ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INS: Aproape 50 milioane tone mărfuri, încărcate|descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime, în primele 9 luni

13 Decembrie 2023   |   Agerpres

Transportul de containere a însumat 611.000 TEU în perioada ianuarie-septembrie 2023 şi 220.000 TEU în trimestrul III.

 
 
Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat, în primele nouă luni din an, 49,215 milioane de tone, iar în trimestrul al treilea au fost înregistrate 18,581 milioane de tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
 
Transportul de containere a însumat 611.000 TEU în perioada ianuarie-septembrie 2023 şi 220.000 TEU în trimestrul III.

În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 23,395 milioane de tone, în primele nouă luni ale acestui an, respectiv 8,563 milioane de tone în T3.
 
Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători perioadei 1 ianuarie - 30 septembrie 2023 au marcat creştere la total cu 8,5% faţă de perioada similară a anului precedent. Volumul mărfurilor încărcate s-a majorat cu 25,6%, iar volumul mărfurilor descărcate s-a diminuat cu 8,3%. În trimestrul III 2023, creşterea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul III 2022 a fost de 16,8%.
 
Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate maritimă în primele nouă luni au fost Constanţa, cu o pondere de 96,9%, şi Galaţi, cu o pondere de 2,3%. În cursul trimestrului III 2023, ponderile cele mai însemnate au fost înregistrate de Constanţa, cu 97,5%, şi Galaţi, cu 1,7%. A fost transportat cu preponderenţă tipul de încărcătură vrac solid şi a însumat 29,433 milioane tone la nivelul perioadei ianuarie - septembrie 2023 şi 11,788 milioane tone în trimestrul III 2023.
 
În primele nouă luni ale anului, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu următorii parteneri: Turcia (7,231 milioane de tone) şi Egipt (3,200 milioane de tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spania (3,293 milioane de tone) şi Grecia (1,463 milioane de tone) au înregistrat cele mai mari volume de mărfuri transportate. În ceea ce priveşte trimestrul III 2023, ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de Turcia (1,933 milioane tone) şi Egipt (772.000 de tone), iar dintre statele membre ale Uniunii Europene, cea mai mare pondere a fost deţinută de Spania (1,529 milioane de tone).
 
Cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate, conform clasificării NST 2007 au fost: Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 70%. În ceea ce priveşte descărcările, ponderea cea mai mare a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, respectiv 33,6%. În trimestrul III 2023 au fost încărcate cantităţi mai însemnate din: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 73,3% şi descărcate cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, 25,7%.
 
În portul Constanţa, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate în primele nouă luni au fost: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 70,8%. Dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 34,8%. În trimestrul III 2023, pentru mărfuri încărcate, cea mai însemnată pondere a fost înregistrată de: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 74,1%, iar dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 26,3%.
 
În ceea ce priveşte transportul pe căi navigabile interioare, porturile în care au fost înregistrate cele mai mari cantităţi de mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 66,4%, şi Galaţi, cu o pondere de 5,3%, în perioada ianuarie-septembrie 2023, iar la nivelul trimestrului III 2023 Constanţa, cu pondere de 69,3% şi Galaţi, cu 4%.
 
În primele nouă luni, mărfurile înregistrate în transport internaţional pe căi navigabile interioare, care au avut ca destinaţie sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene, au înregistrat o pondere de 16,0%, în scădere semnificativă faţă de perioada similară a anului precedent. În trimestrul III 2023, ponderea acestora a fost de 15,5%. Per total, Ucraina a deţinut cea mai mare pondere ca origine şi destinaţie a mărfurilor transportate în perioada ianuarie - septembrie, cu un nivel de 8,820 milioane de tone.
 
Tipul de mărfuri pentru care au fost înregistrate cele mai însemnate cantităţi în transport internaţional pe căi navigabile interioare în primele nouă luni a fost produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 44% şi de 48,6% în trimestrul III 2023.
 
În transport naţional pe căi navigabile interioare au fost înregistrate cu preponderenţă produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 50,6%, respectiv de 63,4%. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4257 / 19978
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ devine prima societate independentă de avocatură din România care implementează platforma AI de ultimă generație Legora | Cătălin Grigorescu (Managing Partner): ”Trebuie să formăm tinerii avocați din societatea noastră pentru un set de competențe parțial diferit de cel tradițional”
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...