INS: Turiştii nerezidenţi sosiţi în România în interes de afaceri au cheltuit 791,5 milioane de lei, în primele 9 luni
29 Decembrie 2021
AgerpresAfacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2021, cheltuielile acestora reprezentând 55,3% din totalul cheltuielilor.
Turiştii nerezidenţi sosiţi în România au cheltuit, în primele nouă luni ale acestui an, 1,432 miliarde de lei, cheltuielile celor veniţi în interes de afaceri ridicându-se la 791,5 milioane de lei, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
Afacerile (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2021, cheltuielile acestora reprezentând 55,3% din totalul cheltuielilor.
Ponderea cea mai mare din totalul cheltuielilor de afaceri a fost reprezentată de cele pentru cazare (49%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile în restaurante şi baruri au reprezentat 18,5% din total, iar cele pentru cumpărături 15,1%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 48,3% au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar 29,8% cumpărării de cadouri şi suveniruri. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 64,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 41,2% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenţi în România l-a reprezentat călătoriile în scop particular (48,5% din numărul total de turişti nerezidenţi), dintre acestea evidenţiindu-se călătoriile pentru vacanţe (60% din totalul călătoriilor în scop particular).
Cheltuielile turiştilor nerezidenţi sosiţi în România în primele nouă luni în scop particular au reprezentat 44,7% din totalul de cheltuieli, respectiv 640,7 milioane de lei. Cea mai mare pondere au avut-o cheltuielile pentru cazare (46,5%), din care cazarea cu mic dejun inclus a deţinut ponderea principală (83,2%). Cheltuielile efectuate în baruri şi restaurante au avut o pondere de 16,7% din totalul cheltuielilor în scop personal, iar cheltuielile pentru cumpărături au reprezentat 16,1%. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 57,1% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 50,2% din totalul cheltuielilor pentru recreere.
Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 39,4% au apelat la agenţii de turism, iar 38,2% şi-au organizat sejurul pe cont propriu. Restul sejururilor au avut alt organizator (sindicate etc.) - 17,2%, precum şi agenţia de turism, o parte şi turistul nerezident cealaltă parte, 5,2%.
Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (74,8% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat 18,1%, urmate de autocare şi autobuze cu 4,5% şi alte mijloace (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 2,6%.
Numărul turiştilor nerezidenţi cazaţi în unităţile de cazare privată (apartamente şi camere de închiriat) în perioada menţionată a fost de 19.700, cheltuielile acestora în România fiind de 13,6 milioane de lei. Din totalul cheltuielilor efectuate în România de turiştii nerezidenţi cazaţi în unităţile de cazare privată se evidenţiază cheltuielile pentru cazare (30%), cele făcute în baruri şi restaurante (26,7%), cheltuielile pentru transport (21,8%) şi cheltuielile pentru cumpărarea de produse pentru folosinţă personală (12,2%).
Din totalul turiştilor nerezidenţi cazaţi în unităţile de cazare privată 83,5% au avut ca scop al călătoriei pe cel particular, iar 16,5% pe cel profesional. Din călătoriile în scop particular, ponderi mai importante au avut călătoriile pentru vacanţe (70,9%), iar din cele profesionale, afacerile (82,3%).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 10461 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...