ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Conflictul armat din Ucraina a generat un potenţial economic, dar şi o presiune asupra portului Constanţa (organizaţie)

08 Ianuarie 2024   |   AGERPRES

În 2024, CPBA îşi propune să continue misiunea de creştere a competitivităţii portului Constanţa, consolidând parteneriatele şi adaptându-se dinamic la schimbările din contextul geopolitic şi economic.

 
 
Conflictul armat din Ucraina a generat un potenţial economic, dar şi o presiune asupra portului Constanţa, astfel că dezvoltarea şi modernizarea au devenit imperative, susţin reprezentanţii organizaţiei patronale Constanta Port Business Association (CPBA).

Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, propunerile CPBA pentru reducerea blocadei din zona Mării Negre au oferit "soluţii valide, implementate de către autorităţi, care au răspuns la nevoile de creştere a capacităţilor de operare şi a eficienţei în servicii".

Astfel, în 2024 CPBA îşi propune să continue misiunea de creştere a competitivităţii portului Constanţa, consolidând parteneriatele şi adaptându-se dinamic la schimbările din contextul geopolitic şi economic.


"Încă din anul 2022 CPBA a depus la Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii un proiect pentru creşterea capacităţii de operare, solicitând aprobarea unei Scheme de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în suprastructură portuară", se menţionează în comunicat.

Conform sursei citate, în 2023, prin rezilienţă şi interacţiunea sinergică cu Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi CE, CPBA a accelerat accesul la fondurile europene nerambursabile şi depunerea de proiecte private în cadrul Programului Transport 2021-2027.

"Aceste resurse vor fi direcţionate către dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii portuare, având impact semnificativ asupra capacităţii de operare şi eficienţei serviciilor portuare.", se mai precizează în comunicat.

Totodată, CPBA a înaintat permanent autorităţilor guvernamentale şi portuare şi Comisiei Europene propuneri de optimizarea proceselor şi eliminarea blocajelor în trafic, în scopul adaptarii capacităţii de preluare a fluxurilor de marfă în creştere record din anul acesta.

"Ca răspuns, anul 2023 a adus implementarea de către autorităţi a propunerilor de reorganizare a zonelor de acostare şi manevră portuară pentru nave fluviale (relocarea danei de aşteptare în zona Cernavodă), modernizarea traficului rutier prin digitalizare şi simplificarea proceselor în lanţul de transport maritim şi fluvial", susţin reprezentanţii organizaţiei.

Totodată, reprezentanţii CPBA susţin că 2023 a fost un an deosebit, "axându-se pe iniţiative strategice pentru dezvoltare portuară şi consolidarea poziţiei portului Constanţa la nivel internaţional".

"CPBA a reprezentat o forţă determinantă în evoluţia portului Constanţa în anul 2023, acţionând într-un context geopolitic complex cu atenţie, flexibilitate şi competenţă în domeniul transportului naval", se mai spune în comunicat.

Astfel, prin coeziunea puternică dintre membri şi colaborarea eficientă cu autorităţile şi organismele europene (Comisia Europeană şi Comisia Dunării), CPBA a reuşit să răspundă provocărilor geopolitice şi economice regionale şi internaţionale, contribuind la dezvoltarea portului Constanţa şi creşterea competitivităţii acestuia.

CPBA a consolidat poziţia portului în anul 2023, fiind activ în proiecte strategice majore, cum ar fi dezvoltarea şi modernizarea portuară, promovarea internaţională prin organizarea Forumului Marea Caspică - Marea Neagră şi în acţiuni de consultare şi negociere legislativă care interesează activitatea şi bunul mers al agenţilor economici şi industriei portuare în general.

Pe de altă parte, CPBA a avut un rol proeminent în digitalizare şi eficientizarea operaţiunilor, contribuind la optimizarea traficului rutier şi la simplificarea procedurilor vamale în tranzitul de mărfuri.

"La propunerea CPBA, autoritatea administrativă portuară a implementat cu succes o soluţie de management şi automatizare a accesului şi monitorizării mijloacelor de transport rutier, rezolvând problema stringentă a blocajelor în trafic în perimetrul portuar. CPBA este implicată activ în proiectul de digitalizare al administraţiei, Port Community System, o necesitate pentru modernizarea în vederea eficientizării serviciilor în portul Constanţa semnalată continuu de către organizaţie. Participarea în Comitetul Director contribuie la elaborarea specificaţiilor necesare pentru proiectarea acestui sistem informatic integral", se mai precizează în comunicat.

În aprilie, alături de Ambasada Republicii Kazahstan în România, CPBA a organizat în premieră Forumul Marea Caspică - Marea Neagră. Evenimentul a iniţiat interacţiune cu statele din Asia Centrală şi Caucazul de Sud şi a evidenţiat potenţialul portului Constanţa în cadrul comunităţii globale, în transportul de mărfuri pe Coridorul Mijlociu, ruta care leagă Asia de Europa prin Kazahstan şi Marea Caspică.

"CPBA îşi continuă demersurile pentru atingerea obiectivului de promovare a oportunităţilor şi de atragere a noi fluxuri de mărfuri prin portul Constanţa. Participarea la evenimentul internaţional Tbilisi Silk Road Forum din Georgia a reprezentat o nouă oportunitate de promovare şi dezvoltare a colaborării pe plan global în domeniul logisticii multimodale şi a consolidat prezenţa portului Constanţa şi a CPBA în comunitatea internaţională", susţin reprezentanţii organizaţiei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3890 / 19784
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...