
Ministerul Muncii deschide luni o linie telefonică pentru explicarea reglementărilor privind telemunca şi decalarea programului
06 Noiembrie 2020
AgerpresVioleta Alexandru a adăugat că echipa ministerului este pregătită să rezolve problemele pe care angajaţii şi angajatorii le vor transmite MMPS pe tema celor două noi reglementări în domeniul muncii introduse de Guvern.
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va inaugura, luni, o linie telefonică specială dedicată clarificării ultimelor reglementări adoptate de Guvern pe tema telemuncii şi a decalării programelor de lucru ale unor angajaţi, a declarat, vineri, ministrul de resort, Violeta Alexandru, într-o conferinţă de presă.
"La dispoziţia mea, Ministerul Muncii deschide de luni un TelVerde, linia telefonică 0800.868.622, cu un program în primă instanţă între 9:00 şi 21:00, telefon la care puteţi suna pentru eventuale lămuriri suplimentare (...). Bineînţeles, toate canalele de dialog rămân deschise în ceea ce mă priveşte, rămânem în dialog şi preiau şi eu parte din aceste întrebări", a anunţat Violeta Alexandru.
Rolul înfiinţării liniei telefonice este de a "veni în sprijinul angajatorilor, dar şi al salariaţilor care ar putea avea neclarităţi în ceea ce priveşte implementarea măsurilor luate de Guvern privind relaţiile de muncă", potrivit unui comunicat publicat vineri de Ministerul Muncii.
Violeta Alexandru a adăugat că echipa ministerului este pregătită să rezolve problemele pe care angajaţii şi angajatorii le vor transmite MMPS pe tema celor două noi reglementări în domeniul muncii introduse de Guvern.
"Rolul meu ca ministru al Muncii este să mă asigur că prioritatea protejării sănătăţii angajaţilor este respectată concomitent cu protejarea locurilor de muncă, respectiv cu sprijinirea salariaţilor care se află în perioada următoare într-o nouă etapă de transformări şi de modificări a programului de lucru, a spaţiului în care lucrează, a condiţiilor în care lucrează. Rolul meu este să mă asigur că aceşti oameni ştiu că, dacă există cea mai mică problemă, este cineva aici care s-o preia şi s-o rezolve. De asemenea, grija mea este ca angajatorii să găsească în Ministerul Muncii un sincer partener, care este conştient de dificultatea prin care trece fiecare din aceşti angajatori. (...) Prioritatea în perioada următoare este desfăşurarea activităţii de la domiciliu sau din alte spaţii, pentru a evita aglomerarea în birourile curente de lucru. Cu alte cuvinte, o primă măsură luată este aceea de a solicita angajatorilor să-şi organizeze echipele de lucru, astfel încât acolo unde se poate să se desfăşoare activitatea de la domiciliu sau în regim de telemuncă", a adăugat Violeta Alexandru.
Guvernul a aprobat, în şedinţa joi, o ordonanţă de urgenţă care prevede, printre altele, ca pe durata stării de alertă, angajatorii să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite.
"Totodată, în cazul în care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritorială, care au mai mult de 50 de salariaţi, să organizeze programul de lucru astfel încât salariaţii să fie împărţiţi în grupe care să înceapă şi să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră", se mai spune în comunicatul ministerului.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2986 / 5498 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat fondul de private equity T2Y Capital în tranzacția prin care devine al doilea cel mai mare acționar al Prime Batteries Energy Holding
Schoenherr asistă Kommunalkredit cu privire la finanțarea construcției de proiecte solare de 71 MW în România. Echipa, coordonată de Adina Damaschin (partner)
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...