Studiu EY: Consiliile de administrație trebuie să determine conducerea companiilor să integreze sustenabilitatea
26 Martie 2024
BizLawyerConsiliile de administrație trebuie să fie mai implicate și să aibă o atitudine critică în privința sustenabilității Sub 10% dintre președinții și membrii neexecutivi din consiliile de administrație s-au declarat pe deplin mulțumiți de motivația comercială a companiilor lor în privința ESG Sunt necesare abordări mai curajoase în adoptarea reglementărilor și guvernanței AI
Integrarea sustenabilității ca prioritate de business crucială
Studiul arată că angajamentul companiilor față de sustenabilitate slăbește. Datele ediției 2023 a studiului EY Sustainable Value Study au arătat că, în medie, anul vizat pentru îndeplinirea obiectivelor climatice a devenit 2050, față de 2036 menționat anul trecut.
Conform studiului, companiile europene nu promovează sustenabilitatea ca sursă de diferențiere și de creștere, iar multe dintre ele nu caută să materializeze oportunități transformatoare care să pună accentul pe noi inițiative, produse sau servicii în domeniul sustenabilității.
Studiul a constatat că marea majoritate a companiilor nu dispun de o analiză economică solidă, care să arate cum va fi stimulată activitatea comercială de prioritățile din domeniul sustenabilității, de exemplu obiectivul „zero emisii nete”. Doar 24% dintre respondenți au declarat că au o viziune strategică clară asupra modului în care abordarea priorităților de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) va contribui la crearea de valoare pentru business. Membrii neexecutivi și președinții consiliilor de administrație sunt cu predilecție sceptici în ceea ce privește motivația comercială a sustenabilității, doar 8% declarându-se pe deplin mulțumiți, ceea ce indică un decalaj semnificativ între viziunea consiliilor de administrație și viziunea restului companiei.
Este necesară o abordare mai curajoasă în materie de reglementări
Consiliile de administrație ar trebui să insiste pentru o abordare strategică mai ambițioasă a agendei politice și de reglementare, atunci când aceasta poate fi transformată într-un avantaj competitiv.
Încurajator este faptul că aproape toate organizațiile intervievate fac schimbări, ca reacție la Directiva UE privind diligența necesară în materie de sustenabilitate a întreprinderilor (CSDDD) și la Directiva privind raportarea de sustenabilitate (CSRD), cu abordări care vizează fie optimizarea capacității lor, fie o transformare fundamentală. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre companii au declarat că au adoptat o abordare îndrăzneață, „transformatoare” în raport cu CSDDD și CSRD (48% și, respectiv, 40%).
În ceea ce privește Pactul Ecologic European, studiul a constatat că organizațile care au capacități de guvernanță mai bune în materie de sustenabilitate au făcut mai multe progrese. Totuși, doar 40% dintre respondenți consideră că au înțeles cum să acceseze finanțarea și stimulentele prin intermediul acestei inițiative.
Potrivit raportului, companiile care adoptă o abordare mai îndrăzneață în ceea ce privește reglementările vor fi mai bine poziționate pentru a-și transforma obiectivele climatice în fapte, pentru a reduce riscul de „greenwashing” și pentru a-și îmbunătăți accesul la sursele de finanțare „ecologică”. În același timp, organizațiile mai ambițioase vor fi mai bine poziționate pentru a oferi investitorilor și piețelor financiare o argumentație convingătoare privind modul în care sustenabilitatea va aduce valoare economică, creând un impact pozitiv asupra valorii companiei.
Inteligența artificială ca vector al transformării durabile
Inteligența artificială (IA) are potențialul de a fi un vector important al transformării durabile, dar necesită o guvernanță tehnologică eficientă și responsabilă pentru a acumula încredere din partea actorilor interesați.
În timp ce majoritatea companiilor raportează „progrese inițiale” în guvernanța IA, sunt puține cele care au reușit să facă pași înainte și care au o abordare robustă deja implementată. Doar o treime (33%) dintre respondenți au declarat că dispun de un cadru de guvernanță pentru utilizarea responsabilă a inteligenței artificiale, în timp ce un procent îngrijorător de 21% dintre respondenți au declarat că „nu au inițiat” încă această activitate esențială.
În contextul în care evoluțiile în domeniul inteligenței artificiale, în special în ceea ce privește inteligența artificială generativă (genAI), au loc extrem de rapid, este important ca o companie să continue să își dezvolte în paralel guvernanța tehnologică. Potrivit raportului, o abordare proactivă a guvernanței oferă avantaje semnificative în ceea ce privește deblocarea valorii economice.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1638 / 18239 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...