Primăria Capitalei vrea să contracteze un împrumut de 156 de milioane de lei pentru refinanţarea datoriilor
09 Mai 2023
AgerpresÎn raportul de specialitate se arată că bugetul local al Bucureştiului are un grad "redus" de îndatorare.
Consiliul General al Capitalei se întruneşte marţi, de la ora 10,00, în şedinţă extraordinară, iar printre subiectele de pe ordinea de zi se numără: contractarea unui împrumut de 156 de milioane de lei, o cerere de finanţare PNRR în vederea înfiinţării unui centru de asistenţă şi recuperare pentru persoane vârstnice, precum şi aprobarea regulamentului de amplasare a staţiilor de încărcare a autovehiculelor electrice.
* Primăria Capitalei vrea să contracteze un împrumut în valoare de până la 156 de milioane de lei, cu o perioadă de maturitate de până la 10 ani. Banii vor fi folosiţi pentru refinanţarea datoriei publice locale provenită din ratele de capital scadente în semestrul II al anului 2023. În raportul de specialitate se arată că bugetul local al Bucureştiului are un grad "redus" de îndatorare. Este vorba despre un grad de îndatorare de 14,2% aferent anului 2023, comparativ cu limita de îndatorare de 30% din veniturile proprii prevăzută în legislaţie.
* Primăria Capitalei vrea să contracteze un împrumut în valoare de până la 156 de milioane de lei, cu o perioadă de maturitate de până la 10 ani. Banii vor fi folosiţi pentru refinanţarea datoriei publice locale provenită din ratele de capital scadente în semestrul II al anului 2023. În raportul de specialitate se arată că bugetul local al Bucureştiului are un grad "redus" de îndatorare. Este vorba despre un grad de îndatorare de 14,2% aferent anului 2023, comparativ cu limita de îndatorare de 30% din veniturile proprii prevăzută în legislaţie.
* Primăria Capitalei vrea să obţină finanţare din PNRR pentru înfiinţarea unui centru de zi de asistenţă şi recuperare pentru persoane vârstnice. Este vorba despre o investiţie de 18,4 milioane lei, iar valoarea eligibilă este de 6,1 milioane lei. Consiliul General al Capitalei va suporta toate cheltuielile neeligibile. Proiectul urmează să fie realizat într-un imobil din Calea Şerban Vodă nr. 164-168, Sector 4, aflat în administrarea Direcţiei Generale de Asistenţă a Municipiului Bucureşti. Capacitatea centrului va fi de minim 100 de persoane, dintre care 60 în cadrul centrului de zi şi 40 în cadrul serviciilor de îngrijire la domiciliu acordate de echipele mobile.
* ALPAB, Administraţia Străzilor şi ASPA vor prelua în administrare şi folosinţă bunuri mobile în valoare totală de 18.126.950 lei fără TVA, provenite de la Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde. Este vorba despre 193 de echipamente tehnologice în valoare totală de 10 milioane de lei, printre care se numără: motofierăstraie, motopompe, motocoase, suflante, maşini de tuns iarba, tractoare profesionale, diverse utilaje. La acestea se adaugă mijloace de transport în valoare de 7,9 milioane lei, aparate şi instalaţii de măsură, mobilier, aparatură birotică, echipamente tehnologice, stocuri. Decizia vine după ce, în 2021, Consiliul General al Capitalei, în calitate de acţionar majoritar, a aprobat dizolvarea şi lichidarea Companiei Municipale Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde.
* CGMB va dezbate şi regulamentul de amplasare a staţiilor de încărcare a autovehiculelor electrice. Potrivit acestuia, vor fi reglementate două categorii de staţii de încărcare, în funcţie de modul de autorizare/avizare şi structura de montare a staţiilor. Este vorba despre:
- staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, cu autorizaţie de construire, când montarea se face prin legare constructivă la sol cu fundaţii de beton, acestea fiind asimilate construcţiilor;
- staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, cu aviz de amplasare, când montarea se face prin cadru suport amplasat la sol, fără fundaţie, acestea fiind asimilate mobilierului urban.
Emitentul avizului de amplasare sau al autorizaţiei de construire pentru staţiile de încărcare în zonele protejate va fi PMB, prin Direcţia Urbanism. Pentru staţiile aflate în zonele care nu intra în competenţa PMB, emitente vor fi primăriile de sector.
* Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov va fi împuternicită ca, în numele Municipiului Bucureşti, să înfiinţeze şi să organizeze serviciul public de transport feroviar de călători de interes local.
* Un alt proiect de pe ordinea de zi modifică şi completează o hotărârea din august 2022 privind transmiterea din administrarea Consiliului General în administrarea Consiliului Local al Sectorului 1 a parcajului suprateran exterior situat sub pasajul Basarab. Luni, în cadrul şedinţei Comisiei de transport şi mobilitate urbană, reprezentanţii aparatului de specialitate au precizat că Primăria Sectorului 1 doreşte să amenajeze parcări în zona respectivă. Iniţial, spaţiul respectiv fusese preluat în administrare de către primăria de sector doar pentru lucrări de mentenanţă şi întreţinere.
* CGMB va dezbate actualizarea devizului general în vederea consolidării imobilului din Calea Moşilor nr. 82. Este vorba despre o investiţie în valoare totală de 19,8 milioane de lei, iar durata de execuţie este estimată la 27 de luni. Proiectul constă în lucrări de consolidare, reabilitare, restaurare şi refuncţionalizare. Conform referatului de aprobare, modificarea costurilor a fost determinată de majorarea preţurilor la materiale, energie, carburant, precum şi a valorii orei de manoperă. Un alt motiv îl reprezintă modificarea soluţiei de consolidare, după ce în 2022 a fost modificat normativul "Cod de proiectare seismică - Partea a III-A. Prevederi pentru evaluarea seismică a clădirilor existente". Imobilul a fost construit în anul 1890 şi este încadrat în clasa I de risc seismic. În trecut, clădirea a funcţionat ca han şi locuinţă şi, până recent, spaţiile de la parter au fost folosite în scopuri comerciale. Imobilul este înscris în Lista Monumentelor Istorice şi face parte din zona protejată nr. 1 - Moşilor, are un regim de înălţime S+P+1E şi o suprafaţă construită de 561 mp.
* Totodată, urmează să fie actualizaţi indicatorii tehnico-economici în vederea consolidării imobilului din bd. Schitu Măgureanu nr. 3, obiectiv finanţat prin PNRR. Valoarea totală a investiţiei va fi de 31,8 milioane lei, dintre care 11,4 milioane vor proveni din fonduri europene, iar 20,3 milioane de la bugetul local. Durata de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni. Clădirea, construită între anii 1898-1900, este o construcţie multifamilială de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, având regim de înălţime S+P+4E+M şi o suprafaţă desfăşurată de 4.162 mp. Imobilul este încadrat în clasa de risc seismic RS1 şi este cuprins în Zona protejată nr. 6 - bulevardul Haussmannian Elisabeta - Kogălniceanu.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4525 / 18226 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...