ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

RetuRO inaugurează un nou centru de colectare a ambalajelor SGR, în judeţul Timiş

07 Februarie 2024   |   Agerpres

În noul centru care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 4.400 de metri pătraţi, vor fi numărate, sortate şi trimise spre reciclare doar recipientele de băuturi returnate de către consumatori prin SGR, marcate cu cod de bare specific şi logo-ul "Ambalaj cu garanţie".

 
 
Administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), RetuRO, deschide cel de-al doilea centru de colectare a ambalajelor de băuturi din ţară, în cadrul parcului logistic din Giarmata, judeţul Timiş.

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis miercuri AGERPRES, în noul centru care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 4.400 de metri pătraţi, vor fi numărate, sortate şi trimise spre reciclare doar recipientele de băuturi returnate de către consumatori prin SGR, marcate cu cod de bare specific şi logo-ul "Ambalaj cu garanţie".

"Inaugurarea celui de-al doilea centru de sortare şi numărare RetuRO reprezintă mai mult decât o deschidere a unei noi unităţi de colectare a ambalajelor; este vorba despre consolidarea angajamentului nostru de a remodela peisajul reciclării din România. Obiectivul RetuRO este de a face reciclarea accesibilă fiecărui român, integrată cu uşurinţă în activitatea cotidiană. De la lansarea oficială a Sistemului de Garanţie-Returnare în România, pe 30 noiembrie, am fost martorii unei integrări treptate a ambalajelor SGR în magazinele de retail. Producătorii şi importatorii au trecut, deja, la producerea exclusivă de ambalaje SGR, în timp ce comercianţii au comandat primele kit-uri de colectare şi se pregătesc să accepte ambalajele goale de la consumatori, pe care, apoi, RetuRO le va colecta din magazinele lor. Dar acesta este un obiectiv pe care nu-l putem realiza singuri. Vrem să ne reafirmăm angajamentul faţă de mediu şi îi chemăm pe toţi românii să se alăture acestui efort colectiv pentru a construi împreună un viitor mai verde pentru ţara noastră", a declarat Gemma Webb, CEO şi preşedintă a Directoratului RetuRO.


Infrastructura de centre regionale pentru SGR va fi dezvoltată treptat de RetuRO, până la finalul anului, simultan cu creşterea volumului de ambalaje de băuturi puse pe piaţă de producători, returnate de consumatori şi colectate de comercianţi.

"La doar două luni de la lansare, constatăm că Sistemul de Garanţie-Returnare aduce cu sine atât provocări, cât şi progrese remarcabile în efortul nostru comun de a promova reciclarea, de a reduce impactul poluării prin ambalaje asupra mediului înconjurător şi de a ne asigura că atingem ţintele europene impuse pentru reciclare. Aşa cum am subliniat anterior, statul român şi-a îndeplinit datoria în ceea ce priveşte implementarea SGR, iar această nouă fabrică este încă o dovadă că şi sectorul privat îşi asumă cu seriozitate şi responsabilitate rolul său. Capacitatea acestui centru de a procesa aproximativ 8 milioane de ambalaje pe lună evidenţiază importanţa şi necesitatea unor astfel de iniţiative. Este important de menţionat că, în România, cu cele aproximativ 7 miliarde de ambalaje pe care ne dorim să le recuperăm, anual, de pe piaţă, implementăm al doilea cel mai mare sistem de Garanţie-Returnare din Europa, urmând exemplul Germaniei, care procesează 18 miliarde de ambalaje pe an", a menţionat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet.

În perioada următoare, RetuRO va anunţa şi alte locaţii strategice care vor intra în pregătire pentru susţinerea Sistemului Garanţie-Returnare, subliniind angajamentul companiei pentru expansiunea reţelei şi dezvoltarea infrastructurii pentru un viitor mai sustenabil. Estimările arată că, împreună cu centrul RetuRO din Bonţida, administratorul SGR va procesa aproximativ un miliard de ambalaje de băuturi, anual.

SGR a fost implementat în România începând cu data de 30 noiembrie 2023, moment din care românii ar trebui să plătească o garanţie de 50 de bani când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Ulterior, după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi şi va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi condiţionat de prezentarea bonului fiscal.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie ce funcţionează pe principiul "not for profit", ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2126 / 18354
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Deloitte România a asistat IMO Property Investments București, parte a Grupului Eurobank, în vânzarea a 100% din acțiunile sale către Grupul APS
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...