ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Două treimi dintre adolescenţi primesc bani de buzunar de la părinţii lor (studiu)

10 Septembrie 2024   |   Agerpres

Studiul menţionează că actuala generaţie de părinţi de adolescenţi este mai deschisă la discuţii despre bani şi aspecte financiare decât părinţii lor.

 
 
Două treimi dintre adolescenţi primesc bani de buzunar de la părinţii lor, dar 37% dintre ei consideră că aceştia nu le cumpără tot ce îşi doresc, deşi veniturile părinţilor sunt suficient de mari încât să le asigure tot ceea ce trebuie în casă, relevă un studiu sociologic al Băncii Comerciale Române (BCR) realizat în colaborare cu compania Cult Market Research, în contextul începerii şcolii.

Potrivit sursei citate, 66% dintre părinţii care au copii cu vârste cuprinse între 12 şi 14 ani le oferă acestora cel mai adesea un buget lunar mai mic de 300 de lei, iar 34% dintre părinţii care au copii cu vârste cuprinse între 15 şi 17 ani le oferă acestora un buget lunar cuprins între 301 şi 600 lei.


Studiul menţionează că actuala generaţie de părinţi de adolescenţi este mai deschisă la discuţii despre bani şi aspecte financiare decât părinţii lor. De asemenea, veniturile influenţează tonul discuţiilor financiare în familie, iar în gospodăriile cu venituri mai reduse se discută mai frecvent despre economisire.

Concluziile studiului mai arată că părinţii de astăzi sunt mai deschişi să poarte conversaţii despre bani şi aspecte financiare decât au fost părinţii lor. 46% dintre aceştia consideră că prima discuţie despre bani cu copiii ar trebui să aibă loc între 7 şi 10 ani, iar 24% sugerează că aceasta ar trebui să aibă loc între 11 şi 14 ani. 22% dintre actualii părinţi de adolescenţi spun că ei nu au discutat niciodată cu părinţii lor despre bani, iar aproximativ 30% au discutat cu părinţii lor despre bani după vârsta de 15 ani.

Principalele cheltuieli ale adolescenţilor constă în "ieşiri în oraş" (51%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (47%), manuale sau caiete sau alte aspecte necesare pentru şcoală (22%).

"Conversaţia despre bani în familie este prima contribuţie pe care fiecare putem s-o avem la ridicarea nivelului de educaţie financiară din România. Anul acesta ne-am propus să încurajăm părinţii să deschidă un dialog sincer cu copiii lor despre bani, esenţial pentru a realiza o bază financiară solidă în familie. Deşi părinţii, în majoritatea lor, recunosc importanţa acestui subiect, există încă destul de mulţi care ezită să discute aspectele financiare, temându-se să nu-şi îngrijoreze copiii. Programele noastre, precum Şcoala de Bani şi LifeLab, nu doar promovează educaţia financiară, ci oferă şi soluţii practice, uşor de aplicat. Dacă adulţii îşi vor dedica timp să înveţe, putem construi împreună o Românie inteligentă financiar. Iar adolescenţii de azi ne vor surprinde în viitor cu decizii financiare responsabile", a afirmat Nicoleta Deliu-Paşol, director Comunicare BCR, într-un comunicat remis AGERPRES.

La rândul său, Paul Acatrini, Cult Market Research, a menţionat că rezultatele studiului arată că, deşi părinţii de azi sunt mai deschişi la discuţii despre bani, rămân anumite subiecte sensibile pe care le evită, cum ar fi datoriile sau câştigurile familiei. "Aceste ezitări reflectă moştenirea unei culturi în care discuţiile financiare erau considerate tabu, dar şi un efort de protecţie din partea părinţilor. Totuşi, deschiderea acestor conversaţii este esenţială pentru a forma o generaţie de tineri cu o înţelegere solidă a responsabilităţilor financiare", a adăugat Acatrini.

Printre cele mai importante subiecte care sunt încă evitate de părinţii în discuţiile cu copiii lor sunt, conform cercetării: datoriile şi câştigurile familiei (19%), cardurile de credit (12%) şi investiţiile (11%). De asemenea, percepţia asupra banilor influenţează semnificativ calitatea vieţii şi modul în care au loc aceste discuţii, familiile cu venituri mai mici fiind mai predispuse să discute despre economisire.

Mai mult de jumătate (64%) dintre persoanele care au un venit familiar lunar sub 5.000 de lei consideră că banii le ajung pentru un trai decent, iar 8% consideră că aceşti bani le ajung pentru tot ceea ce le este necesar fără să se restrângă. Doar 59% (cu 5% mai puţin) dintre cei care au venitul mediu lunar al familiei peste 8.000 de lei consideră că aceşti bani le ajung pentru un trai decent.

În ceea ce priveşte subiectele discutate în familie, concluziile studiului arată că 85% dintre părinţi le-au explicat copiilor cum câştigă bani, 84% le-au vorbit despre responsabilitatea financiară, iar 80% au discutat despre economisire. Subiectele pe care părinţii doresc să le abordeze în viitor vizează investiţiile (42%), stabilirea unor obiective financiare (41%), carduri de credit şi datorii (38%), pericolele înşelăciunii financiare (30%), donaţii şi acte caritabile (30%). De asemenea, subiectele pe care părinţii nu vor să le discute niciodată sunt cele referitoare la datoriile familiei (19%), carduri de credit (12%), venitul părinţilor (11%) şi investiţii (11%).

Cercetarea Cult Research, realizată în august 2024, a utilizat metoda CAWI şi a fost efectuată pe un eşantion de 404 părinţi cu copii cu vârste între 12 şi 17 ani.

Cercetarea realizată de BCR împreună cu Cult Market Research vine în contextul campaniei "Cea mai importantă conversaţie E ŞI despre bani", lansată de bancă în septembrie, care subliniază importanţa discuţiilor despre bani între părinţi şi copii, mai ales acum, în perioada de început a anului şcolar, dar şi în general, ca parte din educaţia celor mici.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2148 / 19659
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...