ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INS: Aproape 50 milioane tone mărfuri, încărcate|descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime, în primele 9 luni

13 Decembrie 2023   |   Agerpres

Transportul de containere a însumat 611.000 TEU în perioada ianuarie-septembrie 2023 şi 220.000 TEU în trimestrul III.

 
 
Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat, în primele nouă luni din an, 49,215 milioane de tone, iar în trimestrul al treilea au fost înregistrate 18,581 milioane de tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
 
Transportul de containere a însumat 611.000 TEU în perioada ianuarie-septembrie 2023 şi 220.000 TEU în trimestrul III.

În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 23,395 milioane de tone, în primele nouă luni ale acestui an, respectiv 8,563 milioane de tone în T3.
 
Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători perioadei 1 ianuarie - 30 septembrie 2023 au marcat creştere la total cu 8,5% faţă de perioada similară a anului precedent. Volumul mărfurilor încărcate s-a majorat cu 25,6%, iar volumul mărfurilor descărcate s-a diminuat cu 8,3%. În trimestrul III 2023, creşterea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul III 2022 a fost de 16,8%.
 
Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate maritimă în primele nouă luni au fost Constanţa, cu o pondere de 96,9%, şi Galaţi, cu o pondere de 2,3%. În cursul trimestrului III 2023, ponderile cele mai însemnate au fost înregistrate de Constanţa, cu 97,5%, şi Galaţi, cu 1,7%. A fost transportat cu preponderenţă tipul de încărcătură vrac solid şi a însumat 29,433 milioane tone la nivelul perioadei ianuarie - septembrie 2023 şi 11,788 milioane tone în trimestrul III 2023.
 
În primele nouă luni ale anului, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu următorii parteneri: Turcia (7,231 milioane de tone) şi Egipt (3,200 milioane de tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spania (3,293 milioane de tone) şi Grecia (1,463 milioane de tone) au înregistrat cele mai mari volume de mărfuri transportate. În ceea ce priveşte trimestrul III 2023, ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de Turcia (1,933 milioane tone) şi Egipt (772.000 de tone), iar dintre statele membre ale Uniunii Europene, cea mai mare pondere a fost deţinută de Spania (1,529 milioane de tone).
 
Cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate, conform clasificării NST 2007 au fost: Produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 70%. În ceea ce priveşte descărcările, ponderea cea mai mare a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, respectiv 33,6%. În trimestrul III 2023 au fost încărcate cantităţi mai însemnate din: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 73,3% şi descărcate cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, 25,7%.
 
În portul Constanţa, cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate în primele nouă luni au fost: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 70,8%. Dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 34,8%. În trimestrul III 2023, pentru mărfuri încărcate, cea mai însemnată pondere a fost înregistrată de: produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit în proporţie de 74,1%, iar dintre mărfurile descărcate, ponderea cea mai însemnată a fost deţinută de cărbune şi lignit, ţiţei şi gaze naturale, în proporţie de 26,3%.
 
În ceea ce priveşte transportul pe căi navigabile interioare, porturile în care au fost înregistrate cele mai mari cantităţi de mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 66,4%, şi Galaţi, cu o pondere de 5,3%, în perioada ianuarie-septembrie 2023, iar la nivelul trimestrului III 2023 Constanţa, cu pondere de 69,3% şi Galaţi, cu 4%.
 
În primele nouă luni, mărfurile înregistrate în transport internaţional pe căi navigabile interioare, care au avut ca destinaţie sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene, au înregistrat o pondere de 16,0%, în scădere semnificativă faţă de perioada similară a anului precedent. În trimestrul III 2023, ponderea acestora a fost de 15,5%. Per total, Ucraina a deţinut cea mai mare pondere ca origine şi destinaţie a mărfurilor transportate în perioada ianuarie - septembrie, cu un nivel de 8,820 milioane de tone.
 
Tipul de mărfuri pentru care au fost înregistrate cele mai însemnate cantităţi în transport internaţional pe căi navigabile interioare în primele nouă luni a fost produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 44% şi de 48,6% în trimestrul III 2023.
 
În transport naţional pe căi navigabile interioare au fost înregistrate cu preponderenţă produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit, în proporţie de 50,6%, respectiv de 63,4%. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3852 / 19573
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...