ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tendinţe 2021 în e-commerce: Căutările vocale, chatboţii şi instrumentele de inteligenţă artificială

05 Februarie 2021   |   Agerpres

Conform celor de la Optimized, în prezent, este în creştere cererea pentru dispozitive cu asistenţi digitali, precum Amazon Alexa, Google Assistant, Siri sau Bixby şi Cortana. În acest context, oricare asistent de acest fel poate fi un canal pentru antreprenorii care vor să îşi optimizeze afacerea pentru internet.

 
 
Chatboţii, căutările vocale şi instrumentele de inteligenţă artificială (AI) pot ajuta afacerile din e-commerce să fie mai aproape de clientul final şi să-i ofere informaţiile necesare atunci când are nevoie, arată estimările anului 2021, întocmite de o agenţie specializată în campanii Pay Per Click (PPC).
 
Conform celor de la Optimized, în prezent, este în creştere cererea pentru dispozitive cu asistenţi digitali, precum Amazon Alexa, Google Assistant, Siri sau Bixby şi Cortana. În acest context, oricare asistent de acest fel poate fi un canal pentru antreprenorii care vor să îşi optimizeze afacerea pentru internet.
 
"În 2021 şi în următorii ani accentul se va pune pe optimizarea conţinutului platformelor online pentru a putea fi accesibil şi asistenţilor digitali. În sfera PPC, Performance Marketing, accentul va fi pus pe cuvintele cheie relevante şi mai nişate, pentru ca utilizatorul să găsească mai repede şi simplu ceea ce caută. În acest context, cuvintele cheie în asistenţii digitali au în plus o locaţie, distanţa sau un termen personalizat. De exemplu: pizza place near me, what are the most trending restaurants around me, what is the recommended diet plan în my country. La fel de bine pot fi identificate căutări de tipul: benzinărie pe ruta mea, dentist bun în zona mea (cu top rated în rezultate)", se arată în analiza de specialitate.
 
Totodată, peste jumătate dintre utilizatori folosesc căutarea vocală pentru a găsi informaţii despre servicii şi produse, iar tendinţa de creştere a Voice Search se datorează parţial progreselor uriaşe care au fost făcute în înţelegerea vorbirii umane cu algoritmi de învăţare automată.
 
"Tehnologia a avansat acum până în punctul în care algoritmii Google pot înţelege vorbirea umană cu o precizie de 95%. Acesta este acelaşi nivel ca a unui om real. Pe măsură ce tehnologia se îmbunătăţeşte, oamenii devin tot mai confortabili în ceea ce priveşte utilizarea comenzilor vocale. Această tendinţă va forţa companiile să îşi adapteze strategia de marketing SEO, PPC şi conţinut, astfel încât să se alinieze mai bine la căutarea vocală", sunt de părere reprezentanţii Optimized.
 
Potrivit sursei citate, o altă componentă tot mai importantă pentru e-commerce şi marketing este resursa de machine learning (ML) din AI.
 
"Până recent, valoarea reală a ML şi a AI în PPC a fost optimizarea procesului de licitare şi de ajustare a ofertelor pentru a permite un avantaj competitiv mai mare. De asemenea, a făcut posibile cunoştinţe vitale în testarea A/B a seturilor publicitare şi în direcţionarea cuvintelor cheie, sprijinind specialiştii în marketing în gestionarea campaniilor PPC mai eficiente şi mai economice. În plus, AI şi ML permit raportarea automată, fluxurile de lucru dinamice şi identificarea şi analiza tendinţelor concurenţilor, generând valoare şi oferind informaţii în timp real care au un impact direct asupra succesului campaniilor de marketing PPC. Obiectivul final al Machine Learning în marketing, inclusiv PPC, este îmbunătăţirea rezultatelor. Un bun exemplu de tehnologie bazată pe AI/ML în PPC este Google Smart Campaigns. Agenţii de publicitate au acces doar la puţine data points, cum ar fi CTR, afişări şi conversii, astfel că există foarte puţin control, vizibilitate sau transparenţă în campanie", explică specialiştii.
 
Un element de referinţă al anului 2021 în materie de e-commerce este "asistent" pentru fiecare client (chatbot), tehnologie care este, deja, folosită în reţele sociale, în sistemul bancar sau chiar în aplicaţii de mesagerie ca WhatsApp, Slack ori WeChat.
 
La nivel internaţional e preconizată o creştere de 29,7% a pieţei de chatboţi între 2019 şi 2024, cu o valoare de circa 9,4 miliarde de euro peste patru ani.
 
"Indiferent de zona de servicii, indiferent dacă este vorba de finanţe, servicii bancare sau orice alt domeniu, consumatorii doresc asistenţa non-stop. Din acest motiv, mai multe întreprinderi caută să dezvolte asistenţi virtuali şi chatboţi pentru a se asigura că răspund întrebărilor clienţilor indiferent de oră sau zi. În prezent, aproximativ 69% dintre clienţi preferă chatboţii faţă de agenţii umani, deoarece pot oferi răspunsuri adecvate la întrebări foarte simple. Totodată, aproape 95% dintre consumatori cred că industria care va beneficia cel mai mult de chatboţi este segmentul de servicii pentru clienţi, iar 33% dintre consumatori ar prefera să utilizeze chatboţi pentru a plasa comenzi şi rezervări, printre altele. În acest context, e important pentru business-urile locale să ţină pasul cu evoluţia domeniului şi, pe cât posibil, să investească în tehnologiile şi serviciile care pot aduce plus valoare clienţilor şi companiei", apreciază estimărilor.
 
Optimized este o agenţie din România specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc.) pentru e-commerce. Portofoliul agenţiei cuprinde magazine online şi companii pentru care gestionează campanii de marketing şi cărora le oferă consultanţă cu ajutorul unei echipe formate din specialişti PPC şi traineri certificaţi Google.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15558 / 19721
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...