
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”
27 Februarie 2025
Ștefania EnacheAdina Vlaicu și-a construit traseul profesional pas cu pas, cariera sa având o fundație solidă bazată pe multă muncă și dedicare.
![]() |
Adina Vlaicu a făcut un pas major în carieră, fiind promovată, la începutul acestui an, în poziția de partener al firmei Popescu & Asociații. Această schimbare vine la pachet cu multe provocări, dar și cu noi oportunități de dezvoltare profesională. „Promovarea mea ca partener reprezintă nu doar o confirmare a maturizării profesionale, ci și un vot de încredere care mă motivează să mă autodepășesc. Există multe elemente care însoțesc promovarea, două dintre acestea fiind prioritare – responsabilitatea și entuziasmul – viziunea nu mai este limitată la mandatele efectiv gestionate, ci presupune și o implicare proactivă în direcția dezvoltării firmei, a echipei și în elaborarea unor strategii care să ne mențină în top. Parteneriatul nu se rezumă numai la exemplele de mai sus, ci presupune și o identificare cu firma din care faci parte. Discutăm despre o nouă dimensiune, cu obiective ample, cu componentă de business, organizațională, profesională. Mentoratul reprezintă un alt aspect care mă preocupă – să pot sprijini avocații aflați la început de drum în dezvoltarea abilităților profesionale. Succesul în profesie nu vine automat, ci este rezultatul unui efort susținut și constant în echipă, efort care trebuie să fie încurajat încă din perioada de început în avocatură, fie că ne referim la stagiatură sau la primul contact cu avocatura de business”, explică interlocutoarea BizLawyer.
Adina Vlaicu și-a construit traseul profesional pas cu pas, cariera sa având o fundație solidă bazată pe multă muncă și dedicare. Se declară norocoasă datorită faptului că a avut șansa de a se forma sub îndrumarea unor profesori de renume în domeniu. Ca urmare a întâlnirilor acestea fericite a avut oportunitatea de a dobândi cunoștințe atât în domeniul legislației naționale, cât și internaționale, cea din urmă fiind materializată prin experiența acumulată pe parcursul studiilor universitare la Facultatea de Drept din cadrul Universității La Coruña din Spania. „În cei 14 ani de profesie, am primit recunoașterea constantă a faptului că sunt un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților. De peste zece ani, îmi desfășor activitatea alături de colegii avocați din echipa Popescu & Asociații, o decizie care mi-a marcat evoluția atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Fiecare etapă parcursă până în prezent a avut un rol important în formarea mea ca avocat, atât din perspectiva informațiilor profesionale dobândite, cât și din perspectiva cunoașterii conceptului de business în avocatură”, menționează avocatul.
Dorința de a ajuta oamenii și de a lupta pentru dreptate a fost cea care a motivat-o pe Adina Vlaicu să se îndrepte către studiile în domeniul juridic.
Avocatura de business a atras-o datorită faptului că fiecare mandat aduce cu sine provocări noi, care reclamă adaptarea strategiei, iar impactul deciziilor juridice este imens. „Am ales zona de prevenție și conformitate pentru că îmi place să fiu cu un pas înainte – să identific riscuri, să construiesc mecanisme de protecție pentru companii, să găsesc soluții înainte ca problemele să devină crize. Avocatura de business este un domeniu complex, dinamic, extrem de competitiv, în care încrederea, previzibilitatea și proactivitatea fac diferența între servicii avocațiale bune și servicii avocațiale de excepție”, completează partenerul Popescu & Asociații.
---------------------------------------------
Citește și

--------------------------------------------
O echipă unită poate face imposibilul posibil
Din punctul său de vedere, în avocatură, efortul personal reprezintă fundamentul evoluției profesionale. „Talentul și inovația au menirea unor puncte forte în procesul de evaluare și gestionare al mandatelor, însă fără muncă susținută, nu poți excela. Aș defini ponderea ca fiind 90% muncă și 10% talent. Fără perseverență, studiu continuu, seriozitate și atenție la detalii, talentul nu poate compensa. Avocatura reprezintă o meserie în care rezultatele se construiesc etapizat, cu rigoare și cu entuziasm”; argumentează interlocutoarea BizLawyer.
Totodată, este important și cât de mult lucrezi, dar și cu cine, aceste două aspecte fiind cruciale în formarea unui profesionist. „Calitatea muncii și dedicarea definesc rezultatele, dar echipa și mentorii fac diferența între un rezultat bun și unul excepțional. Este similar unui puzzle: fiecare contribuție individuală completează imaginea de ansamblu. Oricât de bun ai fi, nu poți reuși singur. O echipă unită poate face imposibilul posibil. Da, contează cât muncești, dar mai important este să muncești inteligent și alături de oamenii potriviți. La Popescu & Asociații am găsit și am contribuit la consolidarea acestei structuri: o echipă de profesioniști pasionați, serioși, cu care pot să construiesc și să inovez. Pot spune că, aici, colaborarea cu colegi experimentați și orientați spre excelență a conturat în mod pozitiv dezvoltarea mea profesională”, nuanțează avocatul.
Pe parcursul formării sale a avut mentori care i-au ghidat pașii în carieră și cărora le este recunoscătoare pentru toate eforturile manifestate constant în dezvoltarea sa. De la aceste persoane a învățat atât tehnici juridice, cât și cum să își păstreze calmul în situații-limită, cum să citească un adversar într-o negociere și cum să își susțină punctul de vedere fără ezitare. „Acum încerc, la rândul meu, să transmit mai departe ce am învățat. Cu toate acestea, învățarea reprezintă un proces continuu, iar studiul constant și schimbul de idei și experiență cu colegii din domeniu sunt esențiale pentru a putea oferi servicii la cele mai înalte standarde de performanță”, mai spune interlocutoarea BizLawyer.
În opinia sa, avocatura nu poate fi privită ca o activitate tehnică, bazată pe competențe practice limitate. Adina Vlaicu subliniază faptul că avocatura este o profesie nobilă, cu standarde etice și profesionale înalte, un veritabil mod de viață. „Nu suntem avocați numai în cadrul unui program bine definit, ci purtăm pe umeri o responsabilitate majoră cu privire la toate problemele care ne sunt încredințate”, punctează partenerul Popescu & Asociații.
De asemenea, consideră că inerent colaborării cu avocații din cadrul echipei, ai posibilitatea de a învăța ce presupune exercitarea profesiei de avocat și de a-ți însuși acele componente care sunt potrivite viziunii proprii.
„Observația, experiența și mentoratul în domeniu sunt esențiale în formarea unui avocat bun. La Popescu & Asociații construim un mediu bazat pe valori comune, în care fiecare avocat se simte motivat să contribuie pentru obținerea celor mai bune soluții juridice pentru clienți, un mediu în care se construiesc relații de prietenie durabilă. Faptul că echipa nu este formată doar din avocați, ci aceștia sunt și prieteni, are un impact pozitiv în procesul dezvoltării durabile a societății”, adaugă avocatul.
Faptul că este parte dintr-o firma așa cum este Popescu & Asociații vine la pachet cu multe avantaje. Printre acestea, nominalizează, în principal, dinamismul, complexitatea proiectelor și libertatea de a gândi outside the box. În plus, avocații firmei au acces la proiecte de mare anvergură, la clienți care îi provoacă să găsească soluții inovatoare și la o echipă unde colaborarea este reală și efectivă, nu doar un concept prezentat iluzoriu pe hârtie.
Adina Vlaicu își alege cu mare grijă oamenii cu care lucrează, menționând faptul că Popescu & Asociații caută, în primul rând, seriozitate, cea care reprezintă fundamentul pe care se construiește orice carieră solidă în avocatură. Dorința de a învăța și perseverența sunt alte două calități urmărite și apreciate de reprezentanții casei de avocatură. „Talentul contează, dar fără disciplină și determinare, nu poate fi valorificat pe deplin. Găsirea oamenilor cu potențial nu este întotdeauna ușoară, însă la Popescu & Asociații reușim să atragem avocați motivați, care înțeleg că performanța vine din muncă susținută și din dorința de a se depăși în fiecare zi”, atrage atenția interlocutoarea BizLawyer.
--------------------------------------------------------
Citește și

→ Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
-----------------------------------------------------------------
Misiunea partenerului într-o firmă de avocatură
Misiunea unui partener într-o firmă de avocatură este una complexă. Activitatea celui care ocupă această poziție nu presupune numai coordonarea proiectului. Partenerul este implicat în abordarea strategiei, supervizarea activităților și realizarea mentoratului, interacțiunea cu clienții, manifestând un rol tripartit – de lider, strateg și avocat litigant. „Leadership-ul strategic presupune viziune și adaptarea strategiei la nevoile clienților, un veritabil atu în proiectele de conformitate, prevenție a corupției, politici de prevenire a spălării banilor, ce au ca scop identificarea de riscuri și gestionarea acestora în activitatea curentă a clienților. Rezumând toate cele de mai sus, avocatul partener trebuie să se implice nemijlocit în proiecte, să gestioneze eficient latura operațională a firmei și să urmărească dezvoltarea constantă a relațiilor cu clienții”, susține Partenerul Popescu & Asociații.
Munca Adinei Vlaicu implică proiecte majore pentru firma din care face parte. În ultima perioadă, a gestionat preponderent mandate care au îmbinat strategii de prevenție cu obiective de conformitate și dezvoltare corporativă.
Unul dintre cele mai provocatoare cazuri a vizat reprezentarea unei companii acuzate de încălcări ale normelor de mediu, într-un context de reglementare instabil și sub presiunea opiniei publice. Apărările pe latura penală au fost completate de o strategie amplă de restructurare a operațiunilor, asigurând conformitatea cu normele europene și obținând, în paralel, finanțare pentru modernizare. „Acest proiect a demonstrat clar cum conformitatea și dezvoltarea sustenabilă pot deveni elemente esențiale ale unei apărări eficiente”, comentează avocatul.
Un alt mandat de mare complexitate a implicat o companie farmaceutică, în contextul unor acuzații de fraudă legate de transferurile de proprietate intelectuală. „Cazul a necesitat nu doar o apărare tehnică, bazată pe analiza detaliată a documentației tranzacționale, ci și o gestionare atentă a riscurilor reputaționale și operaționale, având în vedere impactul asupra rețelei de distribuție și expunerea la sancțiuni semnificative. Am reușit să demonstrăm legitimitatea transferurilor, asigurând astfel atât protecția juridică a clientului, cât și continuitatea afacerii”, precizează interlocutoarea BizLawyer.
Partenerul Popescu & Asociații explică faptul că îi este dificil să realizeze o departajare a proiectelor firmei în funcție importanța acestora, în contextul în care echipa din care face parte abordează fiecare mandat încredințat cu același nivel de rigoare și implicare. „Mai mult, activitatea noastră este dinamică, fiind materializată în multiple proiecte care acoperă atât zona de conformitate și prevenție juridică, cât și litigii cu miză ridicată. În acest sens, coordonez proiecte ce vizează alinierea cerințelor de conformitate cu strategiile de creștere ale companiilor din sectoare de interes strategic, care implică atât analiza și evaluarea standardelor de risc, cât și restructurarea operațiunilor, pentru a asigura conformitatea cu standardele internaționale, astfel încât activitatea clienților să se dezvolte în condiții de siguranță. În paralel, suntem implicați în proiecte majore în sectorul financiar, unde strategia defensivă trebuie să răspundă atât cerințelor penale, cât și exigențelor autorităților de reglementare. Obiectivele nu vizează doar obținerea unor soluții favorabile, ci și clarificarea unor aspecte esențiale privind standardele de responsabilitate managerială post-fuziune, cu impact asupra întregului sector. Nu în ultimul rând, gestionăm și proiecte în care este necesară o cunoaștere aprofundată a mediului bursier, a instrumentelor și investițiilor financiare, strategia fiind calibrată în raport de modalitatea de preluare a companiilor, tranzacționarea activelor, respectiv analiza și abordarea acestor operațiuni din perspectiva dreptului penal al afacerilor. Aceste proiecte reflectă o tendință tot mai evidentă în practica noastră: apărarea nu se rezumă doar la litigiile din sala de judecată sau la gestionarea investigațiilor, ci integrează din ce în ce mai mult strategii de prevenție, conformitate și adaptare juridică la obiectivele de dezvoltare ale companiilor”, detaliază avocatul.
Adina Vlaicu crede cu tărie că profesionistul care dorește să urce în carieră și să se mențină mereu în linia întâi trebuie să fie serios, ușor adaptabil și să aibă curaj. „Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare, cum ar fi reglementările privind inteligența artificială, și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”, concluzionează partenerul Popescu & Asociații.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1 / 1921 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Adina Vlaicu (Popescu & Asociații), un om statornic, serios, carismatic, atent la detalii și la nevoile clienților: ”Trebuie să fii mereu la curent cu schimbările legislative, să te specializezi în domeniile în plină dezvoltare și să anticipezi nevoile pieței. Networking-ul strategic și implicarea în dezbateri profesionale te ajută să rămâi relevant. Dar, mai presus de toate, trebuie să îți placă ceea ce faci – pasiunea este cea care te ține în joc pe termen lung”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
Cum văd anul 2025 profesioniștii considerați Leading Lawyers de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Florian Nițu, Managing Partner PNSA, poziționat de Legal500 în categoria ‘Hall of Fame’ în practica de M&A: ”Cu excepția unor cataclisme geostrategice pe care nu le putem vedea și pe care noi, din România, nici nu le putem preveni, avem motive bune să fim optimiști. Resurse, Infrastructură, Energie, Tech și Food sunt cele cinci domenii în care vom vedea cu precădere investiții și tranzacții noi, în mod accelerat, dar coerent totuși, formând o nouă paradigmă de dezvoltare”
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...