
Cinci din zece români se pregătesc să îşi petreacă sărbătorile acasă (studiu)
21 Decembrie 2022
AgerpresCrăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
Majoritatea românilor îşi vor petrece, şi în acest an, sărbătorile de iarnă acasă, însă într-o măsură mai mică decât în anii anteriori, când pandemia a influenţat această alegere, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.
"Dacă în 2020 un procent de 85% dintre români au rămas acasă de Crăciun, iar în 2021 acest procent era de 57%, în 2022 51% dintre respondenţi au declarat că îşi vor petrece sărbătorile acasă. Pentru persoanele peste 55 de ani acest procent ajunge la 73%, în timp ce doar o treime dintre tinerii până în 24 de ani vor rămâne acasă.", susţin autorii cercetării.
Crăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
Tinerii între 18 şi 24 de ani vor petrece într-o măsură semnificativ mai mică sărbătorile cu familia (70%). Procentul celor care vor alege un sejur, fie în ţară, fie în afara ţării este de 9%, cu 3 procente mai mare decât anul trecut.
Conform aceluiaşi studiu, românii vor aloca cea mai mare parte a bugetului de Crăciun pentru mâncare. Procentual, 49% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare, 34% către cadouri şi 17% către decoraţiuni.
Suma medie pe care românii o vor cheltui anul acesta este de 1.350 lei, marginal mai mare decât anul trecut, când aceştia au alocat 1.315 lei pentru Crăciun. Dacă ne gândim la valoarea inflaţiei, care a depăşit 15 procente în acest an, românii vor face, practic, economii de acest Crăciun, având în vedere creşterea mare a costurilor cu traiul zilnic.
În ceea ce priveşte diferenţele pe vârstă, bugetul alocat mâncării este direct proporţional cu vârsta, iar cel pentru cadouri invers proporţional. Persoanele în vârstă de peste 55 ani vor aloca într-o măsură mult mai mare (56%) decât tinerii între 18 şi 24 de ani (44%) bugetul sărbătorilor pentru mâncare, în timp ce aceiaşi tineri vor aloca 40% din buget pentru cadouri, comparativ cu doar 31% pentru persoanele peste 55 de ani.
Românii preferă, în continuare, să îşi facă achiziţiile pentru Crăciun în magazinele fizice, în detrimentul celor online. De la începutul pandemiei, în 2022 ponderea celor care vor face cumpărăturile online este cea mai mică, românii fiind entuziasmaţi, pentru prima dată în 3 ani, să iasă din casă pentru achiziţionarea cadourilor.
Aproximativ 75% dintre respondenţi declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice, comparativ cu 64% anul trecut şi 69% în 2020.
Studiul mai arată că românii sunt mai fericiţi în acest an în perioada sărbătorilor de iarnă comparativ cu anul trecut. Întrebaţi cum se simt în legătură cu sărbătorile de anul acesta, 65% dintre români au menţionat sentimente pozitive, comparativ cu doar 53% în 2021. Cele mai populare sentimente pozitive sunt cele de bine (18%), entuziasm (17%) sau fericire/ bucurie (15%).
La polul opus, 34% dintre români au, şi în acest an, gânduri negative despre perioada sărbătorilor. Deşi procentul este în scădere comparativ cu anul trecut (40%), sentimentele de stres/ nelinişte (8%), indiferenţă (7%) sau dezamăgire (6%) sunt încă prezente în viaţa anumitor români.
"Fiind primul Crăciun fără restricţii în ceea ce priveşte pandemia de Covid-19, sentimentul pentru care s-a observat cea mai mare creştere de anul trecut este entuziasmul. Dacă în 2021 doar 7% dintre români se declarau entuziasmaţi pentru sărbătorile de iarnă, anul acesta 17% dintre respondenţi resimt acest sentiment", precizează autorii cercetării.
Totodată, 40% dintre români declară că nu contează ce primesc anul acesta de Crăciun. Acest procent este în scădere faţă de anul trecut, când jumătate dintre români declarau că nu au preferinţe în ceea ce priveşte cadourile.
Hainele sunt cele mai dorite cadouri, 31% dintre respondenţi declarând că doresc să primească de Crăciun articole vestimentare, în timp ce 27% menţionează parfumurile, în creştere faţă de anul trecut, când procentele erau de 24% pentru ambele categorii.
De asemenea, bijuteriile înregistrează o creştere semnificativă anul acesta. Dacă în 2021 13% dintre respondenţi declarau că doresc să primească bijuterii de Crăciun, anul acesta 21% dintre ei au această aşteptare.
"Diferenţa semnificativă vine dacă analizăm genul, în timp ce bărbaţii declară în aceeaşi măsură că vor să primească bijuterii (9%), în cazul femeilor procentul a crescut de la 18% în 2021 la 30% în 2022. Aşadar, o treime dintre femei, se aşteaptă să primească bijuterii cu ocazia Crăciunului în acest an", menţionează studiul.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-18 decembrie 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.012 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 7013 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...