
Modificari in organizarea si functionarea ANAP
17 Decembrie 2020
Vass LawyersModificarile vizeaza inclusiv infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) astfel cum este aceasta reglementata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 (OUG nr. 13/2015).
In Monitorul Oficial nr 614 din data de 13 iulie 2020 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 114/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice (OUG nr 114/2020).
Modificarile vizeaza inclusiv infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) astfel cum este aceasta reglementata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 (OUG nr. 13/2015).
Modificarile aduse OUG nr. 13/2015 au fost adoptate in contextul reorganizarii Guvernului. Astfel, este reglementata la nivelul OUG nr. 13/2015 trecerea ANAP din subordinea Ministerului Finantelor Publice in subordinea Secretariatului General al Guvernului.
Modificarile vizeaza inclusiv infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) astfel cum este aceasta reglementata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 (OUG nr. 13/2015).
Modificarile aduse OUG nr. 13/2015 au fost adoptate in contextul reorganizarii Guvernului. Astfel, este reglementata la nivelul OUG nr. 13/2015 trecerea ANAP din subordinea Ministerului Finantelor Publice in subordinea Secretariatului General al Guvernului.
Totodata, se adapteaza organizarea si functionarea ANAP acestei noi subordonari. De exemplu, finantarea ANAP nu se mai asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice, ci prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Cu titlu de noutate, OUG nr. 114/2020 stabileste noi atributii in sarcina ANAP, precum:
→ elaborarea si implementarea, in colaborare cu alte institutii implicate in domeniu, a documentelor de politica publica, strategiilor guvernamentale, planurilor, programelor si metodologiilor in domeniul achizitiilor publice, in conformitate cu Programul de guvernare si politica la nivelul Uniunii Europene, adoptate, dupa caz, prin hotarare a Guvernului;
→ elaborarea si implementarea, in colaborare cu alte institutii cu atributii in domeniul achizitiilor publice, a Planului privind profesionalizarea in domeniul achizitiilor publice, adoptat prin hotarare a Guvernului.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2758 / 5415 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...