ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Smart Fintech lansează primul serviciu de interogare de conturi, autorizat de Banca Naţională a României

22 Martie 2022   |   Agerpres

Soluţia se adresează atât persoanelor fizice şi juridice, care vor putea să-şi acceseze toate conturile bancare într-un singur loc, cât şi tuturor companiilor care operează date financiar-bancare ale clienţilor, precum platformele de facturare, de management al finanţelor personale, IFN-urile sau furnizorii de servicii ERP, fiind gândită să fie implementată direct în platformele acestora.

 
 
Smart Fintech lansează un nou produs de open banking, Smart Accounts, unicul serviciu de interogare de conturi dezvoltat în România şi autorizat de Banca Naţională a României, potrivit unui comunicat al companiei.

"Smart Accounts este un produs headless (prin care serviciile bancare sunt integrate direct în platformele fintech, livrând conţinut şi experienţă potrivite fiecărui canal şi utilizator) care, prin intermediul API-urilor, aduce automatizarea integrală a tranzacţiilor şi plăţilor potenţialilor clienţi, direct de la cont la cont. În prezent aceştia manevrează datele manual sau doar cu mici automatizări prin API-uri. Este o soluţie de digitalizare şi automatizare reală, accesibilă în 3 click-uri, într-o formă foarte simplă, într-un proces dinamic, cu date financiare live", a declarat Mihaela Georgescu, co-fondator Smart Fintech.


Soluţia se adresează atât persoanelor fizice şi juridice, care vor putea să-şi acceseze toate conturile bancare într-un singur loc, cât şi tuturor companiilor care operează date financiar-bancare ale clienţilor, precum platformele de facturare, de management al finanţelor personale, IFN-urile sau furnizorii de servicii ERP, fiind gândită să fie implementată direct în platformele acestora.

"Din considerente de securitate, controlul asupra accesului la date rămâne la utilizatorul final, care permite acordarea consimţământului către platformele folosite pentru o perioadă de 90 de zile, cu posibilitatea ulterioară de prelungire", a explicat Mihaela Georgescu.

Prin integrarea soluţiei de interogare de conturi în platformele proprii, businessurile care devin parteneri Smart Fintech au acces la date despre profilarea clienţilor proprii, lucru care le permite să ia decizii strategice bine informate în ceea ce priveşte ofertarea ulterioară de produse şi servicii. Mai mult, partenerii integraţi Smart Fintech nu mai sunt nevoiţi să treacă prin procesul de autorizare, furnizorul terţ de servicii autorizat acţionând ca intermediar între bancă şi aceştia.

De cealaltă parte, utilizatorul final, fie că este persoană fizică sau juridică, beneficiază de implementarea soluţiei Smart Accounts în platformele pe care le utilizează prin accesul la detaliile legate de conturi, tranzacţii şi istoricul lor, şi solduri. Toate aceste informaţii facilitează realizarea unor previziuni financiare, precum şi sesizarea oportunităţilor de economisire şi de investire.

Dacă în Europa sunt 500 de furnizori terţi autorizaţi, în România Smart Fintech este singura companie care a obţinut autorizarea BNR şi a pus deja pe piaţă într-un an de zile două produse de open banking de asemenea, autorizate de BNR - serviciul de iniţiere de plăţi - Smart Pay, iar acum serviciul de interogare de conturi - Smart Accounts. Un beneficiu major în a avea un furnizor local autorizat este faptul că echipa de suport este 100% locală, aspect important în procesul iniţial de implementare a soluţiei şi ulterior pe parcursul utilizării sale.

De asemenea, până în luna iunie 2022, atât Smart Pay, cât şi Smart Accounts vor reuni cele mai importante 12 bănci din România, şi Revolut, acoperind atât conturile de persoane fizice, cât şi juridice.

Extinderea continuă şi rapidă a listei de bănci este posibilă datorită SmartPG, hub-ul care furnizează integrarea normalizată a API-urilor bancare, în conformitate cu normele impuse de Autoritatea Bancară Europeană prin Directiva PSD2. SmartPG a fost dezvoltat de IT Smart Systems pe baza tehnologiei IBM Cloud API Connect şi în prezent acoperă aproximativ 100 de bănci din România, Uniunea Europeană şi Marea Britanie.

"Ne propunem ca până la finalul anului să avem încheiate 20 parteneriate pentru Smart Accounts şi estimăm un volum de 500.000 interogări per bancă. Deja câţiva dintre partenerii noştri au testat produsul în SandBox (un mediu virtual izolat de testare care le permite utilizatorilor să ruleze programe şi aplicaţii fără a le afecta), fiind mulţumiţi de întreaga experienţă şi de oportunităţile disponibile, iar acum aşteaptă lansarea pentru a putea finaliza implementarea în sistemul lor", a încheiat Mihaela Georgescu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2651 / 8484
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Teis și Asociații întorc rezultatul anulării unei proceduri de achiziție publică în etapa reevaluării ofertelor
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...