ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de bunuri de larg consum din România a crescut cu circa 9%, în T1 (raport)

05 Iunie 2025   |   Agerpres

Peste jumătate (54%) dintre categoriile FMCG au consemnat creşteri, în intervalul ianuarie - martie 2025, faţă de trimestrul similar din anul precedent, în timp ce doar o treime dintre categorii s-au contractat.

 
 
Valoarea pieţei de bunuri de larg consum (FMCG) din România s-a majorat cu circa 9%, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară din 2024, pe fondul unei inflaţii de 6% în acest sector, relevă datele cuprinse într-o cercetare de specialitate, publicată joi.

Conform YouGov Shopper România, volumele de vânzări din acest sector au crescut cu 2%, raportat la intervalul de referinţă, şi au semnalat o schimbare pozitivă după contracţia din anul anterior. Mai mult, o tendinţa notabilă în acest trimestru a fost perpetuarea "up-trading", pe măsură ce cumpărătorii au înlocuit produsele cumpărate în ultimul trimestru din 2024, cu altele situate la un nivel superior de preţ. 


Peste jumătate (54%) dintre categoriile FMCG au consemnat creşteri, în intervalul ianuarie - martie 2025, faţă de trimestrul similar din anul precedent, în timp ce doar o treime dintre categorii s-au contractat.

Categoriile de produse care au avut inflaţie peste media domeniului (de 6%) au fost: laptele, iaurtul, băuturile răcoritoare carbonatate, apa şi berea. Dintre acestea, doar laptele a avut un declin al volumelor achiziţionate de gospodării, restul categoriilor fiind pe un trend crescător.

În ceea ce priveşte valoarea coşului mediu de cumpărături, raportul de specialitate arată că aceasta a crescut cu 10,6%, în primele trei luni din acest an, în linie cu evoluţia din trimestrul IV din 2024 şi peste ritmul trimestrelor anterioare ale anului trecut.

Potrivit datelor YouGov Shopper, în intervalul analizat s-a remarcat o încetinire a dezvoltării segmentului de promoţii. Astfel, produsele de îngrijire personală şi a locuinţei continuă să se claseze pe primul loc între categoriile cu cele mai mari creşteri ale achiziţiilor promoţionale, în timp ce produsele alimentare de bază, băuturile calde şi lactatele au diminuat presiunea promoţională faţă de ultimul trimestru din 2024.

"O altă tendinţa "moştenită" din 2024 este declinul cotei de piaţă a mărcilor proprii ale retailerilor. Acestea au captat aproape 26% din cheltuielile gospodăriilor pentru FMCG în primul trimestru - o scădere de aproape un punct procentual de la an la an. Cele mai notabile rate de declin au fost observate în categoriile alimentare de bază - acolo unde mărcile proprii au fost în mod tradiţional puternice, cum ar fi conservele, făinurile etc", se menţionează în raport.

Pe segmentul comerţului tradiţional se evidenţiază o stagnare la puţin sub 24% cota de piaţă, principala provocare aici fiind declinul frecvenţei vizitelor gospodăriilor. "Zonele rurale au reprezentat excepţia notabilă, remarcându-se că singură regiune în care formatele tradiţionale au reuşit să câştige cota de piaţă", precizează realizatorii cercetării.

Raportul YouGov Shopper România a avut la bază date monitorizate în mod continuu de pe un panel de 6.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

YouGov Shopper (anterior GfK Consumer Panel până în 2023) este parte a YouGov - un grup global de cercetare de piaţă, cu operaţiuni în America, Europa, Orientul Mijlociu, India şi Asia Pacific.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 361 / 19590
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...