
Sectorul bancar, pe primul loc în topul încrederii digitale a consumatorilor (studiu)
07 Februarie 2024
AgerpresPotrivit cercetării, cei mai mulţi clienţi (89%) sunt dispuşi să îşi împărtăşească datele cu organizaţiile, dar acest lucru vine cu unele condiţii care nu se negociază.
Sectorul bancar, cel al sănătăţii şi cel al serviciilor guvernamentale sunt cele mai de încredere când vine vorba de oferirea datelor personale, arată studiul Thales Digital Trust Index 2024.
Conform sursei citate, sectorul bancar este cel mai de încredere atunci când vine vorba de securitatea datelor personale şi de furnizarea de experienţe digitale de încredere.
Thales, unul dintre cei mai importanţi furnizori globali de tehnologie şi securitate, a discutat, la nivel global, cu 12.426 de consumatori despre relaţia lor cu brandurile şi cu serviciile online, dar şi despre aşteptările lor în materie de confidenţialitate şi despre cum pot brandurile să le câştige încrederea.
Conform sursei citate, sectorul bancar este cel mai de încredere atunci când vine vorba de securitatea datelor personale şi de furnizarea de experienţe digitale de încredere.
Thales, unul dintre cei mai importanţi furnizori globali de tehnologie şi securitate, a discutat, la nivel global, cu 12.426 de consumatori despre relaţia lor cu brandurile şi cu serviciile online, dar şi despre aşteptările lor în materie de confidenţialitate şi despre cum pot brandurile să le câştige încrederea.
"Consumatorii au mai multă încredere în serviciile bancare, de sănătate şi guvernamentale atunci când trebuie să împărtăşească date personale - o tendinţă universală pe care am observat-o în toate pieţele analizate. Nu este deloc surprinzător, dacă luăm în considerare cât de reglementate sunt aceste industrii, tipurile de informaţii pe care trebuie să le gestioneze, precum şi măsurile pe care le-au pus în aplicare pentru a păstra datele consumatorilor în siguranţă. În condiţiile în care, indiferent de domeniul de activitate, companiile sunt supuse legilor internaţionale privind confidenţialitatea datelor, cele aflate la finalul clasamentului au fost vizate de un număr mai mic de directive care reglementează direct atât securitatea datelor, cât şi confidenţialitatea. Pe măsură ce tot mai multe companii îşi sporesc prezenţa digitală, sunt lecţii de învăţat şi pentru sectoarele nereglementate, deoarece preferinţele consumatorilor evoluează", a afirmat Danny de Vreeze, vicepreşedinte al Diviziei Identity and Access Management în cadrul Thales.
Potrivit cercetării, cei mai mulţi clienţi (89%) sunt dispuşi să îşi împărtăşească datele cu organizaţiile, dar acest lucru vine cu unele condiţii care nu se negociază. Mai mult de patru din cinci (87%) se aşteaptă la anumite drepturi de confidenţialitate din partea companiilor cu care interacţionează online.
Cea mai mare aşteptare se referă la dreptul de a fi informat că datele personale sunt colectate (55%), urmat îndeaproape de dreptul de a le fi şterse datele personale (53%). Alte drepturi la confidenţialitate identificate: 39% se aşteaptă să aibă dreptul de a-şi corecta datele cu caracter personal; 33% se aşteaptă să aibă dreptul de a solicita o copie a datelor lor personale, iar 26% se aşteaptă să aibă dreptul de a-şi muta datele de pe o platformă pe alta.
"Constatările întăresc faptul că dreptul la viaţă privată şi la securitate nu este negociabil. Mai mult de un sfert dintre consumatori (29%) au mers atât de departe încât au renunţat la un brand în ultimele 12 luni pentru că aceasta a cerut prea multe informaţii personale", mai arată studiul.
De asemenea, peste un sfert (26%) au renunţat la un brand sau la un serviciu din cauza preocupărilor legate de modul în care le sunt utilizate datele personale.
Pe lângă respectarea confidenţialităţii, studiul subliniază faptul că organizaţiile trebuie să ofere o experienţă online de calitate pentru a câştiga încrederea clienţilor.
Totodată, pop-up-urile publicitare au fost menţionate ca fiind cea mai mare frustrare (71%), urmate îndeaproape de resetarea parolei (64%) şi de necesitatea de a reintroduce informaţii personale (64%). Opţiunile complexe privind cookie-urile au fost desemnate ca principala frustrare de către 59% dintre cei chestionaţi.
În plus, cercetarea a arătat că, în prezent, consumatorii sunt din ce în ce mai preocupaţi de timp. Peste 22% au declarat că ar renunţa la o interacţiune online într-un minut, dacă nu au o experienţă de calitate.
"Nu mai există situaţii de tipul "ori una, ori alta" - clienţii îşi doresc atât securitate, cât şi interacţiuni fără întreruperi. Acest lucru reprezintă o provocare pentru companii, să implementeze protocoale necesare de securitate şi confidenţialitate şi, în acelaşi timp, să nu ofere o experienţă neplăcută utilizatorilor. Relaţia dintre încredere şi experienţa utilizatorului reprezintă fundamentul interacţiunilor online de succes. Imperativul este clar: organizaţiile trebuie să menţină un angajament de nezdruncinat atât în ceea ce priveşte securitatea datelor, cât şi experienţa utilizatorului, pentru a construi un viitor în care încrederea permite interacţiunile digitale", a mai spus Danny de Vreeze.
Cercetarea a fost realizată de Censuswide în colaborare cu The Red Consultancy, la cererea Thales. În cadrul cercetării au fost intervievaţi 12.426 de adulţi din Marea Britanie, SUA, Brazilia, Japonia, Canada, Franţa, Germania, Australia, Singapore, Olanda, Australia, Africa de Sud şi Emiratele Arabe Unite. Censuswide respectă regulile şi angajează membri ai Market Research Society (MRS) şi urmează codul de conduită MRS, care se bazează pe principiile ESOMAR.
Thales este un lider global în domeniul tehnologiilor avansate în trei domenii: Apărare & Securitate, Aeronautică & Spaţiu şi Identitate & Securitate Digitală.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3024 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...