ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orange va renunţa gradual la tehnologia 3G, din iunie 2024, şi se va concentra pe transferul clienţilor

22 Ianuarie 2024   |   AGERPRES

Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea reţelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienţilor alegând beneficiile reţelei 4G/LTE sau performanţa şi viteza oferite de 5G.

 
 
Orange România anunţă închiderea graduală a reţelei 3G, începând cu iunie 2024, măsură ce va permite companiei să-şi concentreze eforturile pentru dezvoltarea reţelelor 4G/5G, dar şi a altor tehnologii emergente, care vor asigura nevoile de comunicare şi acces la internet pentru anii următori, conform unui comunicat al companiei.

Prin acest demers, compania urmăreşte să ofere tuturor clienţilor săi o experienţă de conectivitate mai bună, iar spectrul şi resursele utilizate anterior de 3G vor fi redirecţionate către reţelele 4G/LTE (inclusiv tehnologiile Low Power LTE-M, NB-IoT) şi 5G, semnificativ mai rapide şi mai eficiente energetic decât tehnologia pe care o înlocuiesc.

Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea reţelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienţilor alegând beneficiile reţelei 4G/LTE sau performanţa şi viteza oferite de 5G. În prezent traficul de date în reţeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în reţeaua operatorului de telefonie, însă consumul de energie generat de 3G este de aproximativ 11% din totalul întregii reţele.


Tranziţia de la 3G la noile reţele se va face gradual începând cu luna iunie 2024 şi se va încheia la finalul lui 2025. În această perioadă, clienţii Orange care folosesc serviciile 3G vor fi informaţi şi contactaţi telefonic, prin email sau SMS de către echipele de suport ale companiei sau de către reprezentantul companiei dedicat. Cei care în prezent folosesc un dispozitiv 2G/3G vor putea folosi în continuare serviciile de voce şi SMS prin reţeaua 2G, însă pentru a putea folosi serviciul de internet aceştia vor trebui să înlocuiască dispozitivul cu unul compatibil 4G sau 5G.

De aceea, acţiunile companiei în acest interval se vor concentra pe informarea clienţilor şi gasirea de soluţii adaptate nevoilor lor, în special pentru cei care folosesc dispozitive mai vechi, astfel încât cu toţii să rămână conectaţi la serviciile companiei pe care le folosesc, dar şi pentru a avea suficient timp pentru a se adapta acestor schimbări şi a descoperi beneficiile reţelelor 4G/5G.

Clienţii care încă folosesc reţeaua 3G şi nu beneficiază de avantajele utilizării noilor tehnologii 4G/5G pot, de asemenea, merge în magazinele companiei din toată ţara pentru verificarea şi înlocuirea cartelei SIM cu una compatibilă 4G dacă este cazul, dar şi pentru a beneficia de o gamă variată de telefoane compatibile 4G/5G, cu preţuri speciale şi reduceri la reinnoirea abonamentului.

În cazul clienţilor companiei care deja folosesc reţelele 4G/5G precum şi serviciul Apel 4G (VoLTE), închiderea reţelei 3G nu va avea niciun impact asupra funcţionării serviciilor lor.

În comunicat se menţionează că Orange Business va lucra îndeaproape cu clienţii săi pentru a identifica, din gama de tehnologii actuale şi emergente, cea mai bună soluţie de conectivitate pentru voce mobilă, M2M & IoT, în funcţie de nevoile specifice.

Pentru clienţii de business, soluţiile de conectivitate M2M/IoT care folosesc reţeaua 3G se vor putea conecta la una din reţelele 4G sau 5G atât timp cât echipamentul folosit permite acest lucru, în caz contrar acestea vor folosi reţeaua 2G.

"De peste 26 de ani obiectivul nostru a rămas acelaşi - să oferim clienţilor noştri cea mai bună experienţă de conectivitate şi acces facil la cele mai noi tehnologii. Ghidaţi de acelea;i principii, resursele şi investiţiile noastre se vor concentra pe îmbunătăţirea şi dezvoltarea reţelelor 4G şi 5G, capabile să răspundă mult mai bine nevoilor actuale şi viitoare de conectivitate. Renunţarea la această tehnologie ne va permite să diminuăm amprenta de carbon asociată reţelei noastre, iar cu fiecare conexiune 3G pe care o închidem, deschidem calea către o lume mai rapidă, mai interconectată şi mai sustenabilă", a spus Ladislav Petenyi, Chief Technology & Information Officer, Orange România.

Închiderea reţelelor 3G este un proces ce se întâmplă deja la nivel internaţional, prin care operatorii de telecomunicaţii urmăresc să răspundă mai bine nevoilor actuale de conectivitate, migrând în acelaşi timp către tehnologii mai eficiente şi cu un impact mai mic asupra mediului înconjurător.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2169 / 18225
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...