şapte luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această tendinţă negativă ar trebui să fie un semnal de alarmă, mai ales în contextul în care România se află deja în zona de coadă a clasamentelor europene la electromobilitate. Aceste evoluţii sunt, în mare parte, consecinţa directă a suspendării şi întârzierii fără precedent a Programului Rabla 2025. Lipsa de coerenţă şi de acţiune din partea autorităţilor a generat blocaje majore în comportamentul de achiziţie al consumatorilor şi a destabilizat întregul lanţ valoric din industrie", a declarat preşedintele APIA, Dan Vardie, citat în comunicat.
Autoturismele (care reprezintă aproximativ 86% din total piaţă) au înregistrat, în luna iulie 2025, un volum de 16.276 unităţi, cu 26,2% mai mult faţă de luna similară din 2024.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51,9% în creştere cu 38,1%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,9%, în creştere cu 20,8% şi Clasa B cu o cotă de 15,8%, în creştere cu +31,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iulie a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 15,5%, ajungând la o pondere de 39%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de 7,2%, ajungând la o pondere de 7%.
În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna iulie 2025, o creştere de 29%, ajungând la o pondere de 23,5% din totalul pieţei de autoturisme. Este de menţionat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 90% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 10% sunt motorizări pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţin, în luna iulie a anului 2025, o cotă de piaţă de 54%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cu mult cota deţinută împreună de motorizările pe benzină şi motorină.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 3,2% din piaţă, în luna iulie a anului 2025, faţă de iulie 2024, când reprezentau 4,9%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid deţin o cotă de piaţă de 6,3%, faţă de iulie 2024, când reprezentau 4,2%.
În primele şapte ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1.160 unităţi şi o scădere de 46,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 221 unităţi şi Tesla Model Y cu 197 unităţi.
În ceea ce priveşte autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele şapte luni ale anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 368 unităţi şi o creştere de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmat de Toyota RAV4 cu 296 unităţi ţi Volkswagen Tiguan cu 274 unităţi.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3, în primele şapte luni din 2025: Toyota Corolla cu 2.288 unităţi şi o creştere de 6,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, model urmat de Dacia Duster cu 2.003 unităţi şi Toyota Yaris Cross cu 1.448 unităţi.
Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3, în primele şapte luni din 2025, Dacia Duster cu 4.128 unităţi, urmat de Hyundai Tucson cu 1.138 unităţi şi Suzuki S-Cross cu 973 unităţi.
Vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în primele şapte luni anului 2025, un volum de 393 unităţi, faţă de 400 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în iulie 2025, o scădere de 12,7% faţă de luna iulie 2024, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus înregistrează o scădere de 10,2%.
Vehiculele comerciale grele şi bus înregistrează, în iulie 2025, o scădere de 5,9% faţă iulie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de -4%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3 / 19675 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...