ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY Future Consumer Index: 68% dintre consumatori așteaptă de la companii să-și rezolve problemele de sustenabilitate

04 August 2021   |   BizLawyer

spectele financiare reprezintă principalul motiv de îngrijorare pentru 78% dintre consumatorii participanți la studiu * 51% dintre consumatori doresc să facă achiziții sustenabile, dar 66% sunt descurajați de prețurile mari

 
 
Se înregistrează o ușoară scădere la nivel global a nivelului de îngrijorare a consumatorilor în privința efectelor pandemiei COVID-19, conform rezultatelor celei de-a șaptea ediții a EY Future Consumer Index. 39% dintre cei peste 14.000 de consumatori implicați în studiu sunt de părere că viețile lor vor fi afectate de criza sanitară timp de cel puțin încă 12 luni, procent în scădere față de 40% în februarie 2021.

Tema sustenabilității devine prioritară și se impune ca principală tendință, în contextul în care tot mai mulți consumatori reevaluează diverse aspecte ale traiului cotidian, printre care accesibilitatea prețurilor.

Majoritatea consumatorilor (64%) îşi propune să acorde mai multă atenție impactului pe care îl are asupra mediului ceea ce consumă, iar 60% intenționează să se concentreze mai mult asupra raportului calitate-preț. Această situație creează o tensiune în legătură cu cine trebuie să suporte costul sustenabilității.  


Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România: „Pe fondul unui trend în creştere al încrederii în gestionarea crizei medicale COVID-19, consumatorii pun un accent mărit pe administrarea finanţelor familiei, dar şi pe sustenabilitate şi revenirea la modul de viaţă de  dinainte de pandemie. Ca urmare a unei dorințe crescute de a trăi sustenabil, consumatorii preferă companiile care investesc în sustenabilitate. Aceste investiţii sunt, însă, recuperate printr-un preţ mărit al produselor, iar consumatorii devin reticenţi în a plăti mai mult pentru aceeaşi valoare percepută. Totodată, sustenabilitatea este înţeleasă diferit, în funcţie de zona geografică, iar companiile ar trebui să îşi concentreze eforturile în transparentizarea invesţiilor în sustenabilitate, dar şi într-o comunicare clară asupra valorilor şi acţiunilor întreprinse în acest sens.”

Decalaj între intenții și fapte în legătură cu sustenabilitatea

Per total, 64% dintre consumatori petrec în continuare mai mult timp acasă decât înainte de pandemie. Locuințele au devenit niște hub-uri unde oamenii muncesc, comandă diverse bunuri, se mențin în formă și se distrează, ceea ce reprezintă un moment extrem de favorabil pentru a face tranziția către opțiuni sustenabile, cu un impact pozitiv asupra mediului și societății. În prezent, 31% dintre respondenți spun că cheltuiesc mai mult pe produse care sunt sustenabile și benefice pentru mediu, iar 64% sunt pregătiți să își schimbe comportamentul, dacă acest lucru este în beneficiul societății.

Cu toate acestea, 78% dintre consumatori își fac griji în privința impactului pandemiei asupra propriilor finanțe. 53% dintre ei spun că prețul a devenit un criteriu mai important pentru o achiziție decât era înainte de pandemie, ceea ce reprezintă o amenințare la adresa duratei în timp a atitudinii pozitive față de comportamentele sustenabile. Prin urmare, în loc să se angajeze financiar pentru atingerea unor obiective de sustenabilitate importante pentru societate, mulți consumatori aleg să se implice în acțiuni care au un impact redus și nu presupun costuri, care să îi ajute să economisească bani. Astfel că, peste jumătate dintre respondenți (56%) au declarat că adoptă comportamente sustenabile doar dacă acest lucru îi ajută să economisească bani, în special în zona activităților casnice de bază, cum ar fi: diminuarea consumului de energie (85%), reciclarea sau reutilizarea ambalajelor (83%) și refolosirea pungilor de cumpărături (83%).

Cine va suporta costul sustenabilității?

Lipsa acestui angajament financiar al consumatorilor în direcția sustenabilității arată că majoritatea (68%) așteaptă de la companii să acționeze ca lideri pentru schimbări pozitive sociale și de mediu. Consumatorii consideră că organizațiile sunt mult mai în măsură să determine transformarea piețelor în direcția sustenabilității prin procese și inovații. 28% sunt de părere că marile corporații multinaționale trebuie să diminueze cantitatea de deșeuri generate prin procesele de producție, iar 25% spun că acestea trebuie să-și reducă emisiile de gaze cu efect de seră.

Conform studiului EY Future Consumer Index, în rândul consumatorilor există un nivel scăzut de informare cu privire la ce înseamnă sustenabilitatea. 61% dintre respondenți recunosc că au nevoie de mai multe informații pentru a face alegeri mai bune la cumpărături. Această situație indică necesitatea unei transparențe mai mari din partea comercianților și a companiilor producătoare de bunuri de larg consum pentru a-i ajuta și ghida pe consumatori în a face  alegeri sustenabile. Drept urmare, produsele și serviciile sustenabile se confruntă cu probleme de percepție, mulți consumatori sunt descurajați de preocupările legate de calitatea slabă (67%) și de prețurile ridicate (66%), precum și de lipsa de încredere generată în urma unor antecedente de tip „greenwashing” și a unor presupuse practici de marketing înșelător (60%).

Percepțiile privind sustenabilitatea variază în funcție de țară

În legătură cu principalele aspectele ale sustenabilității care îi preocupă cel mai mult pe consumatori, s-au înregistrat câteva diferențe în răspunsurile celor sondați: deșeurile din plastic reprezintă cel mai mare motiv de îngrijorare în SUA (62%) și Marea Britanie (73%), în timp ce poluarea aerului este principala preocupare în China, iar poluarea apei este pe primul loc în Brazilia (93%). Aceste rezultate indică faptul că nu există o abordare universal valabilă pentru companii și că acestea vor trebui să țină cont de nuanțele regionale, atunci când vor încerca să soluționeze problemele de sustenabilitate.

Cea mai recentă ediție a studiului EY Future Consumer Index este disponibilă la ey.com/futureconsumerindex7.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 12135 / 18268
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
    Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
    Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
    ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
    Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
    Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
    Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
    Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
    Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
    Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
    Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
    Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...