ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gartner a estimat care sunt tehnologiile ce vor influenţa vânzările în următorii cinci ani

12 Octombrie 2022   |   Agerpres

O altă tehnologie inovatoare care va influenţa segmentul vânzărilor se referă la "clienţii-maşină" - actori economici non-umani care obţin bunuri sau servicii în schimbul plăţilor. Cercetările Gartner arată că directorii executivi şi CIO cred că o cincime dintre veniturile lor totale ar putea proveni de la clienţii-maşină, până în 2030.

 
 
Tehnologii precum inteligenţa artificială (AI) generativă, geamănul digital (digital twin) al clientului sau realitatea augmentată/realitatea virtuală (AR/VR) vor transforma vânzările în următorii cinci ani, arată estimările Gartner, publicate miercuri în cadrul analizei "7 Technology Disruptions Affecting Sales Through 2027".
 
Conform consultanţilor, în ceea ce priveşte Inteligenţa Artificială (AI) generativă, aceasta poate produce o varietate de conţinut nou, cum ar fi imagini, videoclipuri, muzică, voce, text, cod software şi design de produse. Pe acest fond, Gartner anticipează că, până în 2025, trei din zece (30%) mesaje produse de organizaţiile mari vor fi generate sintetic.
 
O altă tehnologie inovatoare care va influenţa segmentul vânzărilor se referă la "clienţii-maşină" - actori economici non-umani care obţin bunuri sau servicii în schimbul plăţilor. Cercetările Gartner arată că directorii executivi şi CIO cred că o cincime dintre veniturile lor totale ar putea proveni de la clienţii-maşină, până în 2030.
 
De asemenea, geamănul digital al clientului este o reprezentare virtuală dinamică a unui client, care încorporează date de la persoane şi execută teste pentru mesajele de vânzări, procesele de vânzări şi campanii de marketing pentru a prezice ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru respectivul client. În acest context, se preconizează că piaţa software şi a serviciilor pentru "gemeni digitali" va ajunge la 150 de miliarde de dolari la nivel mondial, până în 2030, faţă de 9 miliarde de dolari, în 2022.
 
În ceea ce priveşte realitatea augmentată şi realitatea virtuală, până în 2025, o pondere de 80% dintre interacţiunile de vânzări B2B între furnizori şi cumpărători vor avea loc pe canalele digitale, ceea ce înseamnă că organizaţiile de vânzări trebuie să caute în mod activ noi modalităţi de a interacţiona cu clienţii, notează Gartner. Previziunile evidenţiază că, în următorii cinci ani, AR/VR ar putea fi un canal de vânzări esenţial de utilizat în întâlniri de vânzări, demonstraţii de produse şi instruire în vânzări.
 
O altă tendinţă tehnologică pe segmentul vânzărilor vizează apariţia oamenilor digitali, adică reprezentări interactive, bazate pe inteligenţă artificială, care prezintă unele dintre caracteristicile, personalitatea, cunoştinţele şi mentalitatea unei persoane. Analizele de specialitate relevă faptul că, până în anul 2026, jumătate dintre cumpărătorii B2B vor interacţiona cu un om digital într-un ciclu de cumpărare.
 
Totodată, tehnologia Emotion AI poate contribui pozitiv prin alterarea capacităţii empatice a vânzătorilor şi modificarea angajamentului cumpărătorului, precizează Gartner. "Până în 2024, identificarea emoţiilor prin inteligenţă artificială va influenţa aproximativ jumătate din reclamele online pe care le văd cumpărătorii. Aceasta va putea citi reacţiile de chipuri, precum şi e-mailuri şi va putea determina ce anunţuri vor funcţiona pentru un anumit cumpărător", subliniază sursa citată.
 
Cea de-a şaptea tehnologie care va influenţa vânzările este multimodalitatea, ce va ajuta liderii de vânzări să facă faţă provocărilor legate de datele necesare în procesul decizional. Astfel, până în 2025, o pondere de 70% dintre toate interacţiunile vânzător-cumpărător B2B vor fi înregistrate pentru a extrage informaţii despre concurenţă, tranzacţii şi piaţă folosind AI, învăţarea automată (ML) şi procesarea limbajului natural (NLP).
 
Gartner, Inc. (NYSE: IT) este o companie americană de consultanţă şi cercetare în IT, ce oferă o perspectivă obiectivă şi utilă pentru directori şi echipele lor. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9142 / 20442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...