ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Perla Harghitei a bugetat 25 mil. lei pentru investiții în tehnologie și estimează pentru 2023 afaceri de 148,5 mil. lei

27 Iunie 2023   |   BizLawyer

Unitatea de producție din Sâncrăieni dispune de patru linii de îmbuteliere pentru PET, cu capacitate totală de 50.000 de flacoane pe oră și o linie pentru sticlă, cu capacitate de îmbuteliere de 14.000 de bucăți pe oră, spatiu de depozitare de peste 12.000 de paleți și posibilitate de încărcare a peste 100 camioane pe zi.

 
 
Perla Harghitei, unul dintre cei mai mari producători de apă minerală naturală din România și lider de piață în categoria de apă îmbuteliată în sticlă returnabilă, și-a propus pentru 2023 creșterea cifrei de afaceri cu 18%, până la 148,5 milioane lei și întărirea poziției companiei în topul jucatorilor din industrie. Conducerea companiei estimează și un volum de vânzări cu 11% mai mare față de anul 2022, performanță susținută prin investițiile în tehnologie și în dezvoltarea organizației. De la începutul acestui an, evoluția vânzărilor e conformă cu obiectivul companiei, înregistrând, până în luna mai, creșterea volumului cu 10%.

“Încep să se vadă rezultatele proceselor de optimizare și eficientizare a activității companiei, la care am lucrat împreună cu întreaga echipă în ultimii doi ani. Investițiile în tehnologie ne ajută să utilizăm mai logic și mai sustenabil resursele, cu grijă și responsabilitate față de fiecare picătură de apă, astfel încât să putem oferi în continuare consumatorilor noștri apă minerală naturală produsă la standarde europene de calitate. Acesta este motivul pentru care facem toate eforturile de a ajunge cea mai modernă fabrică de ape minerale naturale din România, în ciuda unui an dificil, atât pentru consumator, cât și pentru retail”, a declarat Gyarfas Kurko, Președintele Consiliului de Administrație Perla Harghitei.


Anul acesta, Perla Harghitei a bugetat 25 de milioane de lei pentru investiții în tehnologie. Cele mai importante proiecte vizează sustenabilitatea procesului de producție, prin creșterea eficienței liniilor de îmbuteliere a apei minerale naturale. Digitalizarea fabricii din Sâncrăieni, efectuată cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație din industria băuturilor, permite reducerea la maximum a pierderilor și utilizarea exclusivă a echipamentelor de ultimă generațiepentru îmbutelierea apei. Alte 10 milioane de lei sunt destinate extinderii clădirii administrative, cu un spațiu nou de circa 1500 metri pătrați, care va fi construit în următorii doi ani.

Compania are în portofoliu brand-urile Perla Harghitei și Tiva Harghita, iar unitatea de producție din Sâncrăieni dispune de patru linii de îmbuteliere pentru PET, cu capacitate totală de 50.000 de flacoane pe oră și o linie pentru sticlă, cu capacitate de îmbuteliere de 14.000 de bucăți pe oră, spatiu de depozitare de peste 12.000 de paleți și posibilitate de încărcare a peste 100 camioane pe zi.  

Dezvoltarea liniei de sticlă returnabilă este unul dintre cele mai importante proiecte de sustenabilitate ale companiei, dar și una dintre cele mai mari provocări ale business-ului: “Apa îmbuteliată în sticlă returnabilă merită să-și recâștige poziția în preferințele consumatorilor, fiind o opțiune mai eficientă atât pentru bugetul acestora, cât și pentru mediul înconjurător și generațiile viitoare. De aceea, suntem determinați să găsim o soluție pentru a crește comercializarea de apă îmbuteliată în acest ambalaj, pe care am fost nevoiți să o temporizăm momentan, din cauză că sticla s-a scumpit de trei ori în ultimii doi ani”, precizează Magyari Ors, Director General Perla Harghitei. Compania a creat și un portofoliu de apă în sticlă destinat industriei HoReCa, cu posibilitate de returnare și refolosire și derulează campanii de conștientizare a beneficiilor utilizării acestui tip de ambalaj.

În următorii doi ani, compania își propune să finalizeze integrarea instrumentelor de digitalizare operațională și comercială prin implementarea unui nou sistem integrat ERP, să crească exponențial dinamica proiectelor de responsabilitate socială și de mediu și să își consolideze poziția în piață, dezvoltând strategia de afaceri în jurul consumatorului și a echipei organizaționale.

Anul trecut, Perla Harghitei a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 125,5 milioane lei și profit de 14 milioane de lei. Piața apelor minerale a rămas pe tendință de creștere ușoară în 2022, iar cel mai recent studiu al companiei arată că o persoană consumă, în România, peste 112 litri de apă îmbuteliată pe an. Țara noastră are peste 2000 de surse de ape minerale naturale, cele mai multe carbogazoase, ceea ce reprezintă o resursă de apă îmbuteliabilă de peste trei miliarde de litri pe an.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4355 / 18445
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...