ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ionescu (Sphera Franchise Group), despre ESG: Ar trebui să existe un organism care să gestioneze domeniul

08 Mai 2023   |   Agerpres

El a declarat că, deşi există obligativitatea de publicare a raportului de ESG pentru toate companiile care au peste 500 de angajaţi, în afară de multinaţionale, cele mai multe nu îl publică pentru că nu există nicio sancţiune.

 
 
România ar trebui să aibă un organism care să reglementeze domeniul ESG (mediu, social şi guvernanţă), iar ministerele ar trebui să elaboreze rapoarte de sustenabilitate, susţine Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

"În privinţa reglementării, sunt două metode aici, e cu zăhărelul sau cu biciul. Ar trebui să existe un organism care să gestioneze măcar ca şi cod de etică tot acest domeniu, care cumva să stabilească regulile jocului. În momentul de faţă e dispersat. Luăm de la Uniunea Europeană, traducem. Am mai văzut o directivă pe care o aplică ANPC-ul, care a fost aplicată prost şi pe care fiecare o citeşte şi înţelege ce vrea. În mod normal ea trebuie adaptată mediului de business de aici. Pe de altă parte referitor tot la autorităţi, plăcerea mea vinovată în momentul acesta este cumva să văd un raport de sustenabilitate al unui minister sau un scor de ESG pentru un minister", a spus Călin Ionescu, la un eveniment de profil.


El a declarat că, deşi există obligativitatea de publicare a raportului de ESG pentru toate companiile care au peste 500 de angajaţi, în afară de multinaţionale, cele mai multe nu îl publică pentru că nu există nicio sancţiune.

Călin Ionescu a afirmat că şi ministerele au activitate de zi cu zi şi pot genera asemenea unei companii o amprentă de carbon. De asemenea, el consideră că ar trebui adăugate şi stimulente pentru mediul de afaceri în anumite proiecte.

La rândul său, directorul Corporate Affaires Carrefour România, Mario Creţu, susţine că ar trebui să ne uităm mai mult la zona de încurajare decât să se meargă spre sancţiuni.

"Cred că mai mult trebuie să ne uităm la zona aceasta de a încuraja lumea şi furnizorii să aplice, pentru că în cazul nostru, la retail, dacă vii cu amenzi foarte mari gândeşte-te că noi avem furnizori foarte mici care trebuie să se confrunte cu o grămadă de legislaţie în afara ESG-ului. Vorbim de calitate, vorbim de ANPC, vorbim de directiva cu practici comerciale neloiale, vorbim de ambalajele lor. Adică e foarte uşor să vii să amendezi un furnizor mic, dar nu-l vei ajuta deloc. În schimb, cred că e mai util să-i dai puţin ajutor, să-l premiezi poate printr-o scutire de taxe, poate prin nişte facilităţi la angajarea unor oameni, decât să-l penalizezi neapărat. Zona de penalitate pentru autoritate e cea mai simplă, vine şi spune că dacă nu ai îndeplinit acei 10 indicatori asta e amenda, dar nu cred că suntem în zona aceea şi nu cred că e utilă", a spus Mario Creţu, la evenimentul "ZF ESG Summit 2023: Cum dezvoltăm business-uri sustenabile?".

De asemenea, Zuzanna Kurek, IR & Sustainability Manager, One United Properties, a declarat este nevoie de o autoritate care să analizeze modul în care se fac raportările ESG.

Roxana Ionescu, partener NNDKP, a susţinut că o autoritate în acest domeniu nu ar trebui să aibă atribuţii pe partea de sancţiuni, ci să fie obligată să ofere îndrumare în domeniu şi accentul să se pună pe conformare.

În schimb, Monica Movileanu, partener şi lider ESG, PwC România, a declarat că autoritatea ar trebui să poată acorda şi sancţiuni, precizând că ţări precum Germania şi Olanda sunt mult mai avansate pentru că au penalităţi.

Pe de altă parte, Ioana Voinescu, şef departament sustenabilitate BCR, consideră că ar trebui să se ofere timp societăţii româneşti să se adapteze la cerinţele de sustenabilitate care în mare parte suferă de o lipsă de claritate sau de reglementări care încă sunt în discuţii la nivel naţional sau european. Ea a declarat că banca nu ar refuza un proiect care momentan nu are în vedere obiective clare de sustenabilitate şi, pe altă parte, se lucrează cu clienţii din zonele cu emisii mari încât să gândească strategii de decarbonare pentru operaţiunile proprii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4547 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...