
MF impune eficientizarea activităţii instituţionale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică şi analize lunare
28 Iulie 2025
AgerpresAcest tip de raportări sunt introduse la nivelul Ministerului Finanţelor pentru a fi utilizate în continuare ca un instrument de măsurare a performanţei şi de calibrare a volumului de lucru.
Ministrul Finanţelor impune eficientizarea activităţii instituţionale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică şi analize lunare începând cu data de 1 august 2025, Conform unui comunicat de presă al instituţiei.
Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 august 2025, angajaţii din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, detalierea activităţilor desfăşurate în ziua respectivă. Pe baza acestor informaţii, coordonatorii de servicii şi direcţii vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice. Ulterior, fiecare structură va realiza un raport lunar, care va fi analizat şi validat la nivelul secretarilor de stat sau al altor coordonatori cu rol de management.
Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 august 2025, angajaţii din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, detalierea activităţilor desfăşurate în ziua respectivă. Pe baza acestor informaţii, coordonatorii de servicii şi direcţii vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice. Ulterior, fiecare structură va realiza un raport lunar, care va fi analizat şi validat la nivelul secretarilor de stat sau al altor coordonatori cu rol de management.
Acest tip de raportări sunt introduse la nivelul Ministerului Finanţelor pentru a fi utilizate în continuare ca un instrument de măsurare a performanţei şi de calibrare a volumului de lucru.
"Prin acest nou sistem nu vizăm încărcarea angajaţilor cu un volum de muncă suplimentar, ci o mai bună înţelegere a modului în care funcţionează instituţia şi care sunt zonele unde putem aduce îmbunătăţiri. De exemplu, dacă un departament sau serviciu are un volum foarte mare de lucru şi se constată supraîncărcarea, vom redistribui resursă umană din alte departamente pentru a scădea gradul de încărcare acolo unde constatăm disfuncţionalităţi. În acest mod, vom lucra mai eficient, mai repede şi mai bine şi vom avea o imagine mai clară a ceea ce se întâmplă în instituţie", a declarat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare.
În comunicat se menţionează că fiecare angajat va nota durata şi tipul activităţilor desfăşurate în ziua respectivă, precum studierea documentaţiilor, documentarea/analizarea legislaţiei şi jurisprudenţei naţionale şi internaţionale, participarea la şedinţe, grupuri de lucru, deplasarea în delegaţii, monitorizări ale structurilor teritoriale şi altele. De asemenea, vor fi detaliate activităţile conexe.
Toate aceste date vor fi folosite pentru realizarea de evaluări realiste privind gradul de încărcare al fiecărui angajat sau departament şi pentru fundamentarea unor decizii viitoare privind redistribuirea sarcinilor sau personalului, subliniază sursa citată.
Conform MF, măsura actuală se aliniază Programului de Guvernare 2025-2028, care vizează "monitorizarea obiectivă şi continuă a performanţei funcţionarilor şi instituţiilor", prin raportări regulate (zilnice, săptămânale şi lunare) care să stea la baza evaluărilor ulterioare.
Totodată, aceasta pune în practică concluziile misiunii de audit desfăşurată în 2018 de Direcţia de Audit Public Intern aparat propriu (DAPIAP), care a evidenţiat lipsa unei abordări unitare în definirea/identificarea proceselor şi subproceselor la nivelul Ministerului şi a modului în care este gestionată încărcarea.
Cu noul sistem, Ministerul Finanţelor îşi propune să aducă mai multă claritate, echilibru şi eficienţă în activitatea administraţiei publice centrale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 352 / 19944 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Filip & Company asistă Continental și divizia sa ContiTech în procesul de vânzare a unității de business Original Equipment Solutions către Regent | Echipa implicată în proiect a fost coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...