Mărfurile încărcate ̸ descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 41 ,5 milioane tone în primele 9 luni (INS)
22 Decembrie 2025 Agerpres
Transportul de containere a însumat 650.000 TEU la nivelul perioadei 1 ianuarie- 30 septembrie 2025 şi 237.000 TEU în trimestrul III 2025, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 41,5 milioane tone în primele nouă luni din 2025, iar în trimestrul al treilea al acestui an au fost înregistrate 16,774 milioane tone.
Transportul de containere a însumat 650.000 TEU la nivelul perioadei 1 ianuarie- 30 septembrie 2025 şi 237.000 TEU în trimestrul III 2025, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 18,644 milioane tone, în perioada 1.I.-30.IX.2025 şi 7,018 milioane tone în trimestrul III 2025.
Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători primelor nouă luni din 2025, au marcat scădere la total cu 9,5% faţă de perioada similară a anului precedent, datorită diminuării cu 21,1% a volumului de mărfuri încărcate. Volumul mărfurilor descărcate a marcat o creştere cu 3,5%. În trimestrul III 2025, creşterea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul III 2024 a fost de 10,2%.
Transportul de containere a însumat 650.000 TEU la nivelul perioadei 1 ianuarie- 30 septembrie 2025 şi 237.000 TEU în trimestrul III 2025, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 18,644 milioane tone, în perioada 1.I.-30.IX.2025 şi 7,018 milioane tone în trimestrul III 2025.
Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători primelor nouă luni din 2025, au marcat scădere la total cu 9,5% faţă de perioada similară a anului precedent, datorită diminuării cu 21,1% a volumului de mărfuri încărcate. Volumul mărfurilor descărcate a marcat o creştere cu 3,5%. În trimestrul III 2025, creşterea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul III 2024 a fost de 10,2%.
În ceea ce priveşte volumul transportului pe căi navigabile interioare, în perioada ianuarie-septembrie 2025, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, scăderea cu 15,8% a valorii totale a fost determinată de evoluţia negativă înregistrată de transportul internaţional, scădere cu 37%. Transportul naţional pe căi navigabile interioare a crescut cu 8,9%.
La nivelul trimestrului III 2025, a fost înregistrată o creştere cu 2,4% a volumului total de mărfuri transportate faţă de trimestrul III 2024.
Porturile în care s-a desfăşurat cea mai intensă activitate în perioada 1.I.-30.IX.2025 au fost: Constanţa, cu o pondere de 95,8% şi Galaţi cu o pondere de 2,4%. În cursul trimestrului III 2025, ponderile cele mai însemnate au fost înregistrate de Constanţa, cu 96,1% şi Galaţi cu 2,2%. A fost transportat cu preponderenţă tipul de încărcătură Vrac solid, care a însumat 21,514
milioane tone la nivelul primelor nouă luni din 2025 şi 9,521 milioane tone în trimestrul III 2025.
În primele 9 luni din 2025, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu următorii parteneri: Turcia (8,692 milioane tone) şi Egipt (2,891 milioane tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, cele mai mari cantităţi de mărfuri transportate au fost înregistrate în parteneriat cu Grecia (1,796 milioane tone) şi Spania (1,208 milioane tone).
În trimestrul III 2025, ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de Turcia (2,658 milioane tone) şi Arabia Saudită (1,217 milioane tone), iar dintre statele membre ale Uniunii Europene, cea mai mare pondere a fost deţinută de Grecia (622.000 tone).
La nivelul perioadei 1.I.-30.IX.2025 cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate, conform clasificării NST 2007, au fost Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 67,5%. În ceea ce priveşte descărcările, ponderea cea mai mare a fost deţinută de Cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, respectiv 36,6%.
În trimestrul III 2025 au fost încărcate cantităţi mai însemnate din: Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 77,1% şi descărcate Cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, 35,7%.
În portul Constanţa, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate în primele nouă luni ale acestui an au fost Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 68,3%. Dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de Cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 37,5%. În trimestrul III 2025, pentru mărfuri încărcate, cea mai însemnată pondere a fost înregistrată de Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 77,6%, iar dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de Cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 36,8%.
Pe de altă parte, în transportul pe căi navigabile interioare, porturile în care au fost înregistrate cele mai mari cantităţi de mărfuri au fost: Constanţa, cu o pondere de 53% şi Galaţi, cu o pondere de 11%, la nivelul perioadei 1.I.-30.IX.2025, iar la nivelul trimestrului III 2025, Constanţa, cu o pondere de 52,6%, şi Galaţi, cu 8,4%.
În primele nouă luni din 2025, mărfurile înregistrate în transport internaţional pe căi navigabile interioare, care au avut ca destinaţie sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene, au înregistrat o pondere de 28,4%, în creştere faţă de perioada similară a anului precedent. În trimestrul III 2025, ponderea acestora a fost de 25,6%. Per total, Serbia a deţinut cea mai mare pondere ca origine şi destinaţie a mărfurilor transportate în perioada 1.I.-30.IX.2025, cu un nivel de 3,862 milioane tone.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 5 / 20681 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





