
RetuRO inaugurează un nou centru de colectare a ambalajelor SGR, în judeţul Timiş
07 Februarie 2024
AgerpresÎn noul centru care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 4.400 de metri pătraţi, vor fi numărate, sortate şi trimise spre reciclare doar recipientele de băuturi returnate de către consumatori prin SGR, marcate cu cod de bare specific şi logo-ul "Ambalaj cu garanţie".
Administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), RetuRO, deschide cel de-al doilea centru de colectare a ambalajelor de băuturi din ţară, în cadrul parcului logistic din Giarmata, judeţul Timiş.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis miercuri AGERPRES, în noul centru care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 4.400 de metri pătraţi, vor fi numărate, sortate şi trimise spre reciclare doar recipientele de băuturi returnate de către consumatori prin SGR, marcate cu cod de bare specific şi logo-ul "Ambalaj cu garanţie".
"Inaugurarea celui de-al doilea centru de sortare şi numărare RetuRO reprezintă mai mult decât o deschidere a unei noi unităţi de colectare a ambalajelor; este vorba despre consolidarea angajamentului nostru de a remodela peisajul reciclării din România. Obiectivul RetuRO este de a face reciclarea accesibilă fiecărui român, integrată cu uşurinţă în activitatea cotidiană. De la lansarea oficială a Sistemului de Garanţie-Returnare în România, pe 30 noiembrie, am fost martorii unei integrări treptate a ambalajelor SGR în magazinele de retail. Producătorii şi importatorii au trecut, deja, la producerea exclusivă de ambalaje SGR, în timp ce comercianţii au comandat primele kit-uri de colectare şi se pregătesc să accepte ambalajele goale de la consumatori, pe care, apoi, RetuRO le va colecta din magazinele lor. Dar acesta este un obiectiv pe care nu-l putem realiza singuri. Vrem să ne reafirmăm angajamentul faţă de mediu şi îi chemăm pe toţi românii să se alăture acestui efort colectiv pentru a construi împreună un viitor mai verde pentru ţara noastră", a declarat Gemma Webb, CEO şi preşedintă a Directoratului RetuRO.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis miercuri AGERPRES, în noul centru care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 4.400 de metri pătraţi, vor fi numărate, sortate şi trimise spre reciclare doar recipientele de băuturi returnate de către consumatori prin SGR, marcate cu cod de bare specific şi logo-ul "Ambalaj cu garanţie".
"Inaugurarea celui de-al doilea centru de sortare şi numărare RetuRO reprezintă mai mult decât o deschidere a unei noi unităţi de colectare a ambalajelor; este vorba despre consolidarea angajamentului nostru de a remodela peisajul reciclării din România. Obiectivul RetuRO este de a face reciclarea accesibilă fiecărui român, integrată cu uşurinţă în activitatea cotidiană. De la lansarea oficială a Sistemului de Garanţie-Returnare în România, pe 30 noiembrie, am fost martorii unei integrări treptate a ambalajelor SGR în magazinele de retail. Producătorii şi importatorii au trecut, deja, la producerea exclusivă de ambalaje SGR, în timp ce comercianţii au comandat primele kit-uri de colectare şi se pregătesc să accepte ambalajele goale de la consumatori, pe care, apoi, RetuRO le va colecta din magazinele lor. Dar acesta este un obiectiv pe care nu-l putem realiza singuri. Vrem să ne reafirmăm angajamentul faţă de mediu şi îi chemăm pe toţi românii să se alăture acestui efort colectiv pentru a construi împreună un viitor mai verde pentru ţara noastră", a declarat Gemma Webb, CEO şi preşedintă a Directoratului RetuRO.
Infrastructura de centre regionale pentru SGR va fi dezvoltată treptat de RetuRO, până la finalul anului, simultan cu creşterea volumului de ambalaje de băuturi puse pe piaţă de producători, returnate de consumatori şi colectate de comercianţi.
"La doar două luni de la lansare, constatăm că Sistemul de Garanţie-Returnare aduce cu sine atât provocări, cât şi progrese remarcabile în efortul nostru comun de a promova reciclarea, de a reduce impactul poluării prin ambalaje asupra mediului înconjurător şi de a ne asigura că atingem ţintele europene impuse pentru reciclare. Aşa cum am subliniat anterior, statul român şi-a îndeplinit datoria în ceea ce priveşte implementarea SGR, iar această nouă fabrică este încă o dovadă că şi sectorul privat îşi asumă cu seriozitate şi responsabilitate rolul său. Capacitatea acestui centru de a procesa aproximativ 8 milioane de ambalaje pe lună evidenţiază importanţa şi necesitatea unor astfel de iniţiative. Este important de menţionat că, în România, cu cele aproximativ 7 miliarde de ambalaje pe care ne dorim să le recuperăm, anual, de pe piaţă, implementăm al doilea cel mai mare sistem de Garanţie-Returnare din Europa, urmând exemplul Germaniei, care procesează 18 miliarde de ambalaje pe an", a menţionat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet.
În perioada următoare, RetuRO va anunţa şi alte locaţii strategice care vor intra în pregătire pentru susţinerea Sistemului Garanţie-Returnare, subliniind angajamentul companiei pentru expansiunea reţelei şi dezvoltarea infrastructurii pentru un viitor mai sustenabil. Estimările arată că, împreună cu centrul RetuRO din Bonţida, administratorul SGR va procesa aproximativ un miliard de ambalaje de băuturi, anual.
SGR a fost implementat în România începând cu data de 30 noiembrie 2023, moment din care românii ar trebui să plătească o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi şi va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.
RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie ce funcţionează pe principiul "not for profit", ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3023 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...