
IMM-urile româneşti duc o mare luptă de supravieţuire în 2024 (analiză)
03 Octombrie 2024
AgerpresÎn acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.
IMM-urile româneşti duc în 2024 cea mai mare luptă pentru creştere sau chiar pentru supravieţuire, având în vedere inflaţia ridicată şi concurenţa tot mai mare, în multe cazuri neloială, arată o analiză realizată de o agenţie de promovare online pentru IMM-uri.
Potrivit sursei citate, în acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.
"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări şi de creştere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condiţiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurenţa este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaţionali sau a unor firme care aplică şi practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google şi Meta, însă multe nu reuşesc să aibă performanţa de vânzări necesară pentru a putea combate greutăţile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a creşte vânzările. Este nevoie de experţi care să înţeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare şi care să obţină maximumul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experţi care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", a declarat Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency, într-un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, în acest context, tot mai instabil şi impredictibil, firmele locale ar trebui să îşi crească vânzările cu minimum 30%-40% la nivelul anului sau în următoarele 6 luni pentru a face faţă provocărilor economice şi a-şi asigura predictibilitatea şi stabilitatea de care au nevoie.
"Pentru cele mai multe IMM-uri, promovarea online a devenit principalul vector de vânzări şi de creştere a business-ului, având în vedere bugetele limitate pentru marketing. Însă condiţiile economice din 2024 sunt cele mai dificile din ultimii ani. Concurenţa este acerbă, iar multe firme locale se confruntă cu presiunea unor jucători internaţionali sau a unor firme care aplică şi practici neloiale. Din acest motiv, peste 60% din afacerile din România alocă buget pentru promovare online, în Google şi Meta, însă multe nu reuşesc să aibă performanţa de vânzări necesară pentru a putea combate greutăţile economice. Nu este nevoie de cheltuieli impresionante de zeci de mii de euro pentru a creşte vânzările. Este nevoie de experţi care să înţeleagă business-ul firmei, să gândească un plan de promovare axat pe vânzare şi care să obţină maximumul de vânzare din fiecare ban investit de firme, experţi care să ducă afacerea la următorul nivel prin intermediul reclamelor plătite. Până atunci, cum cele mai multe IMM-uri depind de vânzarea online, riscul de scădere rapidă sau chiar de închidere a afacerii poate deveni o realitate", a declarat Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency, într-un comunicat al companiei.
Cele mai mari probleme cu care IMM-urile se confruntă în 2024 sunt inflaţia, concurenţa neloială şi creşterea cheltuielilor salariale, potrivit Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), citat în comunicat.
Totodată, datele ONRC arată o creştere cu aproape 10% a numărului de cereri de insolvenţă în prima jumătate din an faţă de anul trecut, fiind încă un indicator al dificultăţilor economice pentru mediul de business local. Astfel, pentru a rezista acestor dificultăţi şi a evita o eventuală insolvenţă, cererea pentru promovare online cunoaşte o creştere spectaculoasă an de an, fiind cu 30% mai mare în ultimii ani, atât din partea firmelor care vând produse, cât şi din cea a firmelor care vând servicii. Tot mai interesate de promovare online, în Google, Meta sau pe TikTok, sunt afacerile mici, la început de drum, care de altfel nu pot rezista fără promovare în contextul concurenţei tot mai mari şi a inflaţiei ridicate.
De asemenea, ca urmare a contextului economic tot mai dificil, şi firmele care vând pe segmentul B2B, către alte firme, se bazează în număr tot mai mare pe promovare online, în special prin Google Ads, dar şi Facebook Ads, LinkedIn Ads şi campanii de email marketing, care generează cele mai multe lead-uri calificate. Există o creştere de 35% în cererile de servicii PPC (pay per click) din partea companiilor B2B, în special în industriile de sănătate, servicii profesionale sau fotovoltaice.
Afacerile locale investesc în promovare Google Ads sau Facebook Ads de la sute de lei, la mii sau zeci de mii de euro, în funcţie de nivelul firmei şi bugetele de care dispun, precizează sursa citată. Afacerile din e-commerce, domeniul turismului şi cel al sănătăţii sunt cei mai mari investitori în marketing digital. Spre exemplu, firmele din domenii precum fashion şi servicii locale sunt printre cei mai mari investitori, cu bugete lunare între 1.000 şi 30.000 de euro doar în Facebook. Însă cel mai important indicator este randamentul avut de fiecare cheltuială în promovare online, subliniază specialiştii agenţiei.
Fondată de specialişti cu o experienţă de peste 8 ani în domeniul marketingului, Pixer Agency a dezvoltat un sistem care include servicii de PPC (Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads), graphic design şi editare video, landing pages orientate spre conversie, automatizări de email, SMS şi WhatsApp, sistem de programări integrat, copywriting şi articole SEO. Pixer Agency are peste 200 de clienţi în portofoliu din 35 de domenii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1898 / 19577 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...