
ING Bank și AHA Moments: 20% dintre români generează 95% din investițiile private din piață. O treime dintre aceștia preferă investițiile în imobiliare
22 Februarie 2023
BizLawyerRomânii Pareto au un nivel ridicat de educație și au mai multe surse de venit.
![]() |
20% din publicul comercial din România, cu vârste între 18-65 de ani, a generat 95% din totalul investițiilor de pe piață în 2022, arată cel mai recent studiu despre „Populația Pareto”, realizat de firma de marketing Brandelier și compania de cercetare de piață AHA Moments, în parteneriat cu ING Bank România. 35% dintre aceștia preferă să investească în imobiliare.
Potrivit studiului, 92% dintre românii Pareto consideră că este mai bine să dețină propria locuință, chiar dacă acest lucru presupune să facă un credit, decât să plătească chirie. Mai mult, aproape jumătate dintre aceștia plănuiesc să își cumpere o locuință sau un teren în următorii 3 ani.
„Studiul confirmă interesul românilor de a deține o casă, pentru că le oferă siguranță, mai mult confort și un sentiment de apartenență. Suntem mândri că o reușită recentă importantă a fost lansarea pre-aprobării financiare a unui credit ipotecar 100% online, direct din Home’Bank, prin care persoanele interesate de achiziția unei locuințe pot afla pe loc suma maximă pe care o pot împrumuta în funcție de situația lor’’, este de părere Roxana Cristea, Lending Tribe Lead, în cadrul ING Bank România.
Potrivit studiului, 92% dintre românii Pareto consideră că este mai bine să dețină propria locuință, chiar dacă acest lucru presupune să facă un credit, decât să plătească chirie. Mai mult, aproape jumătate dintre aceștia plănuiesc să își cumpere o locuință sau un teren în următorii 3 ani.
„Studiul confirmă interesul românilor de a deține o casă, pentru că le oferă siguranță, mai mult confort și un sentiment de apartenență. Suntem mândri că o reușită recentă importantă a fost lansarea pre-aprobării financiare a unui credit ipotecar 100% online, direct din Home’Bank, prin care persoanele interesate de achiziția unei locuințe pot afla pe loc suma maximă pe care o pot împrumuta în funcție de situația lor’’, este de părere Roxana Cristea, Lending Tribe Lead, în cadrul ING Bank România.
„Deși au crescut constant în ultimii ani, datele oficiale arată că prețurile proprietăților rezidențiale din România au avansat mai încet decât cele din țările membre ale Uniunii Europene. Conform datelor Eurostat, creșterea cumulată a prețurilor pe ultimii zece ani este sub 50% în România, următoarea fiind Polonia cu peste 60%, în timp ce Ungaria se apropie de 200%.
În consecință, indicatorul preț/ venit arată că timpul necesar achiziționării unei locuințe este în general mai scăzut în România, în comparație cu țările vecine’’, completează Valentin Tătaru, economist-șef în ING Bank România.
1,9 milioane de români compun publicul Pareto
Românii Pareto au un nivel ridicat de educație și au mai multe surse de venit. În medie, câștigul pe gospodărie este de aproximativ 12.000 de lei pe lună, dar poate ajunge și la peste 17.000 de lei pe lună în randul a top 35% dintre ei. Ei sunt cei care adoptă primii noi produse și servicii, setează tendințele pe piață, investesc și economisesc. Printre interesele acestora, se numără cumpărăturile din magazinele online, investițiile în imobiliare și călătoriile. În același timp, pun accent pe dezvoltare personală, educație, stil de viață și sănătate.
Românii Pareto, mai preocupați de a strânge bani
Deși pare că sunt mai cheltuitori, șase din zece români Pareto sunt preocupați de economisire și au bani puși deoparte. Mai mult, aproape 40% dintre ei au un plan riguros de economisire și au mai mult de două salarii puse deoparte pentru cheltuieli neprevăzute. Totodată, aceștia economisesc pentru pensie (54%) și viitoarea educație a copiilor (46%). În acelasi timp, 65% din total donații în România sunt realizate de românii din segmentul Pareto.
„În ING, sănătatea financiară reprezintă una dintre cele mai importante componente ale strategiei de sustenabilitate, așadar ne bucurăm să vedem și un interes sporit pentru gestionarea eficientă a banilor și zona de economisire. Prin toate produsele și serviciile noastre, dorim să ne sprijinim clienții să își atingă obiectivele propuse și să aibă o viață financiară echilibrată. Conceptul nostru de lifestyle banking înseamnă să le oferim timpul și libertatea de a-și trăi viața, inclusiv cea financiară, așa cum își doresc”, spune Roxana Cristea.
Potrivit studiului, 30% dintre respondenți își monitorizează cheltuielile direct în aplicația de Internet banking, 17% dintre aceștia și le notează într-un tabel excel, în telefonul mobil sau în agendă, în timp ce 12% au aplicații pentru administrarea bugetului care generează automat rapoarte.
Românii Pareto sunt mai înclinați spre antreprenoriat și au mai multe surse de venit. Pe lângă salariu, aceștia mai obțin venituri din închirierea de spații, apartamente sau case, depozite bancare, investiții sau dividende din afaceri. Mai exact, în ultimii trei ani, 20% dintre aceștia au investit într-o afacere, iar 30% au investit la bursă, în fonduri sau titluri de stat.
Mobile banking-ul, o parte esențială din viața de zi cu zi a românilor
Nouă din zece români Pareto folosesc aplicația de Internet banking, iar o parte dintre ei o accesează chiar și în fiecare zi. Aceștia se simt cel mai confortabil când o folosesc pentru a-și plăti utilitățile (90%), a transfera bani (87%), a genera extrase de cont (84%), a efectua schimburi valutare (70%), a deschide un cont de economii (65%) și a accesa un credit de nevoi personale (40%).
Totodată, aceștia își doresc ca digitalizarea să nu aibă un efect de bumerang și să nu devină greu accesibilă, întrucât vor să poată lua legătura cu banca oricând au nevoie.
Tinerii din generația Z își doresc mai multă îndrumare umană, cei cu vârste între 25-34 ani pun accent pe transparență, claritate și personalizare, iar cei din segmentul de peste 55 ani sunt interesațí de partea de consiliere, pentru a învăța să devină mai digitali.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7084 / 19945 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...