ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR semnalează creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români

12 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Reprezentanţii UNTRR reamintesc că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu "impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România", precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor prevăzută prin Regulamentul nr. 1054/2020, se aplică din 20 august 2020, deşi "încă lipsesc prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligaţii inclusiv

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, după ce Germania a eliminat precizarea că întoarcerea acasă a şoferilor nu este obligatorie, iar CE întârzie să transmită clarificări, potrivit unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.
 
"Deşi iniţial UNTRR a salutat, în luna septembrie a acestui an, interpretarea Germaniei, ţara care deţine şi Preşedinţia Consiliului UE în aceasta perioadă, privind posibilitatea şi nu obligaţia ca şoferii să se întoarcă în mod regulat la locul de reşedinţă sau la centrul operaţional al companiei, considerăm că eliminarea de către Germania a acestor precizări de pe site-ul oficial al Ministerului Federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale - BMVI (https://www.bmvi.de/) conduce la creşterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1 pentru transportatorii români, în contextul lipsei unui răspuns oficial al Comisiei Europene pentru clarificarea aplicării noilor prevederi.", se menţionează în comunicat.
 
Reprezentanţii UNTRR reamintesc că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020, iar anumite prevederi din acest pachet legislativ cu "impact devastator pentru industria transporturilor rutiere din România", precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor prevăzută prin Regulamentul nr. 1054/2020, se aplică din 20 august 2020, deşi "încă lipsesc prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligaţii inclusiv
în situaţia în care şoferul nu doreşte să se întoarcă acasă, precum şi informaţii privind amenzile aplicabile în cazul nerespectării acestei obligaţii."
 
"Cu toate ca UNTRR a solicitat clarificări Comisiei Europene privind aplicarea noilor reguli imediat după publicarea Pachetului Mobilitate 1, pentru asigurarea unui cadru legal clar şi armonizat la nivel european, în scopul prevenirii controalelor şi amenzilor abuzive ale autoritaţilor din Vestul UE, UNTRR nu a primit niciun răspuns din partea Comisiei Europene, deşi noile reguli sunt în vigoare din 20 august 2020. Comisia Europeană încă lucrează la un set de clarificări privind întoarcerea acasă a şoferilor, declaraţia şi controlul întoarcerii, care se aşteaptă să fie prezentate în luna noiembrie 2020.", se mai spune în comunicat.
 
Totodată, UNTRR precizează că a contestat la Curtea Generală a Uniunii Europene prevederile discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, care "restricţionează grav activitatea transportatorilor români în UE. UNTRR solicită CJUE anularea prevederilor Regulamentului 1054/2020 privind obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor şi interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina, precum şi suspendarea aplicării acestor prevederi discriminatorii până la decizia de anulare, având în vedere că transportatorii români nu au o opţiune viabilă la acest moment.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2824 / 5353
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...