ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ARB: 11 instituţii financiare au semnat acordul pentru consolidarea mediului de afaceri românesc

11 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Industria financiară din România propune încheierea unui acord cu autorităţile, de tipul "gentlemen's agreement", privind asigurarea predictibilităţii legislative pentru următorii 10 ani.

 
 
Acordul de Colaborare pentru crearea Platformei Financiare, proiect ce urmăreşte promovarea, în cooperare cu instituţiile interesate, a principiilor dezvoltării economice durabile şi ale progresului social, a fost semnat de 11 instituţii reprezentative ale industriei financiare din România, potrivit unui comunicat de presă al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).

Organizaţia menţionează că proiectul de structurare a platformei program de colaborare în România pe zona financiară sub denumirea Platforma Financiară este o construcţie non juridică, bazată pe sinergie şi solidaritate, care permite intensificarea comunicării şi a colaborării între reprezentanţii pieţei financiare din România pentru îmbunătăţirea stabilităţii mediului economic şi financiar. Astfel, se doreşte consolidarea mediului de afaceri românesc prin îmbunătăţirea mai multor aspecte, printre care transparenţa şi predictibilitatea, elemente cheie ce stau la baza deciziilor strategice ale potenţialilor investitori.


Industria financiară din România propune încheierea unui acord cu autorităţile, de tipul "gentlemen's agreement", privind asigurarea predictibilităţii legislative pentru următorii 10 ani.

Prin intermediul acestuia, se recomandă asigurarea de consultări periodice cu industria financiară, evaluarea riscurilor iniţiativelor legislative propuse prin intermediul studiilor de impact şi asigurarea unui dialog deschis între Guvern, antreprenori, instituţii financiare sub forma unor întâlniri de tip workshop, panel de discuţie pentru a evalua impactul potenţial al modificărilor legislative.

Semnatarii Acordului de Colaborare sunt Asociaţia Română a Băncilor, Asociaţia Administratorilor de Fonduri din România, Asociaţia Analiştilor Financiar-Bancari din România, Asociaţia Brokerilor, Asociaţia de Plăţi Electronice din România, Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România, Asociaţia Română a Brokerilor de Credite, Asociaţia Societăţilor Financiare din România-ALB, Bursa de Valori Bucureşti, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.

Prin intermediul Platformei Financiare se stabileşte modul în care membrii acesteia, în baza principiilor comune, precum dezvoltarea intermedierii financiare, prosperitatea economică, reputaţia, libera concurenţă, stabilitatea, transparenţa, inovaţia şi educaţia financiară vor colabora pentru realizarea obiectivelor comune.

Acordul de Colaborare are ca obiective conlucrarea în vederea dezvoltării şi consolidării sectorului financiar ca parte a unei pieţe performante, stabile şi eficiente. Astfel, se doreşte îmbunătăţirea mediului de afaceri din România şi perfecţionarea mecanismelor economice din sfera activităţilor comune, dar şi colaborarea între instituţii prin facilitarea dialogului deschis şi promovarea unor politici comune. Totodată, Acordul urmăreşte respectarea legalităţii, eticii profesionale, precum şi a normelor privind concurenţa în activitatea economică şi în relaţiile dintre părţi.

În comunicat se menţionează că pe parcursul colaborării nu se vor discuta aspecte care să contravină prevederilor Legii Concurenţei, fiind avută în vedere stimularea concurenţei şi a unui mediu concurenţial adecvat.

În practică vom asista la reprezentarea, susţinerea intereselor legitime ale membrilor în relaţia cu instituţiile şi autorităţile publice şi cu alte persoane juridice şi fizice, în raport cu obiectul şi scopul de activitate ale membrilor, precum şi promovarea unei imagini favorabile a membrilor şi a domeniilor de interes pe plan naţional şi internaţional.

Semnatarii Acordului urmăresc realizarea unui dialog permanent cu autorităţile şi instituţiile statului, precum şi cu orice terţi pe probleme de interes economic general, inclusiv prin formularea de propuneri asupra proiectelor de acte normative specifice şi participarea la dezbaterile pe marginea acestora în domeniile de interes. Prin acest Acord, instituţiile partenere pot organiza programe comune, în baza unor acorduri separate, în domeniile pe care le reprezintă. Acordul a fost încheiat pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire a valabilităţii cu acordul partenerilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4327 / 5346
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...