Cinci din zece români se pregătesc să îşi petreacă sărbătorile acasă (studiu)
21 Decembrie 2022
AgerpresCrăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
Majoritatea românilor îşi vor petrece, şi în acest an, sărbătorile de iarnă acasă, însă într-o măsură mai mică decât în anii anteriori, când pandemia a influenţat această alegere, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.
"Dacă în 2020 un procent de 85% dintre români au rămas acasă de Crăciun, iar în 2021 acest procent era de 57%, în 2022 51% dintre respondenţi au declarat că îşi vor petrece sărbătorile acasă. Pentru persoanele peste 55 de ani acest procent ajunge la 73%, în timp ce doar o treime dintre tinerii până în 24 de ani vor rămâne acasă.", susţin autorii cercetării.
Crăciunul rămâne, totuşi, o sărbătoare petrecută în familie, 85% dintre respondenţi declarând că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localităţii (14%).
Tinerii între 18 şi 24 de ani vor petrece într-o măsură semnificativ mai mică sărbătorile cu familia (70%). Procentul celor care vor alege un sejur, fie în ţară, fie în afara ţării este de 9%, cu 3 procente mai mare decât anul trecut.
Conform aceluiaşi studiu, românii vor aloca cea mai mare parte a bugetului de Crăciun pentru mâncare. Procentual, 49% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare, 34% către cadouri şi 17% către decoraţiuni.
Suma medie pe care românii o vor cheltui anul acesta este de 1.350 lei, marginal mai mare decât anul trecut, când aceştia au alocat 1.315 lei pentru Crăciun. Dacă ne gândim la valoarea inflaţiei, care a depăşit 15 procente în acest an, românii vor face, practic, economii de acest Crăciun, având în vedere creşterea mare a costurilor cu traiul zilnic.
În ceea ce priveşte diferenţele pe vârstă, bugetul alocat mâncării este direct proporţional cu vârsta, iar cel pentru cadouri invers proporţional. Persoanele în vârstă de peste 55 ani vor aloca într-o măsură mult mai mare (56%) decât tinerii între 18 şi 24 de ani (44%) bugetul sărbătorilor pentru mâncare, în timp ce aceiaşi tineri vor aloca 40% din buget pentru cadouri, comparativ cu doar 31% pentru persoanele peste 55 de ani.
Românii preferă, în continuare, să îşi facă achiziţiile pentru Crăciun în magazinele fizice, în detrimentul celor online. De la începutul pandemiei, în 2022 ponderea celor care vor face cumpărăturile online este cea mai mică, românii fiind entuziasmaţi, pentru prima dată în 3 ani, să iasă din casă pentru achiziţionarea cadourilor.
Aproximativ 75% dintre respondenţi declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice, comparativ cu 64% anul trecut şi 69% în 2020.
Studiul mai arată că românii sunt mai fericiţi în acest an în perioada sărbătorilor de iarnă comparativ cu anul trecut. Întrebaţi cum se simt în legătură cu sărbătorile de anul acesta, 65% dintre români au menţionat sentimente pozitive, comparativ cu doar 53% în 2021. Cele mai populare sentimente pozitive sunt cele de bine (18%), entuziasm (17%) sau fericire/ bucurie (15%).
La polul opus, 34% dintre români au, şi în acest an, gânduri negative despre perioada sărbătorilor. Deşi procentul este în scădere comparativ cu anul trecut (40%), sentimentele de stres/ nelinişte (8%), indiferenţă (7%) sau dezamăgire (6%) sunt încă prezente în viaţa anumitor români.
"Fiind primul Crăciun fără restricţii în ceea ce priveşte pandemia de Covid-19, sentimentul pentru care s-a observat cea mai mare creştere de anul trecut este entuziasmul. Dacă în 2021 doar 7% dintre români se declarau entuziasmaţi pentru sărbătorile de iarnă, anul acesta 17% dintre respondenţi resimt acest sentiment", precizează autorii cercetării.
Totodată, 40% dintre români declară că nu contează ce primesc anul acesta de Crăciun. Acest procent este în scădere faţă de anul trecut, când jumătate dintre români declarau că nu au preferinţe în ceea ce priveşte cadourile.
Hainele sunt cele mai dorite cadouri, 31% dintre respondenţi declarând că doresc să primească de Crăciun articole vestimentare, în timp ce 27% menţionează parfumurile, în creştere faţă de anul trecut, când procentele erau de 24% pentru ambele categorii.
De asemenea, bijuteriile înregistrează o creştere semnificativă anul acesta. Dacă în 2021 13% dintre respondenţi declarau că doresc să primească bijuterii de Crăciun, anul acesta 21% dintre ei au această aşteptare.
"Diferenţa semnificativă vine dacă analizăm genul, în timp ce bărbaţii declară în aceeaşi măsură că vor să primească bijuterii (9%), în cazul femeilor procentul a crescut de la 18% în 2021 la 30% în 2022. Aşadar, o treime dintre femei, se aşteaptă să primească bijuterii cu ocazia Crăciunului în acest an", menţionează studiul.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-18 decembrie 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.012 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 6145 / 18383 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...