ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Planul de acţiuni al ANCOM pentru anul 2025 a fost adoptat

21 Februarie 2025   |   Agerpres

Reprezentanţii ANCOM au făcut referire şi la reglementări privind serviciile de comunicaţii electronice.

 
 
Planul de acţiuni pentru anul 2025 al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a fost adoptat, printre proiectele planificate fiind reglementarea tehnică şi economică a serviciilor şi reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi administrarea şi monitorizarea spectrului radio, a anunţat vineri instituţia.

Potrivit unui comunicat remis spre publicare, autoritatea mai are în vedere pentru acest an continuarea elaborării legislaţiei secundare pentru asigurarea aplicării Regulamentului privind Serviciile Digitale (DSA) în România.

În domeniul serviciilor poştale, ANCOM se va concentra pe revizuirea reglementărilor din sfera serviciului universal, în contextul derulării unei noi perioade de desemnare a furnizorului de serviciu universal, precum şi pe verificarea îndeplinirii obligaţiilor acestuia.


Reprezentanţii ANCOM au făcut referire şi la reglementări privind serviciile de comunicaţii electronice.

"În vederea asigurării disponibilităţii unui set minim de servicii de acces funcţional la internet în bandă largă şi de servicii de comunicaţii de voce, la un nivel determinat de calitate, pe teritoriul naţional, pentru toţi utilizatorii finali, Autoritatea va actualiza modalităţile de implementare a serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, revizuind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal", se menţionează în comunicat.

Totodată, pentru cartografierea disponibilităţii serviciilor de comunicaţii electronice, ANCOM şi-a propus să implementeze proiecte precum publicarea listei zonelor fără servicii funcţionale de internet în bandă largă la punct fix şi studiul privind determinarea ariei teritoriale de acoperire a reţelelor publice fixe capabile să furnizeze servicii în bandă largă.

"Pentru protejarea utilizatorilor în contextul intensificării fraudelor în care se utilizează falsificarea identităţii liniei apelante (CLI spoofing), Autoritatea va analiza şi va întocmi propuneri de măsuri în vederea monitorizării şi reducerii incidenţei utilizării fără drept, ca identificator al liniei apelante, a unor resurse de numerotaţie din Planul Naţional de Numerotaţie", precizează sursa citată.

Alte proiecte planificate vizează elaborarea unui ghid privind interconectarea reţelelor de comunicaţii electronice în vederea terminării apelurilor la puncte fixe/mobile, revizuirea pieţei serviciilor de acces local la puncte fixe, precum şi actualizarea deciziei privind colectarea datelor statistice.

ANCOM va continua implementarea prevederilor Legii Infrastructurii, având în vedere analizele pentru aprobarea sau stabilirea condiţiilor tehnice şi economice privind accesul la reţelele de comunicaţii electronice sau la infrastructura fizică destinată acestora, realizate în cadrul anumitor proiecte derulate de către autorităţile publice sau cu sprijinul acestora.

"Şi în acest an continuă, împreună cu ANRCETI, autoritatea omoloagă din Republica Moldova, monitorizarea şi raportarea evoluţiilor înregistrate în 2024, ca urmare a aplicării Acordului privind reducerea tarifelor de furnizare a serviciilor de roaming internaţional şi a celor de apeluri internaţionale între România şi ţara vecină, semnat în februarie 2022.", se mai spune în comunicat.

Reprezentanţii autorităţii au mai făcut referire la reglementări privind serviciile poştale.

"Având în vedere acţiunile privind desemnarea unui furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029, desfăşurate în anul 2024, Autoritatea îşi propune revizuirea condiţiilor şi a procedurii de evaluare a respectării obiectivelor de calitate de către furnizorul de serviciu universal, precum şi actualizarea măsurilor de reglementare a tarifelor practicate de acesta pentru o serie de servicii din sfera serviciului universal", se mai precizează în document.

ANCOM îşi propune, de asemenea, să actualizeze condiţiile de întocmire şi auditare a situaţiilor financiare separate de către furnizorul de serviciu universal.

"Planul de acţiuni pentru anul 2025 mai cuprinde realizarea unui studiu privind implementarea serviciilor de tip self-service pentru livrarea trimiterilor poştale, a unui raport privind calitatea serviciilor de coletărie şi impactul comerţului electronic asupra pieţei serviciilor poştale, dar şi a raportului privind indicatorii statistici ai sectorului. În acelaşi timp, Autoritatea va continua monitorizarea aplicării Regulamentului nr. 2018/644 privind livrarea coletelor transfrontaliere inclusiv prin colectarea şi verificarea datelor statistice şi a informaţiilor transmise de către furnizorii de servicii poştale", susţin reprezentanţii autorităţii.

Referitor la servicii digitale, ANCOM va continua în acest an elaborarea legislaţiei secundare prevăzute de Legea nr. 50/2024, urmând, printre altele, să stabilească cadrul normativ care defineşte condiţiile pentru derularea inspecţiilor de către personalul de control al ANCOM.

Totodată, ANCOM va continua informarea autorităţilor relevante cu privire la rolul lor în combaterea conţinutului ilegal specific domeniului lor de activitate şi va organiza întâlniri bilaterale şi comune cu reprezentanţii marilor platforme (TikTok, Google, Meta), precum şi cu Comisia Europeană, pentru înţelegerea rolurilor entităţilor implicate în aplicarea DSA în România. În paralel, Autoritatea va contribui la înţelegerea rolurilor autorităţilor cu obiectivul de a răspunde prompt provocărilor din mediul online.

"În domeniul administrării şi gestionării spectrului de frecvenţe radio şi a resurselor de numerotaţie, Autoritatea şi-a propus revizuirea Tabelului Naţional de Atribuire a Benzilor de Frecvenţe Radio (TNABF), actualizarea interfeţelor radio RO-IR din Decizia nr. 311/2016 privind frecvenţele radio ori benzile de frecvenţe radio exceptate de la regimul de licenţiere şi revizuirea Deciziei nr. 543/2017 privind certificarea personalului operator al staţiilor de radiocomunicaţii.", se mai precizează în comunicat.

Pentru monitorizarea spectrului de frecvenţe radio, ANCOM va realiza măsurări pe principalele artere de circulaţie feroviară şi va publica rezultatele acestora. De asemenea, va fi verificată respectarea de către marii furnizori de comunicaţii electronice a obligaţiilor cu privire la modalitatea de încheiere şi conţinutul contractelor cu utilizatorii finali, precum şi obligaţiile referitoare la informarea acestora.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2 / 18547
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Meet the Professionals | De vorbă cu Olguța Bendeac, Head of Legal - Decathlon Romania, avocat antrenat în proiecte transfrontaliere ce i-au permis să lucreze într-un context internațional, cu diverse jurisdicții și culturi juridice: ”Principiile fundamentale care mă ghidează atât în viața profesională, cât și în cea personală, sunt integritatea și etica profesională. Acord o importanță deosebită corectitudinii și justiției, și consider că fiecare acțiune trebuie să fie guvernată de aceste valori fundamentale”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers de ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Gabriela Cacerea, Partener NNDKP și unul dintre coordonatorii practicii de M&A: ”Cuvântul cheie pentru a descrie piața fuziunilor și achizițiilor din 2024 în România este ‘reziliență’. Sperăm să își mențină traiectoria moderat ascendentă, în 2025, dar începutul de an nu pare să aducă o certitudine din această perspectivă; suntem în prezența unor circumstanțe de potențială încetinire în următoarele luni”
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...