Majoritatea companiilor se confruntă cu deficit de expertiză şi competenţe digitale în departamentele de taxe (raport)
10 Aprilie 2025 Agerpres
Sondajul mai constată că doar 32% dintre organizaţii investesc în dezvoltarea abilităţilor angajaţilor şi doar 29% angajează noi talente pentru a acoperi aceste lacune, în timp ce colaborarea cu consultanţi externi este soluţia preferată de multe organizaţii.
Mai puţin de jumătate (43%) dintre organizaţii se consideră pregătite să facă faţă noilor obligaţii de reglementare fiscală, precum Pilonul II despre care 91% spun că va avea impact asupra afacerii lor, arată sondajul Global Reframing Tax Survey 2025, realizat de PwC la nivel global.
Mai mult, 95% admit că au deficit de angajaţi cu competenţe în domeniul expertizei fiscale specializate, inteligenţei artificiale şi analizei datelor.
"Rezultatele sondajului arată clar că departamentele care gestionează taxele se află sub presiunea îndeplinirii unor obligaţii de conformare tot mai sofisticate. Prin urmare au nevoie de resurse mai multe şi de abilităţi complexe de analiză a unui volum de date în creştere pentru a putea susţine reinventarea în organizaţiile lor şi alinierea strategiei fiscală cu obiectivele comerciale ale companiilor. În multe organizaţii, modul în care este văzută fiscalitatea ca un centru de costuri şi conformitate nu mai reprezintă o abordare adecvată în contextul actual. Pe lângă gestionarea reglementărilor, companiile trebuie să investească în tehnologie şi în dezvoltarea competenţelor echipelor fiscale pentru a-şi realiza rolul strategic pe care îl au în dezvoltarea afacerilor", a declarat Ruxandra Târlescu, Partener şi Lider al Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică.
Mai mult, 95% admit că au deficit de angajaţi cu competenţe în domeniul expertizei fiscale specializate, inteligenţei artificiale şi analizei datelor.
"Rezultatele sondajului arată clar că departamentele care gestionează taxele se află sub presiunea îndeplinirii unor obligaţii de conformare tot mai sofisticate. Prin urmare au nevoie de resurse mai multe şi de abilităţi complexe de analiză a unui volum de date în creştere pentru a putea susţine reinventarea în organizaţiile lor şi alinierea strategiei fiscală cu obiectivele comerciale ale companiilor. În multe organizaţii, modul în care este văzută fiscalitatea ca un centru de costuri şi conformitate nu mai reprezintă o abordare adecvată în contextul actual. Pe lângă gestionarea reglementărilor, companiile trebuie să investească în tehnologie şi în dezvoltarea competenţelor echipelor fiscale pentru a-şi realiza rolul strategic pe care îl au în dezvoltarea afacerilor", a declarat Ruxandra Târlescu, Partener şi Lider al Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică.
Sondajul mai constată că doar 32% dintre organizaţii investesc în dezvoltarea abilităţilor angajaţilor şi doar 29% angajează noi talente pentru a acoperi aceste lacune, în timp ce colaborarea cu consultanţi externi este soluţia preferată de multe organizaţii.
Astfel, 80% dintre respondenţi planifică să externalizeze cel puţin o parte din activităţile fiscale în următorii trei ani. Motivele principale includ accesul la competenţe în tehnologie, analiza datelor şi conformitate ESG, precum şi capacitatea de a menţine ritmul cu schimbările de reglementare.
Aproape jumătate (47%) dintre companiile participante la sondaj afirmă că îmbunătăţirea calităţii datelor este o prioritate pentru următorii trei ani, iar procente similare afirmă că funcţia fiscală va trebui să devină mai proactivă (43%) şi să se perfecţioneze în analiza datelor (42%). Cu toate acestea, atunci când sunt întrebaţi care sunt cele mai mari beneficii potenţiale ale transformării funcţiei fiscale, cele mai multe răspunsuri sunt reducerea costurilor şi creşterea eficienţei, planificarea şi strategia fiscală mai eficientă situându-se pe locul al treilea.
Pe măsură ce GenAI şi automatizarea câştigă teren, 56% dintre companii raportează deja beneficii concrete, iar peste 80% se aşteaptă ca GenAI să pregătească planificarea şi strategia fiscală în următorii trei ani.
Raportul PwC cuprinde opiniile a 1.205 directori din 47 de ţări şi evidenţiază rolul esenţial al implicării funcţiei fiscale în procesele de transformare digitală ale organizaţiilor pentru a maximiza valoarea strategică şi a reduce riscurile asociate.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1750 / 20618 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





