UNTRR solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în PNRR, cu o alocare de 5 miliarde de euro
16 Martie 2021 Agerpres
Astfel, UNTRR cere alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor rutiere din România. potrivit comunicatului.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) care va fi transmis Comisiei Europene, se menţionează într-un comunicat remis marţi de organizaţie.
Astfel, UNTRR cere alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea şi decarbonizarea transporturilor rutiere din România. potrivit comunicatului.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită această sumă prin PNRR pentru finanţarea prioritară a digitalizării şi a achiziţiei de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfa (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG), iar în viitor şi a celor pe bază de hidrogen, precum şi pentru dezvoltarea de staţii de alimentare CNG/LNG în România, se precizează în comunicat.
"UNTRR solicită Guvernului României valorificarea pragmatică şi concretă a sprijinului financiar important acordat de UE prin Pachetul de redresare -NextGenerationEU, respectiv alocarea a 5 miliarde euro pentru sectorul transporturilor rutiere prin planul naţional de redresare şi rezilienţă în următorii 3 ani, pentru digitalizare şi reînnoirea a jumătate din flota României de vehicule comerciale licenţiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) şi persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(CNG/LNG) şi pentru dezvoltarea a 100 de staţii de alimentare CNG/LNG în România", conform comunicatului UNTRR.
Organizaţia transportatorilor rutieri notează că în ciuda pierderilor şi incertitudinii economice, transformarea sectorului transporturilor rutiere va continua în ritm accelerat în domeniul decarbonizarii, având în vedere obiectivele europene ambiţioase ale Pactului Verde European, iar presiunea asupra sectorului de transport este foarte mare pentru a realiza o reducere cu 90% a emisiilor generate de transporturi pâna în 2050.
În acest context, transportatorii români doresc să investească în vehicule ecologice, iar la acest moment, CNG/LNG sunt singura soluţie fezabilă importantă pentru companiile româneşti care operează transporturi rutiere internaţionale în UE, având în vedere faptul că pe distanţe lungi vehiculele electrice nu sunt viabile din punct de vedere economic, se menţionează în comunicatul UNTRR.
România are mari rezerve de gaze naturale, iar noile descoperiri recente vor ajuta România să devină mai independentă din punct de vedere energetic, folosind resursele proprii de gaz natural pentru transporturile operate cu vehicule CNG/LNG, potrivit sursei.
"În acest context, consideram ca tranziţia verde prin decarbonizarea transporturilor rutiere din România este unul din domeniile prioritare pentru România, cu cea mai mare nevoie de sprijin prin finanţarea UE pentru: reînnoirea flotei (camioane, autocare şi autobuze) cu vehicule funcţionând pe combustibili alternativi prin acordarea de subvenţii transportatorilor români de până la 50% din costul vehiculului, similare celor acordate transportatorilor din alte State Membre pentru achiziţionarea vehiculelor CNG/LNG; dezvoltarea unei reţele de staţii de alimentare CNG/LNG în România la un nivel similar celorlalte State Membre UE", se menţionează în comunicatul UNTRR.
Pe de altă parte, transportatorii rutieri români trebuie sa-şi echipeze flotele cu soluţii digitale, arată organizaţia transportatorilor.
"În următorii 5 ani, toate vehiculele comerciale de peste 2,5 tone utilizate în transportul internaţional trebuie sa fie echipate cu un tahograf inteligent. În acelaşi timp, transportatorii rutieri români trebuie sa îşi dezvolte infrastructura
digitală, care permite interoperabilitatea cu alţi operatori şi furnizori de servicii digitale, cum ar fi eCMR şi eTIR pentru transportul rutier de marfuri. În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României digitalizarea documentelor de transport şi măsuri concrete pentru începerea implementarii e-CMR în România", se precizează în comunicat.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 15852 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





