ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Băncilă, Diaconu și Asociații | Formalismul excesiv al ANAF, invalidat de Înalta Curte de Casație și Justiție. Lipsa rapoartelor de lucrări si existența unui departament propriu de vânzări nu influențează tratamentul fiscal al unor servicii suplimentare de vânzări

22 Iunie 2022   |   BizLawyer

”Formalismul excesiv al ANAF continua să piardă teren prin soluțiile succesive date de instanțele de judecată în favoarea contribuabililor. Cu toate acestea, nu se observă o schimbare de optică în abordarea echipelor de inspecție fiscală pe această temă” - a declarat Emanuel Băncilă, partenerul coordonator al departamentului de Controverse și Inspecții Fiscale al Băncilă, Diaconu și Asociații.

Emanuel Băncilă, partenerul coordonator al departamentului de Controverse si Inspectii Fiscale al Băncilă, Diaconu si Asociatii

 
 
Rapoartele de lucrări nu sunt obligatorii, chiar dacă au fost prevăzute prin contract, în condițiile în care contribuabilul probează prin mijloace de probă efectivitatea prestării serviciilor, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție. Decizia definitivă favorabilă a fost obținută de echipa de avocați a Băncilă, Diaconu și Asociații, compusă din Emanuel Băncilă și Andrei Boian. Aceștia au reușit să demonstreze că nu există o situație de dublare a serviciilor atunci când au fost angajați prestatori de servicii suplimentari în condițiile în care contribuabilul avea deja un departament propriu de vânzări. Printr-un raport de expertiză administrat în cauză s-a dovedit legătura de cauzalitatea între serviciile de vânzări prestate suplimentar si creșterea cifrei de afaceri.


Un operator important din industria materialelor de construcții care avea departament propriu de vânzări a procedat și la angajarea de subcontractori, pentru a-și asigura creșterea cifrei de afaceri în relația cu anumiți distribuitori – fără a desființa departamentul de vânzări intern al companiei.

Organele fiscale, cu ocazia desfășurării inspecției fiscale, au refuzat recunoașterea caracterului deductibil al acestor cheltuieli legate de prestarea unor servicii suplimentare de vânzări în afara departamentului propriu de vânzări al Societății și a TVA aferentă, motivat de faptul că deja exista un departament propriu de vânzări, și nu se poate determina dacă creșterea cifrei de afaceri în relația cu distribuitorii, pentru care au fost angajați prestatori de servicii suplimentari a fost generată de serviciile prestate de către aceștia din urma sau de către angajații din propriul departament de vânzări. Mai mult, conform contratului de prestări servicii, se indica în mod clar obligativitatea întocmirii unor rapoarte de lucrări pentru decontarea serviciilor, ceea ce nu s-a întâmplat.

Atât în cadrul inspecției fiscale, cât și în cadrul contestației, Societatea a prezentat suficiente documente care probau, pe de o parte, faptul că serviciile au fost efectiv prestate, iar pe de altă parte, faptul că în relația cu distribuitorii pentru care s-a dispus externalizarea parțială a departamentului de vânzări a fost înregistrată creșterea cifrei de afaceri tocmai datorită acestei externalizări parțiale, totuși organele fiscale și-au menținut poziția în ceea ce privește refuzul recunoașterii caracterului deductibil al cheltuielilor și a TVA aferentă.

În același timp, referitor la susținerile organelor fiscale conform cărora compania avea un departament de vânzări intern, Curtea de Apel București a accentuat obligația organelor fiscale de a respecta principiului libertății de gestiune care acordă companiei dreptul de a decide în privința raporturilor contractuale pe care le angajează.

”Formalismul excesiv al ANAF continua să piardă teren prin soluțiile succesive date de instanțele de judecată în favoarea contribuabililor. Cu toate acestea, nu se observă o schimbare de optică în abordarea echipelor de inspecție fiscală pe această temă”, a declarat Emanuel Băncilă, partenerul coordonator al departamentului de Controverse și Inspecții Fiscale al Băncilă, Diaconu și Asociații.

Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL (denumită anterior Radu și Asociații SPRL) este o societate de avocați ce oferă servicii juridice complete, care includ atât servicii de consultanță juridică, cât și asistență și reprezentare în fața instanțelor de judecată, având o practică importantă de controverse și dispute fiscale.
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL este membră a grupului Ernst & Young Global Ltd și face parte din rețeaua globală EY Law, aflată în plină expansiune, în cadrul căreia lucrează peste 2400 de avocați în mai mult de 90 de jurisdicții.
Experiența echipei a fost recunoscută de piață și de publicații internaționale.
Chambers Global 2019 a recunoscut practica de Corporate/M&A a firmei, în timp ce Chambers Europe 2019, 2020, 2021 și 2022 au plasat practica de Controverse și Dispute Fiscale pe banda 1. Totodată, The Legal 500 Europe, Middle East and Africa 2019, 2020 și 2021 au premiat practica de Drept Comercial, Drept Societar și M&A, edițiile 2020 și 2021 plasând practica de Controverse și Dispute Fiscale pe poziția 1.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 977 / 2103
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...