
Forscope România: Cheltuielile cu serviciile cloud, cu 30% mai mari decât în 2021
23 Octombrie 2023
BizLawyerÎn 2021, valoarea totală a cheltuielilor cu serviciile de cloud public pentru utilizatorul final s-au ridicat la aproximativ 392 de miliarde de euro la nivel global.
Cheltuielile utilizatorilor finali cu serviciile de cloud au crescut cu aproximativ 30% în 2023 față de 2021, la nivel global, în ciuda unei oferte diversificate, arată o analiză Forscope România, sucursala locală a celui mai mare broker de software pre-deținut din Europa Centrală și de Est. Totodată, compania atrage atenția că aproximativ același procent de 30% îl reprezintă cheltuielile inutile cu aceste servicii, în condițiile în care organizațiile nu reușesc să identifice cu precizie nevoile proprii de spațiu de stocare și alte caracteristici oferite de cloud.
În 2021, valoarea totală a cheltuielilor cu serviciile de cloud public pentru utilizatorul final s-au ridicat la aproximativ 392 de miliarde de euro la nivel global. Pentru acest an, datele Forscope indică un total de 562 de miliarde de euro, cea mai mare pondere fiind alocată serviciilor Software as a Service (SaaS), respectiv 33%. Potrivit Forscope România, doar începând cu luna aprilie 2022, unii dintre cei mai mari furnizori de servicii cloud și-au scumpit oferta cu procente cuprinse între 10% și 15%.
În 2021, valoarea totală a cheltuielilor cu serviciile de cloud public pentru utilizatorul final s-au ridicat la aproximativ 392 de miliarde de euro la nivel global. Pentru acest an, datele Forscope indică un total de 562 de miliarde de euro, cea mai mare pondere fiind alocată serviciilor Software as a Service (SaaS), respectiv 33%. Potrivit Forscope România, doar începând cu luna aprilie 2022, unii dintre cei mai mari furnizori de servicii cloud și-au scumpit oferta cu procente cuprinse între 10% și 15%.
”Într-un context economic imprevizibil, în care inflația rămâne ridicată iar companiile doresc să reducă din costuri pentru a evita problemele financiare, perspectivele IT sunt mai puțin favorabile decât se preconiza anterior. Clienții se confruntă cu creșteri de prețuri legate de utilizarea cloud-ului, însă există soluții care să reducă aceste costuri pentru organizații cu până la 40% într-un interval de cinci ani”, arată Ionuț Les, Country Manager pentru România la Forscope.
Serviciile cloud includ adesea o gamă largă de instrumente și funcții care nu sunt utilizate în totalitate, dar care trebuie plătite. Acestea reprezintă o parte fixă a pachetului și sunt prezentate în mod obișnuit ca o justificare pentru un cost mai mare al abonamentului. Deși pot fi necesare pentru unii utilizatori de volume mari de date, cele mai multe companii nu maximizează valoarea produsului, iar cheltuielile operaționale devin treptat mai mari, fără niciun efect pozitiv tangibil asupra performanței angajaților lor.
În acest caz, decizia optimă este implementarea unei soluții hibrid pentru utilizatorii care nu au nevoie de putere mare, respectiv o combinație de servicii cloud pe bază de abonament și de produse software perpetue, la fața locului. Aceasta permite organizațiilor să își ajusteze cheltuielile pentru software (și uneori chiar pentru hardware), obținând în același timp toate caracteristicile și serviciile de care au nevoie pentru a-și desfășura operațiunile.
”Abonamentele costisitoare pot fi reduse doar la utilizatorii care au cu adevărat nevoie de ele, iar restul angajaților pot lucra cu aceleași instrumente ca și până acum, dar cu o cheltuială semnificativ redusă pentru organizație. Cu cât o companie poate controla mai bine cheltuielile cu cloud-ul, cu atât mai mulți bani va avea la dispoziție pentru a angaja un inginer de software, de pildă, pentru a dezvolta un nou produs sau pentru a accesa un nou segment de piață”, precizează Ionuț Les.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3859 / 18936 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...