
Finanţarea Start-Up Nation se va face din fonduri europene, nu se va pune presiune pe buget
15 Aprilie 2025
AgerpresBugetul total al celei de-a patra ediţii Start-Up Nation este de 446,18 milioane de euro, provenind din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027.
Finanţarea programului Start-Up Nation se va face numai din fonduri europene, nu se va mai pune presiune pe bugetul de stat şi se va stimula direct producţia din România, a declarat, marţi, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan, cu ocazia inaugurării platformei oficiale de înscriere pentru cursurile gratuite de competenţe antreprenoriale.
"O premieră pentru finanţarea programului Start-Up Nation o reprezintă faptul că sunt surse de finanţare 100% din fonduri europene şi nu mai punem presiune pe bugetul de stat. Toţi aceşti beneficiari, în momentul în care vor semna contractul de finanţare, vor beneficia şi de un avans de 50% din suma în baza căreia se va întocmi şi aproba business-planul. Vorbim despre o stimulare directă a producţiei din România, nu doar despre servicii, ci şi despre punctaje suplimentare pentru cei care fac producţie, începând cu procesarea de alimente, lapte, carne, peşte, legume, fructe şi continuând cu echipamente informatice şi producţia de componente pentru segmentul IT şi telekom, digital", a explicat ministrul.
"O premieră pentru finanţarea programului Start-Up Nation o reprezintă faptul că sunt surse de finanţare 100% din fonduri europene şi nu mai punem presiune pe bugetul de stat. Toţi aceşti beneficiari, în momentul în care vor semna contractul de finanţare, vor beneficia şi de un avans de 50% din suma în baza căreia se va întocmi şi aproba business-planul. Vorbim despre o stimulare directă a producţiei din România, nu doar despre servicii, ci şi despre punctaje suplimentare pentru cei care fac producţie, începând cu procesarea de alimente, lapte, carne, peşte, legume, fructe şi continuând cu echipamente informatice şi producţia de componente pentru segmentul IT şi telekom, digital", a explicat ministrul.
Potrivit acestuia, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului (MEDAT) a lansat oficial platforma informatică în care toţi antreprenorii tineri până în 35 de ani care doresc să-şi înfiinţeze o afacere vor putea să se înscrie pentru cursuri de antreprenoriat. În perioada următoare ei vor fi selectaţi pentru cursuri care vor dura 40 ore minimum şi vor putea fi astfel eligibili să pregătească un plan de afaceri pentru Start-Up Nation 2025. "Programul va finanţa 7.500 de companii din România cu o sumă de 50.000 euro nerambursabili pentru fiecare companie, care reprezintă automat 90% din totalul investiţiei în cadrul unui astfel de proiect, cu o finanţare minimă din partea fiecărui beneficiar de 10%", a afirmat ministrul Ivan.
Acesta îi sfătuieşte pe cei care aplică să vină cu un capital propriu cât mai mare, în condiţiile în care ei urmează să fie departajaţi, de exemplu, la acelaşi nivel de punctaj, în funcţie de cofinanţarea pe care o prezintă fiecare.
"Este o platformă informatică care, în materie de încărcare a documentelor, de selecţie a eligibilităţii tuturor aplicanţilor, va putea să asigure cel puţin 60% din tot fluxul procedural şi administrativ cu intervenţie umană zero, urmând ca toţi colegii mei din Direcţia de IMM-uri să facă într-un final o verificare, de corelaţie între achiziţiile propuse în cadrul planului de afaceri şi codurile CAEN aferente business-ului, folosind analiza umană, în contextul în care nu am vrut să venim cu un şablon restrictiv pentru acei antreprenori care vor să investească în Start-Up Nation 2025", a arătat ministrul.
El a precizat că sunt alocate în total 450 de milioane de euro, din care 300 de milioane de euro pentru tinerii până în 30 de ani, iar 150 de milioane de euro pentru cei până în 35 de ani din zonele defavorizate. Sunt excluse persoanele din regiunea Bucureşti-Ilfov care are o dezvoltare economică mult mai ridicată.
"Astăzi încep înscrierile pentru cursanţii care vor dori să urmeze cursuri de antreprenoriat, urmând să parcurgă acest curs până în 15 august. Cei care vor începe mai repede vor termina la timp şi începând cu 1 iunie până în 1 octombrie vor putea să se înscrie cu business-planul în platforma informatică, urmând ca ei să fie evoluaţi începând cu 1 octombrie. În funcţie de modul în care vor fi evaluaţi cât mai rapid, primii care vor fi în acest program vor putea să-şi semneze contractele începând cu data de 15 octombrie", a menţionat ministrul IMM-urilor.
Ivan a afirmat că o prioritate a guvernării este susţinerea IMM-urilor, în condiţiile în care aproximativ 40% din tot ceea ce înseamnă PIB-ul României este gestionat de acest segment.
"Aproximativ 40% din tot ceea ce înseamnă PIB-ul României este gestionat de către IMM-uri, iar un motor important pentru economia românească îl reprezintă companiile mici şi mijlocii. Aşa că, pe lângă dialogul constant, vrem să venim şi cu soluţii clare pentru dezvoltarea acestui segment economic extrem de important. Iar Start-Up Nation, cu acest buget de 450 de milioane de euro, reprezintă cu adevărat un program eficient, clar, concret, pentru stimularea IMM-urilor. Sprijinirea IMM-urilor este o prioritate pentru ministerul nostru. IMM-urile sunt cel mai mare angajator din economia românească, cu 40% dintre locurile de muncă. Vom crea peste 15.000 de noi locuri de muncă prin acest program. În premieră, platforma informatică va folosi tehnologii de ultimă generaţie pentru a automatiza aproximativ 60% din fluxul procedural şi administrativ, fără intervenţie umană - în ceea ce priveşte încărcarea documentelor şi evaluarea eligibilităţii aplicanţilor", a precizat ministrul Bogdan Ivan.
Înscrierea în program se realizează prin platforma electronică dedicată, https://minimis.imm.gov.ro/. Ghidul de utilizare a aplicaţiei este disponibil la adresa https://economie.gov.ro/start-up-nation-ghid-de-utilizare-a-aplicatiei-minimis-imm-gov-ro/.
Viitorii antreprenori pot selecta furnizorul de formare profesională şi aleg formatul de desfăşurare a cursurilor: fie în sistem online, fie în format fizic, în una dintre locaţiile puse la dispoziţie de organizatori. Lista completă a furnizorilor contractaţi de MEDAT, alături de detalii despre locaţiile şi modalităţile de desfăşurare a cursurilor, este disponibilă în aplicaţia informatică.
În prima oră, au fost înregistrate 6.287 de aplicaţii.
Platforma electronică va rămâne activă până la ocuparea integrală a locurilor disponibile pentru cursuri, fiind prevăzută şi o listă de rezervă. Cursurile se vor desfăşura pe durata a 4 luni calendaristice, iar la finalizarea acestora participanţii vor primi o adeverinţă/certificat de absolvire. În urma obţinerii acestui document, absolvenţii care intenţionează să aplice pentru finanţare prin programul Start-Up Nation vor avea obligaţia de a înfiinţa şi înregistra la ONRC o societate.
Prin intermediul programului Start-Up Nation 2024-2025, MEDAT oferă sprijin financiar nerambursabil de până la 250.000 de lei (circa 50.000 de euro) pentru cel puţin 7.500 de beneficiari, cu obiectivul de a genera un minimum de 15.000 de noi locuri de muncă.
Programul Start-Up Nation, ajuns la a patra ediţie, este structurat pe doi piloni principali: Pilonul I - Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor, cu un buget de 295.750.000 euro, echivalent în lei, destinat tinerilor sub 30 de ani, atât în regiunile mai puţin dezvoltate, cât şi în Bucureşti-Ilfov; Pilonul II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului, cu un buget de 150.435.295 euro, echivalent în lei, având ca grup ţintă persoanele din regiunile mai puţin dezvoltate. Grupul ţintă din Pilonul II se va încadra în una din următoarele categorii eligibile: tineri cu vârsta de între 30 ani şi până în 35 de ani neîmpliniţi; persoane în căutarea unui loc de muncă; şomeri; şomeri de lungă durată; persoane inactive şi persoane din grupurile dezavantajate pe piaţa muncii.
Bugetul total al celei de-a patra ediţii Start-Up Nation este de 446,18 milioane de euro, provenind din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 21 / 18929 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...