
Skanska trece în revistă operațiunile din 2020 pe piața de birouri din România
16 Februarie 2021
BizLawyerLa nivel european, rezultatele Skanska s-au concretizat în 4 clădiri de birouri vândute pentru suma de 265 milioane EUR, peste 135.000 mp de spații închiriate și peste 150.000 mp livrați în Polonia, Republica Cehă, România și Ungaria.
Skanska, cel mai mare dezvoltator de birouri din Europa, raportează realizările din 2020 în România: vânzarea proiectelor Campus 6.2 și 6.3, închirierea de spații de peste 5.500 mp, obținerea certificării WELL Health & Safety Rating pentru proiectele Equilibrium 1 și Campus 6.2 - ce devin astfel primele clădiri de birouri din țara noastră ce reușesc să obțină această certificare, livrarea clădirii Campus 6.3 și lansarea SkanskaSpaces - platforma de vizualizare interactivă 3D, dezvoltată de Bright Spaces, ce a fost implementată, în premieră, în proiectul Equilibrium.
2020 a fost un an plin de încercări pentru multe sectoare din zona de business și nu numai, însă Skanska a reușit să facă față provocărilor și dificultăților apărute de-a lungul anului și să își atingă obiectivele propuse. În același timp și-a luat angajamentul de a continua să fie un dezvoltator de spații de birouri de înaltă calitate, cu standarde de siguranță de top, care reduc riscul transmiterii bolilor.
2020 a fost un an plin de încercări pentru multe sectoare din zona de business și nu numai, însă Skanska a reușit să facă față provocărilor și dificultăților apărute de-a lungul anului și să își atingă obiectivele propuse. În același timp și-a luat angajamentul de a continua să fie un dezvoltator de spații de birouri de înaltă calitate, cu standarde de siguranță de top, care reduc riscul transmiterii bolilor.
Anul trecut nu a fost oprită activitatea de pe șantierul aferent proiectelor Campus 6.2 și Campus 6.3 din București, iar echipa Skanska România s-a adaptat la condițiile actuale de pandemie, integrând în același timp toate măsurile de siguranță necesare și respectând recomandările autorităților.
Chiar și în condiții de pandemie, Skanka a vândut clădirile de birouri Campus 6.2 și Campus 6.3, situate în București, către S IMMO AG pentru 97 de milioane de euro, fiind una dintre cele mai mari tranzacții ale Skanska pe piața românească de până acum.
În plus, Campus 6.2 și Equilibrium 1 sunt primele clădiri de birouri din România care reușesc să obțină certificarea WELL Health & Safety Rating. Skanska este primul dezvoltator de birouri din regiune care îndeplinește cele mai noi cerințe impuse de forul de la International WELL Building Institute pentru locații (multiple) standard. Skanska insistă asupra importanței certificării clădirilor pentru a oferi oamenilor încrederea necesară în procesul de revenire la birou și intenționează să obțină certificarea WELL Health & Safety Rating pentru toate proprietățile sale.
Tot anul trecut, printr-un parteneriat încheiat cu startup-ul Bright Spaces, viitorii ocupanți ai celor două clădiri din proiectul Equilibrium pot deja să vizualizeze virtual spațiile de birouri. Dezvoltată sub umbrela strategiei de inovare a Skanska CEE, platforma de vizualizare interactivă 3D (ce este operațională din luna octombrie) permite dezvoltatorului să-și prezinte spațiile într-un mod inovator, interactiv și mai adaptat la nevoile actuale ale clienților. Soluția oferă o experiență completă utilizatorilor și creează un nou standard în prezentarea virtuală a spațiilor de birouri. Noua soluție real estate technology este un rezultat al unui hackathon PropTech organizat de Skanska în 2019 și a fost implementată în premieră în proiectul Equilibrium.
„Anul trecut a reprezentat o provocare pentru noi toți - societate, companii și lideri de corporații - în ceea ce privește adaptarea la o nouă realitate socială și economică. C-19 a redefinit peste noapte comportamentele noastre tradiționale la locul de muncă, astfel încât munca la distanță a devenit rapid noua normă pentru toate organizațiile.
Sunt recunoscătoare atât echipei locale cât și celei regionale. Împreună am reușit să depășim toate obstacolele si să ne atingem obiectivele. În toată această perioadă, ne-am conectat permanent, ne-am adaptat la noua situație, ne-am concentrat pe protejarea oamenilor și a business-ului. Nu am oprit activitatea pe șantierul aferent proiectelor Campus 6.2 și Campus 6.3, iar împreună cu colegii de la divizia de construcții, ne-am adaptat cu agilitate la condițiile actuale de pandemie, integrând în același timp toate măsurile de siguranță necesare și respectând recomandările autorităților. Vreau să le mulțumim tuturor colegilor de la Skanska Construction Romania și partenerilor implicați pentru munca depusă în șantierul proiectelor Campus 6.2 și Campus 6.3. A fost și va rămâne un efort comun al tuturor pentru a putea reuși finalizarea acestor proiecte ambițioase.
Puterea de adaptare a fost neașteptată, iar rezultatele obținute mă fac extrem de mândră și de încrezătoare că ne vom menține ritmul sustenabil de dezvoltare a business-ului în România.
Anul acesta ne-am angajat să continuăm să fim recunoscuți ca un dezvoltator de spații de birouri de înaltă calitate, cu standarde de siguranță de top, care reduc riscul transmiterii bolilor și facilitează crearea unor spații de lucru sănătoase și sigure în realitatea post-COVID”, a declarat Aurelia Luca, Vicepreședinte Executiv Operațiuni România pentru divizia de dezvoltare comercială a Skanska în CEE.
Skanska în Europa
La nivel european, rezultatele Skanska s-au concretizat în 4 clădiri de birouri vândute pentru suma de 265 milioane EUR, peste 135.000 mp de spații închiriate și peste 150.000 mp livrați în Polonia, Republica Cehă, România și Ungaria. Încă o dată, Skanska rămâne lider pe piața imobiliară europeană și își demonstrează eficiența în afaceri în ciuda pandemiei COVID-19 din întreaga lume.
În prezent, dezvoltatorul are peste 170.000 mp de spații de birouri în 6 clădiri ce se află în faza de construcție în CEE.
Răspunsul Skanska la situația pandemică
Pandemia a schimbat irevocabil modul de lucru, iar conceptul lucratului de acasă va rămâne o opțiune din ce în ce mai prezentă pe viitor. Pe de altă parte, rolul birourilor a evoluat și a devenit important atunci când vine vorba despre interacțiunile dintre departamente sau între angajații din cadrul diverselor echipe, despre dezvoltarea culturii organizaționale, precum și despre valorile care definesc fiecare companie în parte.
Pentru a fi menținute scopurile stabilite, este extrem de important ca siguranța și igiena să reprezinte garanții la locul de muncă. Astfel, în 2020, Skanska a stabilit mai multe reguli și a adaptat locurile de muncă din Europa Centrală și de Est pentru a-și sprijini chiriașii care s-au întors la birouri și pentru a crea un mediu de lucru sigur. Strategia „Care for Life Office Concept” constă în: cerințe și consultări pe baza planificării spațiului pentru asigurarea unei distanțări fizice adecvate, soluții ce reduc sau elimină contactul cu suprafețele prin folosirea aplicației „Connected by Skanska”, implementarea unui plan de măsuri sanitare și de dezinfectare, managementul calității aerului în birou. Printre altele, birourile Skanska oferă o recepție virtuală prin utilizarea unor coduri QR ce permit accesul în clădire, dar și alte facilități cum ar fi alimentarea constantă cu aer proaspăt sau utilizarea unor filtre de aer de înaltă calitate în interiorul clădirii.
Skanska își continuă atenția asupra sustenabilității
Pe lângă grija pentru viață și siguranță a oamenilor, Skanska își concentrează puternic atenția asupra mediului înconjurător și își dorește ca obiectivul său strategic de a avea zero emisii de carbon să fie atins până la sfârșitul anului 2045. Obiectivul rămâne prioritatea principală a companiei, dovada fiind reprezentată de cifrele deținute în momentul de față de Skanska: a fost livrat un total de peste 800.000 mp de spații de birouri certificate LEED, aici incluzând nu mai puțin de 45.000 mp de spații având certificare WELL (Campus 6.2 și Campus 6.3 fiind primele clădiri pre-certificate WELL la nivel Silver din România); de asemenea, Skanska va inaugura în Praga prima clădire de birouri neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Angajamentul Skanska pentru o dezvoltare comercială sustenabilă a fost recunoscut, pentru al doilea an la rând, de prestigioasa revistă Fortune, care a inclus Skanska ca singura companie imobiliară, în top 20 a listei "Change the world”.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 15007 / 19269 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...