ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

În 2021, Grupul GRAMPET și-a consolidat prezența la nivel internațional. Anul viitor, operatorul va intra pe piața din Polonia și va continua investițiile în proiecte verzi

16 Decembrie 2021   |   BizLawyer

Grupul GRAMPET este prima multinațională cu capital 100% românesc, care s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) și Slovenia (2021).

Gruia Stoica, Presedintele si fondatorul Grupului GRAMPET

 
 
Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa de Sud-Est, încheie un an de consolidare la nivel regional, în care accentul a căzut pe investiții în proiecte de eficientizare energetică, inovație și sustenabilitate.

„2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care ne-a confirmat direcția de creștere pentru anii care vor urma. Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit în premieră primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piață la nivel local”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.


În pofida provocărilor structurale din industrie și a crizei sanitare care se prelungește, Grupul a finalizat investițiile asumate la începutul anului (peste RON 78 milioane, echivalentul a aproximativ EUR 16 milioane). Programele de investiții vor continua și anul viitor, buget total alocat fiind în ușoară creștere (RON 80 milioane).

Cel mai important proiect la nivel local din 2021 a fost finalizarea primului automotor construit integral de Electroputere VFU Pașcani, care își extinde astfel activitatea pe segmentul construcțiilor de vehicule feroviare noi. Automotorul a intrat deja în circuitul de certificare CE. În cifre, proiectul înseamnă 7 ani de muncă, o echipă de peste 180 de specialiști români, 60% din echipamente furnizate de producători români și peste 95.000 de parametri testați cu succes în România. Odată certificat, trenul ar putea intra în circuitul de transport călători în țară și străinătate în prima parte a anului viitor.

„2021 a fost totodată și un an de consolidare la nivel regional”, continuă Gruia Stoica. „În luna februarie am intrat pe piața din Slovenia prin lansarea operațiunilor Train Hungary – Sucursala Ljublijana. Totodată, am demarat un program de investiții de EUR 14 milioane pentru modernizarea și retehnologizarea uzinei Debrecen Vagongyár din Ungaria. În urmă cu câteva zile, am semnat un precontract pentru achiziția unei companii din Ganz, Austria, unde suntem deja prezenți pe segmentul de logistică, prin Grampetcargo Austria. În plus, sperăm ca de anul viitor să operăm și pe piața din Polonia, una dintre cele mai mari și mai competitive din Europa Centrală și de Est. Și aici am ajuns deja la un acord pentru preluarea unei companii de profil”.

Cu prezență în zece țări europene, divizia internațională a Grupului GRAMPET generează aproximativ 30% din cifra de afaceri anuală, iar perspectivele de creștere sunt foarte bune pe termen lung.

Grupul GRAMPET este prima multinațională cu capital 100% românesc, care s-a extins pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018), Grecia (2019) și Slovenia (2021). În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare la nivel global și al planurilor de infrastructură uriașe anunțate în Europa, Grupul își menține planurile de extindere în alte țări regiune, respectiv Macedonia, Muntenegru, Cehia, Belgia și Țările de Jos.

În paralel, Grupul GRAMPET a accelerat proiectele menite să îmbunătățească eficiența energetică a companiilor sale și să reducă, per ansamblu, amprenta de mediu.

„Transportul feroviar are cel mai mic procent de emisii de gaze cu efect de seră datorită gradului ridicat de electrificare (1,6% vs 73% în cazul transportului rutier). Este, deci, cel mai sustenabil mijloc de transport și, nu întâmplător, pilonul central din viziunea Uniunii Europene pentru un viitor verde”, subliniază Gruia Stoica. „Putem reduce însă și mai mult impactul transportului feroviar asupra mediului. Ne preocupă acest lucru și dedicăm resurse importante pentru a identifica soluții eficiente și sustenabile”.

Printre cele mai recente investiții în acest sens se numără:
•    Un amplu proiect verde derulat pe platforma RAFO Onești, unde compania-membră Roserv Green Energy va dezvolta un parc fotovoltaic întins pe o suprafață de 200 hectare, o fabrică de bioetanol (o sursă de energie 100% bio și regenerabilă), o fabrică de baterii litiu-ion și o instalație pentru producerea de hidrogen verde.
•    Testarea unei locomotive sută la sută nepoluantă cu baterii produsă de Reloc Craiova. În funcţie de comportamentul acesteia în exploatare, GFR va decide utilizarea acestui tip de locomotivă pe scară largă pentru activităţi de manevră.
•    Continuarea programului de investiții în remotorizarea locomotivelor de manevră diesel-hidraulice de 1.250 CP, atât după un concept integral al GFR, cât și după unul realizat de Reloc Craiova.
•    Reînnoirea parcului GFR cu 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), ce respectă Regulamentul Tehnic de Interoperabilitate. Aceste vagoane, a căror valoare depăşește suma de 100 de milioane de euro, sunt construite de fabrica Reva Simeria, parte din Grupul GRAMPET.
•    Continuarea procesului de digitalizare, prin dezvoltarea și implementarea de soluții revoluționare pentru industria de transport feroviar din România și din Sud-Estul Europei. Astfel, divizia digitală din Grup a lansat în acest an aplicațiile ETA Expert (primul serviciu digital ce realizează estimări în timp real despre sosirea trenurilor sau vagoanelor la destinație) și TRASA Expert (un sistem informatic menit să îmbunătățească proiectarea traselor ideale și capacitatea alocată trenurilor de marfă).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3653 / 9027
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în acordul de finanțare semnat cu BERD în valoare de 192 mil. €
Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală evidențiată la gala ”The Lawyer European Awards”
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la semnarea a trei contracte de operare și mentenanță (O&M) cu EnergoBit pentru trei parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de peste 360 MW
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Filip & Company a asistat Autonom Services S.A. la încheierea unui contract de facilități de credit în valoare de 300 mil. €. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...