ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

APET: Creștere de peste 500% pentru plățile digitale cu cardurile de tichete în 2022

30 Ianuarie 2023   |   BizLawyer

● Peste 36% dintre plățile cu cardurile de tichete se realizează doar cu telefonul sau ceasul ● Preferința pentru cardurile de tichete în format virtual și plata direct de pe mobil este în creștere ● Emiterea cardurilor pentru tichete doar în format virtual ar contribui la protejarea mediului prin scăderea amprentei de carbon

 
 
Numărul de tranzacții electronice cu cardurile de tichete înregistrat în România, în 2022, a fost de cinci ori mai mare decât cel din 2020, cu o creștere de 514%, în contextul accelerării plăților electronice din perioada pandemiei și creșterii ratei de adopție a metodelor de plată digitale, inclusiv pentru biletele de valoare emise pe suport electronic (carduri de masă, carduri cadou, carduri de vacanță, carduri culturale, carduri sociale). Acest lucru indică preferința românilor pentru carduri în format virtual și plățile direct din portofelul digital, cu telefonul sau ceasul, în detrimentul cardului clasic (format fizic).

Peste 36% dintre plățile cu cardurile de tichete înregistrate anul precedent au fost realizate folosind doar forma virtuală a acestora – plăți contactless, cu telefon sau ceasul inteligent, arată datele agregate de Asociația Profesională a Emitenților de Tichete. Tendința către plățile fără card este confirmată și de Indicele Plăților Digitale (Mastercard, 2022), care arată că, în 2021, 5 din 10 dintre respondenții studiului au optat pentru plăți digitale, datorită comodității pe care aceste metode o oferă, a securității, dar și pentru că sunt deschiși către inovațiile din acest domeniu. Mai mult, ponderea tranzacțiilor contactless a fost de 88% din totalul plăților efectuate la terminalele POS (2021).


„Am observat în ultimii ani că beneficiarii cardurilor de tichete au adoptat într-un ritm accelerat metodele de plată electronice. Apetitul generațiilor tinere pentru acest mod de plată vine atât din înclinația lor spre tehnologie și dorința de a proteja mediul înconjurător, cât și din simplitatea procesului. În acest mediu modelat de accelerarea noilor tendințe structurale, cum ar fi schimbările în lumea muncii, o nouă eră a mobilității și digitalizarea ecosistemului global, ne propunem să fim ancorați în realitate și să întâmpinăm nevoile beneficiarilor, dat fiind faptul că, pentru societatea curentă, o experiență 100% digitală la utilizarea cardurilor de tichete devine o necesitate. Ne dorim să ne aliniem țărilor precum Franța, Spania, Grecia sau Polonia, unde se poate emite doar cardul virtual, fără varianta sa materială. Pentru moment, în România încă este obligatorie emiterea cardului fizic, de plastic”, a explicat Dana Sîntejudean, Vicepreședinte al Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET).  

Plățile digitale au fost încurajate și în contextul în care, începând din 2022, toate biletele de valoare sunt emise exclusiv în format electronic, iar infrastructura digitală din România s-a dezvoltat în ultimii ani în așa fel încât consumatorii pot alege dintr-o varietate de portofele digitale, precum Apple Pay sau Google Pay. Datele publicate de Indicele Plăților Digitale (Mastercard, 2022) arată că în 2021 tehnologia contactless (terminale POS) a atins o rată de penetrare de 99%, în timp ce cardurile contactless au ajuns la un grad de penetrare de 90%, după o creștere constantă în ultimii ani. Prin comparație, cardurile de tichete sunt 100% carduri contactless.

Angajații ar dori să poată alege dacă primesc cardul în format fizic sau doar varianta virtuală a acestuia

Angajatorii români caută mai multă flexibilitate când vine vorba de formatul în care sunt oferite beneficiile extrasalariale prin intermediul tichetelor, adaptându-se cerințelor venite din partea angajaților, care își doresc să poată alege dacă primesc cardul în format fizic sau doar varianta virtuală a acestuia. Migrarea către digitalizare este, pentru angajatori, și o metodă de motivare în special a angajaților din generațiile mai tinere, pentru care și preocuparea față de mediu a devenit prioritară.

Cardul virtual este un instrument care poate ajunge în posesia utilizatorului mult mai repede decât cardul fizic, al cărui proces de producție și livrare poate dura și până la câteva săptămâni. În prezent, în România, este obligatorie conform cadrului legal aplicabil, emiterea suportului de plastic al cardului de tichete (beneficii extrasalariale).  

Renunțarea la cardul fizic - metodă de reducere a amprentei de carbon

Dată fiind preferința oamenilor pentru cardurile de tichete în format virtual, renunțarea la emiterea acestora în format fizic ar contribui semnificativ la grija față de mediul înconjurător, prin reducerea consumului de plastic și de CIP-uri. Emiterea cardurilor de tichete în format virtual ar ajuta și la diminuarea resurselor utilizate în prezent cu transportul și livrarea cardurilor fizice, scăderea gazului cu efect de seră de pe toată durata de viață a produsului și, în egală măsură, se va putea face o economie semnificativă în etapele de fabricare și distribuție.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5889 / 18464
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MergerMarket League Tables - Full Year 2024 | Piața de M&A a cunoscut o redresare prudentă anul trecut și a înregistrat o creștere de 8 % la nivel global. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...