Planul de acţiuni al ANCOM pentru anul 2025 a fost adoptat
21 Februarie 2025 Agerpres
Reprezentanţii ANCOM au făcut referire şi la reglementări privind serviciile de comunicaţii electronice.
Planul de acţiuni pentru anul 2025 al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a fost adoptat, printre proiectele planificate fiind reglementarea tehnică şi economică a serviciilor şi reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi administrarea şi monitorizarea spectrului radio, a anunţat vineri instituţia.
Potrivit unui comunicat remis spre publicare, autoritatea mai are în vedere pentru acest an continuarea elaborării legislaţiei secundare pentru asigurarea aplicării Regulamentului privind Serviciile Digitale (DSA) în România.
În domeniul serviciilor poştale, ANCOM se va concentra pe revizuirea reglementărilor din sfera serviciului universal, în contextul derulării unei noi perioade de desemnare a furnizorului de serviciu universal, precum şi pe verificarea îndeplinirii obligaţiilor acestuia.
Potrivit unui comunicat remis spre publicare, autoritatea mai are în vedere pentru acest an continuarea elaborării legislaţiei secundare pentru asigurarea aplicării Regulamentului privind Serviciile Digitale (DSA) în România.
În domeniul serviciilor poştale, ANCOM se va concentra pe revizuirea reglementărilor din sfera serviciului universal, în contextul derulării unei noi perioade de desemnare a furnizorului de serviciu universal, precum şi pe verificarea îndeplinirii obligaţiilor acestuia.
Reprezentanţii ANCOM au făcut referire şi la reglementări privind serviciile de comunicaţii electronice.
"În vederea asigurării disponibilităţii unui set minim de servicii de acces funcţional la internet în bandă largă şi de servicii de comunicaţii de voce, la un nivel determinat de calitate, pe teritoriul naţional, pentru toţi utilizatorii finali, Autoritatea va actualiza modalităţile de implementare a serviciului universal în sectorul comunicaţiilor electronice, revizuind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal", se menţionează în comunicat.
Totodată, pentru cartografierea disponibilităţii serviciilor de comunicaţii electronice, ANCOM şi-a propus să implementeze proiecte precum publicarea listei zonelor fără servicii funcţionale de internet în bandă largă la punct fix şi studiul privind determinarea ariei teritoriale de acoperire a reţelelor publice fixe capabile să furnizeze servicii în bandă largă.
"Pentru protejarea utilizatorilor în contextul intensificării fraudelor în care se utilizează falsificarea identităţii liniei apelante (CLI spoofing), Autoritatea va analiza şi va întocmi propuneri de măsuri în vederea monitorizării şi reducerii incidenţei utilizării fără drept, ca identificator al liniei apelante, a unor resurse de numerotaţie din Planul Naţional de Numerotaţie", precizează sursa citată.
Alte proiecte planificate vizează elaborarea unui ghid privind interconectarea reţelelor de comunicaţii electronice în vederea terminării apelurilor la puncte fixe/mobile, revizuirea pieţei serviciilor de acces local la puncte fixe, precum şi actualizarea deciziei privind colectarea datelor statistice.
ANCOM va continua implementarea prevederilor Legii Infrastructurii, având în vedere analizele pentru aprobarea sau stabilirea condiţiilor tehnice şi economice privind accesul la reţelele de comunicaţii electronice sau la infrastructura fizică destinată acestora, realizate în cadrul anumitor proiecte derulate de către autorităţile publice sau cu sprijinul acestora.
"Şi în acest an continuă, împreună cu ANRCETI, autoritatea omoloagă din Republica Moldova, monitorizarea şi raportarea evoluţiilor înregistrate în 2024, ca urmare a aplicării Acordului privind reducerea tarifelor de furnizare a serviciilor de roaming internaţional şi a celor de apeluri internaţionale între România şi ţara vecină, semnat în februarie 2022.", se mai spune în comunicat.
Reprezentanţii autorităţii au mai făcut referire la reglementări privind serviciile poştale.
"Având în vedere acţiunile privind desemnarea unui furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029, desfăşurate în anul 2024, Autoritatea îşi propune revizuirea condiţiilor şi a procedurii de evaluare a respectării obiectivelor de calitate de către furnizorul de serviciu universal, precum şi actualizarea măsurilor de reglementare a tarifelor practicate de acesta pentru o serie de servicii din sfera serviciului universal", se mai precizează în document.
ANCOM îşi propune, de asemenea, să actualizeze condiţiile de întocmire şi auditare a situaţiilor financiare separate de către furnizorul de serviciu universal.
"Planul de acţiuni pentru anul 2025 mai cuprinde realizarea unui studiu privind implementarea serviciilor de tip self-service pentru livrarea trimiterilor poştale, a unui raport privind calitatea serviciilor de coletărie şi impactul comerţului electronic asupra pieţei serviciilor poştale, dar şi a raportului privind indicatorii statistici ai sectorului. În acelaşi timp, Autoritatea va continua monitorizarea aplicării Regulamentului nr. 2018/644 privind livrarea coletelor transfrontaliere inclusiv prin colectarea şi verificarea datelor statistice şi a informaţiilor transmise de către furnizorii de servicii poştale", susţin reprezentanţii autorităţii.
Referitor la servicii digitale, ANCOM va continua în acest an elaborarea legislaţiei secundare prevăzute de Legea nr. 50/2024, urmând, printre altele, să stabilească cadrul normativ care defineşte condiţiile pentru derularea inspecţiilor de către personalul de control al ANCOM.
Totodată, ANCOM va continua informarea autorităţilor relevante cu privire la rolul lor în combaterea conţinutului ilegal specific domeniului lor de activitate şi va organiza întâlniri bilaterale şi comune cu reprezentanţii marilor platforme (TikTok, Google, Meta), precum şi cu Comisia Europeană, pentru înţelegerea rolurilor entităţilor implicate în aplicarea DSA în România. În paralel, Autoritatea va contribui la înţelegerea rolurilor autorităţilor cu obiectivul de a răspunde prompt provocărilor din mediul online.
"În domeniul administrării şi gestionării spectrului de frecvenţe radio şi a resurselor de numerotaţie, Autoritatea şi-a propus revizuirea Tabelului Naţional de Atribuire a Benzilor de Frecvenţe Radio (TNABF), actualizarea interfeţelor radio RO-IR din Decizia nr. 311/2016 privind frecvenţele radio ori benzile de frecvenţe radio exceptate de la regimul de licenţiere şi revizuirea Deciziei nr. 543/2017 privind certificarea personalului operator al staţiilor de radiocomunicaţii.", se mai precizează în comunicat.
Pentru monitorizarea spectrului de frecvenţe radio, ANCOM va realiza măsurări pe principalele artere de circulaţie feroviară şi va publica rezultatele acestora. De asemenea, va fi verificată respectarea de către marii furnizori de comunicaţii electronice a obligaţiilor cu privire la modalitatea de încheiere şi conţinutul contractelor cu utilizatorii finali, precum şi obligaţiile referitoare la informarea acestora.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2128 / 20673 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





