ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şapte din zece români se tem că ar putea cădea victime fraudelor online (studiu)

16 Octombrie 2023   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, 32% dintre români afirmă că nu au căzut niciodată victime ale unor fraude online şi 19% dintre respondenţi au fost fraudaţi de trei sau mai multe ori.

 
 
Patru din zece români declară că au întâmpinat mai multe fraude sau tentative de fraudă online în ultimele 12 luni, comparativ cu trecutul, iar 75,8%, se tem că ar putea deveni victime ale escrocilor online în viitor, conform unui studiu realizat de o companie de AI şi analytics.
 
Potrivit sursei citate, 32% dintre români afirmă că nu au căzut niciodată victime ale unor fraude online şi 19% dintre respondenţi au fost fraudaţi de trei sau mai multe ori.
 
"Aproape la unison, românii (9 din 10) consideră că organizaţiile, companiile sau instituţiile cu care aceştia interacţionează ar trebui să facă mai multe pentru a-i proteja de tentative de fraudă. Tot la fel de mulţi români consideră că sunt mult mai conştienţi în prezent de posibile ameninţări cibernetice decât erau în trecut. Aproape 8 din 10 români afirmă că instituţiile financiare cu care colaborează le-au pus la dispoziţie informaţii despre măsurile pe care le iau pentru a preveni frauda. 5 din 10 români acordă beneficiul îndoielii dacă primesc un apel necunoscut şi încearcă să determine dacă e vorba de un apel legitim", se menţionează într-un comunicat al companiei, remis, luni, AGERPRES.
 
Studiul SAS mai semnalează că cele mai întâlnite tipuri de fraudă online de către români sunt: încercarea de a obţine detalii bancare - 57,9%; încercarea de a obţine date personale - 54,4%; asumarea identităţii unor organizaţii reputabile sau a unor autorităţi oficiale - 21%; pretexte că persoana contactată este datoare cu sume de bani - 10,5%; afirmaţii că persoana contactată a câştigat bani/ un premiu - 45,5%; bani extraşi fraudulos din contul bancar - 12,1%; pretexte că persoana contactată este eligibilă pentru returnarea unor bani/ taxe - 12,8%; pretexte că victima nu a plătit o sumă completă, pentru o livrare, de exemplu - 8,5%; încercarea de câştiga încrederea victimei înainte de a cere bani - 18,7%; altele - 3,4%.
 
Cele mai folosite canale pentru încercarea de a frauda clienţii au fost telefonul fix (17,6%), telefonul mobil (67,1%), email ( 64,8%), SMS/ WhatsApp (48,6%), poştă (4,6%), social media (43,1%) etc.
 
Pe de altă parte, studiul subliniază că opt din zece români intervievaţi afirmă că sunt dispuşi să folosească metode biometrice de autentificare (recunoaştere facială, a amprentei, etc.) pentru a-şi securiza mai bine plăţile şi tranzacţiile online. În paralel, patru din zece persoane preferă o parolă statică pentru logarea în conturile aferente plăţilor online, în vreme ce 6 din 10 vor să se bazeze pe sisteme biometrice.
 
De asemenea, opt din zece români sunt de acord ca plăţile şi tranzacţiile online pe care le efectuează să se desfăşoare mai lent, pe fondul unor posibile verificări suplimentare, pentru a avea mai multe garanţii de securitate în faţa posibilelor fraude. Aproape şapte din zece români ar fi dispuşi să renunţe la colaborarea cu un serviciu financiar dacă ar fi victimele unei fraude, sau dacă ar exista o alternativă mai sigură pentru ei.
 
La nivel global, studiul a fost efectuat pe 13.500 de clienţi din 16 ţări, şi acesta arată că, per total, fraudele online reprezintă o problemă la nivel global, având în vedere că 70% dintre respondenţi au experimentat frauda cel puţin o dată, iar patru din zece oameni au căzut victime ale fraudelor de două sau mai multe ori. Aproape jumătate dintre participanţi (47%) au experimentat mai multe tentative de fraudă în 2022 decât în anii anteriori şi 86% dintre respondenţi declară că sunt mai conştienţi cu privire la pericolul fraudelor online decât erau în trecut.
 
Cele mai folosite strategii de fraudă sunt tentativele de a obţine detalii ale conturilor bancare sau date personale. Telefoanele mobile şi email-urile reprezintă canalele de comunicaţie folosite cel mai des de atacatori pentru a realiza un contact iniţial.
 
"Când infractorii online reuşesc să-şi ducă la bun sfârşit planurile, organizaţiile din sectoarele bancar, al asigurărilor, guvernamental, de retail şi telecomunicaţii, cele mai expuse la atacuri, devin fără voia lor canale de desfăşurare a fraudelor. Având în vedere că două treimi dintre consumatorii intervievaţi afirmă că şi-ar schimba furnizorul de servicii pe fondul fraudelor, sau dacă un competitor ar oferi protecţie mai bună, consecinţele potenţiale ale inacţiunii sunt substanţiale şi nu ar trebui ignorate", a declarat Stu Bradley, senior vice president of Risk, Fraud and Compliance în cadrul SAS.
 
SAS a colaborat cu 3Gem Research and Insights pentru a desfăşura studiul global cu privire la trendurile din sfera fraudei împotriva consumatorilor. Rezultatele au fost obţinute pe baza unui eşantion de 13.500 de persoane, împărţit egal între bărbaţi şi femei. În România, rezultatele studiului se bazează pe un eşantion de 1.000 de persoane.
 
SAS este lider global în software AI şi analytics, inclusiv în privinţa soluţiilor specifice pentru diverse industrii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3266 / 18276
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...