ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Retailerii de îmbrăcăminte îşi reduc comenzile şi fabricile de textile se luptă să supravieţuiască

08 Februarie 2021   |   Agerpres

Ca o dovadă a amplorii acestor stocuri, firma de consultanţă McKinsey estimează că la nivel mondial valoarea hainelor nevândute, aflate în magazine şi depozite, variază între 140 şi 160 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de nivelul normal.

 
 
Retailerii de îmbrăcăminte din Europa şi America au acumulat stocuri nevândute şi au decis să îşi reducă comenzile pentru sezonul de primăvară astfel că fabricile de textile din Bangladesh trec printr-o perioadă dificilă, transmite Reuters.
 
Industria globală de textile suferă încă de pe urma unui an 2020 dezastruos şi mizează pe o revenire care este însă ameninţată de un nou val de măsuri de carantină şi campaniile naţionale de vaccinare cu rezultate diferite. În plus, o parte dintre marii retaileri se confruntă cu stocurile mari de haine de anul trecut, care în mod normal ar fi fost eliminate cu prilejul soldurilor. De exemplu, lanţul britanic Primark a dezvăluit că are în depozite stocuri de haine în valoare de 150 milioane de lire sterline (205 milioane de dolari) din sezonul primăvară/vară 2020 şi aproximativ 200 milioane de lire sterline din sezonul toamnă/iarnă.
 
Ca o dovadă a amplorii acestor stocuri, firma de consultanţă McKinsey estimează că la nivel mondial valoarea hainelor nevândute, aflate în magazine şi depozite, variază între 140 şi 160 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de nivelul normal.
 
În aceste condiţii, lanţul britanic Marks & Spencer şi cel german Hugo Boss au decis să facă comenzi mai mici decât de obicei pentru colecţia de primăvară din acest an.
 
"Majoritatea brandurilor se confruntă în prezent cu o situaţie dificilă. Cred că toată lumea adoptă în prezent o politică conservatoare cu privire la achiziţii. Ştiu că mulţi au întârziat plăţile", a spus Ron Frasch, partener la firma de private equity Castanea Partners, care colaborează cu mai multe mărci de îmbrăcăminte.
 
Aceste probleme se repercutează asupra marilor centre de producţie de îmbrăcăminte, cum este Bangladesh, ale căror economii depind de exporturile de textile. În prezent fabricile de textile din Bangladesh au probleme în a rămâne deschise. Proprietarii a 50 de fabrici de textile intervievate de Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association au declarat că în acest sezon au primit cu 30% mai puţine comenzi decât de obicei, în condiţiile în care carantina introdusă înainte de Crăciun în mai multe ţări din Europa a fost urmată de o nouă izolare introdusă în luna ianuarie în Japonia.
 
"În mod normal, comenzile vin cu trei luni în avans. Însă nu avem comenzi pentru luna martie", a precizat Shahidullah Azim, proprietarul unei fabrici de textile din Dacca, printre clienţii căruia se numără o serie de retaileri din America de Nord şi Europa. "Operăm la 25% din capacitate. Am unele comenzi pentru a menţine fabrica în funcţiune în februarie. După acea, nu ştiu cum va arăta viitorul pentru noi. Este greu de spus cum vom supravieţui", a adăugat Azim.
 
În condiţiile în care închiderea magazinelor ameninţă să se prelungească până la primăvară, unii retaileri încearcă să vândă cât mai mult posibil din stocurile în exces înainte de a face noi comenzi, susţine firma de reciclare a textilelor Parker Lane Group. Directorul general, Raffy Kassardjian spune că, în medie, firma sa procesează 1,5 milioane articole de îmbrăcăminte în fiecare lună însă în luna ianuarie a procesat peste patru milioane de articole, care a fost cea mai aglomerată lună din istoria sa.
 
Anul trecut a fost unul sumbru pentru industria de îmbrăcăminte, în condiţiile în care vânzările au scăzut cu 17% comparativ cu 2019, potrivit firmei Euromonitor. În plus, estimările pentru 2021 variază între o cădere de 15%, potrivit unui scenariu pesimist al McKinsey, şi o revenire de 11% prognozată de Euromonitor. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15527 / 19697
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...