DPD Romania, parte a grupului Geopost, lider european în livrarea rutieră de colete, are multe proiecte în derulare, iar echipa de juriști este implicată în fiecare dintre acestea | Cerasela Soviani, Legal Manager: Departamentul are autonomie locală dată de legislația națională. A fost necesar să ne integram rapid și eficient pe parte de compliance. În cei trei ani de când coordonez activitatea juridică, am avut o singură colaborare externă pentru o ramură specifică și delicată a dreptului
10 August 2023
Ștefania EnachePoziția pe care o ocupă astăzi în DPD Romania este una care o pune în situația de avea un rol complex în activitatea companiei. Ca Legal Manager într-o firmă de curierat te lovești de multe spețe diverse care intervin în timpul activității.
Cerasela Soviani este Legal Manager în cadrul DPD Romania (Dynamic Parcel Distribution SA). Firma în care activează astăzi îi oferă posibilitatea de a avea un rol complex într-o industrie vastă, cea de curierat, în care intervin tot timpul spețe complexe. Înainte de a ocupa această poziție, Cerasela a lucrat în mai multe sectoare economice, iar acest lucru i-a permis să se dezvolte atât din punct de vedere profesionat, cât și personal.
Parcursul Ceraselei Soviani în domeniul juridic a început încă de pe băncile facultății, fiind licențiată a Universității din București. După finalizarea acestei etape educaționale, ea nu s-a oprit din învățat, astfel că a urmat un curs postuniversitar de Drept comercial în cadrul Academiei de Studii Economice din București. De asemenea, este absolventă a unui program de master: Trezorerie, Buget și Fiscalitate, derulat în cadrul Universității Aurel Vlaicu din Arad, program pe care l-a finalizat în 2008.
Parcursul Ceraselei Soviani în domeniul juridic a început încă de pe băncile facultății, fiind licențiată a Universității din București. După finalizarea acestei etape educaționale, ea nu s-a oprit din învățat, astfel că a urmat un curs postuniversitar de Drept comercial în cadrul Academiei de Studii Economice din București. De asemenea, este absolventă a unui program de master: Trezorerie, Buget și Fiscalitate, derulat în cadrul Universității Aurel Vlaicu din Arad, program pe care l-a finalizat în 2008.
În plus, din anul 2004, face parte din Colegiul Consilierilor Juridici București. De asemenea, deține, din 2021, o diplomă de Data Protection Officer.
După finalizarea studiilor de licență, Cerasela și-a început activitatea ca și consilier juridic în cadrul COMAT SA Giurgiu. Ulterior, în anul 2001, a preluat coordonarea departamentului juridic al Bomax Group, care desfășura activități în domeniul comerțului, domeniul imobiliar, construcții, energie eoliană, servicii medicale etc. „În cadrul acestui grup de firme am activat până în 2012, ulterior având colaborări sporadice. Pentru mine această perioadă a reprezentat o perioadă de punere în aplicare și sedimentare a cunoștințelor dobândite în timpul facultății, am deprins abilități noi și am dat constant dovadă de deschidere față de dezvoltarea profesională în domeniu”, subliniază interlocutoarea BizLawyer.
A urmat apoi o nouă etapă în cariera sa profesională, etapă care avea să-i traseze decisiv parcursul pe care îl are astăzi. Cerasela a lucrat în perioada decembrie 2012- martie 2014 în cadrul DPD Romania. A fost momentul în care a luat contact cu lumea curieratului, un domeniul care la vremea respectivă era cu totul nou pentru ea. În tot acest timp, a învățat constant, familiarizându-se cu zone de activitate diferite. „Destinul a lansat pentru mine o altă provocare și pentru aproximativ cinci ani am lucrat în cadrul Bio Service care activează în domeniul comerțului cu produse IVD și aparatură medicală, bucurându-se de notorietate în această nișă. Se pare că perioada petrecută în cadrul DPD Romania avea să fie majorată în iulie 2020, așa că am preluat funcția de Legal Manager, funcție pe care o dețin și astăzi. Faptul că am lucrat în domenii diferite a contribuit la dezvoltarea mea profesională și personală. Provocările întâlnite m-au făcut să-mi depășesc propriile limite. Consider că am dat dovadă de conștiinciozitate și responsabilitate în toată activitatea mea juridică, de etică în muncă și spirit de echipă”, povestește juristul.
Cerasela Soviani mărturisește că mai multe motive au determinat-o să preia cu responsabilitatea rolul de Legal Manager și să revină la DPD Romania. În primul rând a făcut-o pentru că deja cunoștea această industrie. În plus, i s-a oferit oportunitatea de a se întoarce să lucreze cu oameni care i-au devenit anterior dragi și alături de care are convingerea că poate să se dezvolte și împreună pot avea rezultate notabile în acest domeniu.
Un rol foarte complex
Poziția pe care o ocupă astăzi în DPD Romania este una care o pune în situația de avea un rol complex în activitatea companiei. Ca Legal Manager într-o firmă de curierat te lovești de multe spețe diverse care intervin în timpul activității.
„Responsabilitățile mele, cu titlu enumerativ, nu limitativ, sunt: coordonarea echipei juridice și atribuirea de sarcini în acord cu gradul de experiență; reprezentarea și pregătirea informațiilor solicitate de către autoritățile naționale: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Poliție, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală etc.; actualizarea Termenilor și Condițiilor serviciilor poștale, raportat la modificările legislative, precum și găsirea de soluții pentru punerea în aplicare a eventualelor modificări; reprezentarea companiei în fața tuturor instanțelor de judecată; operațiuni de obținere și menținere a valabilității avizelor ți autorizațiilor; reprezentarea departamenului în cadrul operațiunilor de audit; verificarea și revizuirea contractelor non-standard”, arată Cerasela Soviani.
Juristul susține faptul că departamentul pe care îl coordonează este în mod cert implicat în majoritatea proiectelor companiei. „Cu titlu enumerativ, menționez: extinderea rețelei de lockere ; înființarea și extinderea rețelei de Oficii DPD și DPD Shop, la nivel național, astfel încât clienții să aibă posibilitatea de a alege livrarea/ridicarea la /de la un punct fix cât mai aproape de domiciliu, birou etc; îndrumarea și păstrarea unei relații de bună colaborare cu subcontractorii societății (instruiri periodice, comunicarea noutăților legislative, recomandări etc.)”, detaliază Cerasela Soviani.
În prezent, departamentul juridic are patru angajați, dar fiind parte dintr-un grup de firme și existând necesitatea constantă de adaptare la procedurile Geopost, echipa din țara noastră colaborează în mod constant cu juriștii grupului.
Ca parte din grupul Geopost, DPD Romania ocupă o poziție importantă în industria internațională a curieratului, iar acest fapt crește importanța departamentului pe care Cerasela îl coordonează. „Geopost este liderul european în livrarea rutieră de colete și în oferirea de soluții pentru comerțul electronic ce operează în 49 de țări de pe toate continentele prin intermediul rețelei sale de branduri de livrare, precum DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy etc. Geopost extinde în continuare rețeaua de livrare în afara domiciliului alcătuită din puncte fixe precum lockere, oficii și puncte de preluare, având cea mai mare rețea din Europa de acest fel. Departamentul juridic are autonomie locală dată de legislația națională. Am resimțit și a fost necesar să ne adaptăm și să ne integram rapid și eficient pe parte de compliance: Politici de Anticorupție, Competiție-Antitrust, Duty of Care, GDPR, Trade”, explică Legal Managerul DPD Romania.
Proiectele sunt soluționate ”in-house”
Principalele trei obiective pe care echipa coordonată de Cerasela Soviani le-a setat pentru anul în curs sunt: menținerea unui procent de 95% în finalizarea cu succes a cererilor de chemare în judecată; recuperarea unor sume importante de bani prin executările silite și menținerea unor relații foarte bune cu autoritatățile statului.
„Cu mare mândrie afirm faptul că, în cei trei ani de când coordonez activitatea juridică, am avut o singură colaborare externă pentru o ramură specifică și delicată a dreptului, în care este nevoie de suportul unor specialiști dedicați. Nu aș vrea să intru în detalii, întrucât sunt aspecte confidențiale și de actualitate. Până în prezent am dorit să gestionăm in house problemele juridice. Criteriile după care ne-am ghida în alegerea unor avocati : performanța și calitatea serviciilor oferite. Acestea trebuie să reiasă din informații publice, eventual la recomandarea unor parteneri care deja au obținut rezultate notabile”, precizează interlocutoarea BizLawyer.
Făcând o analiză a primelor șase luni ale anului în curs, Cerasela Soviani apreciază că situația companiei este una foarte buna. „Cifrele sunt peste cele bugetate, lucru care nu poate decât să ne bucure și să ne determine să depunem eforturi în vederea menținerii acestui trend până la finalul anului 2023”, nuanțează juristul.
De altfel, compania are foarte multe proiecte în lucru, iar Departamentul Juridic este implicat în fiecare dintre ele. „Toate documentele aferente punerii în aplicare a acestor proiecte sunt gândite și realizate de către juriștii departamentului. Având în vedere competiția mare din această piață, în permanență trebuie să venim cu ceva nou în preîntâmpinarea satisfacerii cerințelor clienților DPD. Până la finalul anului, ne-am propus să punem la dispoziția clienților și lockere de exterior, nu doar lockere de interior, circa 400 de locații DPD Shop (puncte fixe – prin intermediul partenerilor) și 100 de Oficii DPD (PUDO-puncte fixe cu personal). Un alt proiect este reprezentat de Serviciul Regional CEE , lansat la începutul acestei veri, ce oferă un avantaj important magazinelor online care vor să se extindă pe piețele regionale din Europa Centrală și de Est. Toți partenerii noștri fac parte din Geopost, curierul rutier european nr. 1, iar livrările se fac în două zile lucrătoare pentru majoritatea coletelor. Un alt proiect este Serviciului Predict, sistem unic în Europa pentru gestionarea interactivă a livrării, care le permite destinatarilor să știe intervalul exact de 60 de minute în care va ajunge coletul. Prin intermediul Smart Control, destinatarii pot, de asemenea, să modifice data și locul livrării”, detaliază interlocutoarea BizLawyer.
Cerasela Soviani este de părere că, având în vedere modificările legislative care se preconizează în domeniul curieratului, marea provocare a acestui final de an constă în modificarea în consecință a Termenilor și Condițiilor DPD și aplicarea cu rigurozitate a acestora.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 11 / 80 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...