ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită amânarea aplicării amenzilor în privinţa sistemului e-Transport, până la 1 iunie 2025

31 Martie 2025   |   Agerpres

Potrivit UNTRR, API-ul furnizat de Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală nu funcţionează corespunzător şi generează erori în transmiterea datelor şi blocaje în operare.

 
 
Reprezentanţii transportatorilor rutieri din România susţin că aplicaţia e-Transport nu funcţionează corect, la ora actuală, şi solicită amânarea aplicării sancţiunilor privind acest sistem până la 1 iunie 2025.

"Deşi Ministerul Finanţelor şi ANAF au anunţat finalizarea aplicaţiei e-Transport în iulie 2024, perioada de testare tehnică (15 iulie - 31 august 2024) a fost insuficientă şi din acest motiv termenul de aplicare a amenzilor a fost prorogat în etape până la 31 martie 2025. În această perioadă majoritatea operatorii de transport medii şi mari au făcut investiţii în sisteme de GPS şi softuri de conectare şi automatizare a transmiterii coordonatelor GPS legate de sistemul RO e-Transport însă acestea nu au ajuns la un grad de satisfacere a cerinţelor legale. De asemenea, nici aplicaţia pentru telefon utilizată de şoferii români şi străini nu este mai stabilă ca softul prin API", se arată într-un comunicat de presă al UNTRR transmis, luni, AGERPRES.


Potrivit sursei citate, API-ul furnizat de Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală nu funcţionează corespunzător şi generează erori în transmiterea datelor şi blocaje în operare.

"Automatizarea este incompletă, iar firmele sunt nevoite să aloce resurse umane suplimentare pentru operare manuală, ceea ce duce la costuri ridicate şi imposibilitatea susţinerii activităţii pe timp de noapte. Funcţionarea aplicaţiei mobile: codurile UIT nu se asociază corect cu numerele de înmatriculare, nu este clar modul de introducere în cazul codurilor multiple, iar aplicaţia se închide automat dacă şoferul rămâne fără semnal timp de 60 de minute - o situaţie frecventă în România. Totodată, Ghidul Aplicaţiei Mobile nu este disponibil pe site-ul oficial nici la această dată. Lipsa clarităţii privind scenarii uzuale de transport: De exemplu, nu există instrucţiuni oficiale pentru situaţiile în care marfa nu este descărcată imediat sau când remorcile sunt schimbate, ceea ce creează incertitudini şi riscuri de sancţionare nejustificată", notează Uniunea.

De asemenea, UNTRR subliniază faptul că aplicaţia şi legislaţia aferentă sistemului RO e-Transport nu este disponibilă şi în limba engleză, "ceea ce duce la imposibilitatea utilizării ei de către şoferii străini care au operaţiuni de transport internaţional pe teritoriul României".

În acest sens, organizaţia profesională propune pentru transporturile internaţionale recunoaşterea tahografului G2V2 ca alternativă, precum şi tahograful G2V1.

"Având în vedere investiţiile semnificative deja realizate de operatorii de transport în tahograful inteligent G2V2, UNTRR solicită exceptarea vehiculelor dotate cu acest echipament de la obligaţia monitorizării prin sistemul e-Transport. Tahograful G2V2, introdus din 21 august 2023, oferă funcţionalităţi extinse - inclusiv înregistrarea automată a trecerii frontierelor, perioadelor de odihnă şi a activităţilor de încărcare/descărcare - şi poate furniza date precise autorităţilor prin extrasele din cardul tahograf, în conformitate cu cerinţele europene. Tahograful G2V1 este în vigoare din 15 iunie 2019 şi trebuie schimbat până pe 18 august 2025. UNTRR îşi exprimă încrederea că Ministerul Finanţelor va analiza cu responsabilitate aceste probleme reale din teren şi va transpune într-un act oficial derogarea de aplicare a amenzilor până la data de 1 iunie 2025, evitând astfel penalizarea injustă a transportatorilor care nu dispun de un sistem funcţional", se menţionează în comunicat.

UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional.

De la înfiinţare şi până în prezent, în Uniune s-au înscris peste 16.000 de firme, operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6 / 18791
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2025, ceremonie ce va avea loc joi | NNDKP, Schoenherr și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui împrumut de peste 54,7 mil. € în România și a unui împrumut de 275 mil. € în Spania | Alexandru Bîrsan (co-managing partener) și Rebecca Marina (counsel), în prim plan
VIDEO | Pastila de insolvență – Procedurile de restructurare (powered by ZRVP)
Rundă de promovări la ZRVP | Echipa de seniori a firmei crește cu șapte avocați. Dr. Cosmin Vasile: ”Ceea ce definește avocatul ZRVP este căutarea obsesivă a soluției juridice care să răspundă cel mai bine nevoilor clientului, iar aceasta este calitatea cheie a fiecărui membru al echipei ZRVP și primul criteriu care stă la baza promovărilor anuale”
CMS anunță noi promovări în România | Alina Tihan preia rolul de Partener în departamentul de Finanțe, iar Andrei Tercu devine co-coordonator al departamentului de Taxe. Horea Popescu, Managing Partner: ”Abilitățile lor de lideri și capacitatea de a obține rezultate excepționale le-a adus încrederea și aprecierea tuturor”
Chambers Europe 2025 | Cele mai bune firme locale de avocați în 9 arii de practică. NNDKP, Filip & Company, Schoenherr, RTPR și Țuca Zbarcea & Asociații au cele mai multe nominalizări pe prima bandă a performanței profesionale
Bondoc și Asociații a anulat un Proces-verbal de sancționare emis în materia RO e-Transport. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii înseamnă provocare, determinare, perseverență și o mare dorință de echilibru între viața personală și cea profesională. Irina Corcoveanu, Partener WHSimion & Partners: ”Poate că femeile au nativ o înclinație mai mare către o abordare mai empatică și o diversitate de perspective, însă aceste calități le pot manifesta în egală măsură și bărbații avocați. Diferența ar putea să fie mai degrabă de la o persoană la alta, decât de la un gen la altul”
Women Lawyers | Doamnele au roluri principale și instrumentează proiecte majore la PNSA, firmă în care membrele echipei au un profil profesional bine conturat. Camelia Pătrașcu, Partener: ”Am ocazia de a profesa într-un mediu competitiv, alături de avocați de excepție. În fiecare zi descopăr ceva nou și apreciez deschiderea mea către învățare și inspirația pe care o găsesc în cei din jur”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...