ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Numărul angajaţilor care se întorc la birou este în continuă creştere (analiză)

28 Mai 2024   |   Agerpres

După o monitorizare atentă a proiectelor pe care le gestionează, consultanţii Colliers observă o tendinţă crescătoare a zilelor de lucru la birou.

 
 
Numărul angajaţilor care se întorc la birou este în continuă creştere, biroul fiind acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă, susţin consultanţii din cadrul departamentului de Asset Services al Colliers România.

"Un semn evident că biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă prin intermediul unor noi experienţe legate de viaţa de birou este şi apariţia unor noi poziţii în organigrama companiilor, precum cea de Workplace Experience Manager. De asemenea, o altă tendinţă importantă este impunerea unui număr minim de zile de prezenţă la birou de către marile companii. Aceste constatări subliniază importanţa interacţiunii umane şi a culturii organizaţionale pentru motivaţia angajaţilor şi indică şi o modificare în abordarea echilibrului între viaţa profesională şi cea personală", subliniază Oana Adjudeanu, head of business operations asset services la Colliers România, într-un comunicat transmis marţi.


În prezent, Colliers are un total de peste 300 de chiriaşi în clădirile pe care le administrează în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov, iar valoarea proprietăţilor din portofoliu depăşeşte un miliard de euro. După o monitorizare atentă a proiectelor pe care le gestionează, consultanţii Colliers observă o tendinţă crescătoare a zilelor de lucru la birou.

Astfel, de la 40% în primul trimestru din 2023, numărul angajaţilor care se prezintă şi lucrează în clădirile de birouri a crescut la aproximativ 55% în primul trimestru al lui 2024, incluzând în evaluare şi zilele de luni şi vineri, care influenţează în mod semnificativ media prezenţei în zilele de marţi-joi. Această evoluţie se reflectă şi în analiza traficului la principalele staţii de metrou din Bucureşti, unde se remarcă modificări semnificative ale fluxului la orele de vârf către şi dinspre locul de muncă.

"Organizăm diverse evenimente destinate chiriaşilor în cadrul mai multor proiecte pe care le administrăm, cum ar fi concursuri, ateliere, acţiuni caritabile, workshop-uri educaţionale şi expoziţii. Am fost plăcut surprinşi să observăm nivelul de entuziasm al chiriaşilor noştri şi dorinţa lor de a participa activ la crearea mai multor oportunităţi de interacţiune şi întâlnire la birou. Beneficiile directe pentru aceştia sunt evidente - chiar şi într-un mediu de muncă digitalizat şi orientat spre lucrul de la distanţă, interacţiunile umane contribuie la menţinerea culturii organizaţionale, sporirea productivităţii şi, cel mai important, creşterea retenţiei angajaţilor. Altfel spus, conexiunea pe care o avem cu colegii ne aduce o stare de bine şi ne motivează să ne prezentăm la birou, chiar şi atunci când trebuie să petrecem cel puţin o oră în trafic", completează Oana Adjudeanu, făcând referire la un studiu recent la nivel global, care a evidenţiat că peste 40% dintre angajaţii întrebaţi de ce aleg să vină la birou au răspuns că pentru ei contează ce alţi colegi mai sunt prezenţi în acea zi, iar peste 30% se orientează în funcţie de evenimentele organizate în cadrul companiei.

Colliers România oferă servicii de administrare aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro, ajutând la optimizarea acestor cheltuieli pentru proprietarii care au ales să externalizeze aceste servicii.

Divizia de Asset Services a Colliers are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect, acoperind o gama vastă de activităţi prin serviciile pe care le oferă. Mai exact, asigură un management operaţional şi tehnic al clădirilor, acoperind totodată nevoile chiriaşilor şi asigurându-se că aceştia îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale. În acelaşi timp, compania oferă şi servicii financiare pentru administrare (facturare, plăţi, cheltuieli şi venituri, reconciliere), precum şi raportare către proprietari, asigurând legătura operaţională dintre nevoile chiriaşilor şi cele ale proprietarilor.

Colliers este unul dintre liderii globali în servicii de consultanţă imobiliară şi de management al investiţiilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1471 / 18425
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...