ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu realizat de Grupul MOL: Deşi parcul auto din Europa Centrală şi de Est îmbătrâneşte, şoferii amână înlocuirea vehiculelor

02 Iunie 2025   |   Agerpres

Datele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia.

 
 
Vârsta medie a vehiculelor în ţări din Europa Centrală şi de Est a atins sau depăşit 12 ani, cu toate acestea, majoritatea şoferilor nu consideră că vehiculele lor sunt vechi, iar 44% spun că maşina lor "nu mai e nouă, dar nici veche", relevă rezultatele unui studiu de specialitate dat luni publicităţii.

Studiul, realizat de Grupul MOL, s-a bazat pe răspunsurile a peste 1.700 de membri ai programului de loialitate MOL Move din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Serbia şi Slovenia şi a analizat obiceiurile legate de întreţinerea maşinilor şi atitudinea faţă de carburanţii premium.

Datele oficiale ale UE arată o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia şi 16,2 ani în Cehia. Cu toate acestea, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici în toate ţările, ceea ce sugerează că mulţi şoferi fie subestimează, fie ignoră vârsta reală a maşinilor lor. În România, doar 20% dintre respondenţi cred că vehiculul lor este vechi - deşi aproape jumătate dintre ei (47%) conduc maşini mai vechi de 10 ani.


De asemenea, studiul a mai arătat că aproape jumătate dintre şoferii din regiune nu intenţionează să îşi schimbe maşina în următorii cinci ani - indiferent de vârsta acesteia. În mod îngrijorător, unul din zece respondenţi (10%) a declarat că în prezent nu îşi permite nici măcar o reparaţie minoră. Această lipsă de flexibilitate financiară şi amânarea întreţinerii prezintă riscuri semnificative pentru siguranţa rutieră, subliniază autorii studiului.

În acest context, devin tot mai importante soluţiile accesibile, de zi cu zi, care pot prelungi durata de viaţă a vehiculului - cum ar fi utilizarea carburanţilor premium, care conţin aditivi speciali ce ajută la prevenirea acumulării de depuneri în interiorul motorului - în special pe injectoare şi supape - depuneri care, în timp, pot duce la reducerea performanţei, consum mai mare de carburant şi defecţiuni mai frecvente.

În regiune, 64% dintre şoferi folosesc carburanţi premium cel puţin o dată, iar 30% dintre aceştia aleg un astfel de carburant de cel puţin patru ori din zece alimentări.

De asemenea, majoritatea respondenţilor cred în beneficiile carburanţilor premium: 60% sunt de acord că aceştia îmbunătăţesc performanţa motorului, în timp ce 56% cred că ajută la prelungirea duratei de viaţă a acestuia.

În România, 58% dintre şoferi evaluează că fac tot ce consideră că ar ajuta pentru mentenanţa maşinii, cu 18 puncte procentuale mai mult decât media respondenţilor. În plus, jumătate dintre respondenţii români aleg carburant premium pentru cel puţin patru din zece alimentări. Doar 13% nu folosesc deloc carburanţi premium, semnificativ mai puţini decât media regiunii (27%).

"Această abordare arată că românii sunt responsabili şi atenţi la măsurile pe care le pot lua pentru a asigura îngrijirea maşinii, în contextul în care pentru ei este important ca maşina să fie de încredere şi funcţională o perioadă îndelungată, fără probleme mecanice majore, să poată fi folosită în siguranţă şi să menţină costurile de întreţinere reduse", spun autorii studiului.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

MOL România este prezentă pe piaţa locală de 30 de ani, operează 236 de staţii de servicii la nivel naţional, două depozite de carburanţi în Giurgiu şi Tileagd şi un terminal GPL în Tileagd.

În ultimii cinci ani, compania a investit în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru proprietarii de vehicule electrice, instalând în 41 de staţii puncte de încărcare MOL Plugee. Aceste staţii au în prezent capacitatea de a deservi simultan 96 de vehicule electrice.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1476 / 20673
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...